W czasach, gdy niemal każda firma jest w jakiś sposób obecna w Internecie, kluczowe staje się wyróżnienie i wybicie przed konkurencję. Ciężko sobie to wyobrazić bez prowadzenia działań z zakresu marketingu online. Prowadzą je zarówno największe, rozpoznawalne przez każdego, marki, jak i firmy lokalne czy jednoosobowe. O ile Ci pierwsi dysponują funduszami i możliwościami zatrudnienia Agencji SEO czy założenia analogicznego działu wewnątrz firmy, to Ci drudzy nie zawsze znajdą na to środki. Co nie znaczy, że są skazani na porażkę. Wystarczy tylko wybrać odpowiednie narzędzia.

Marketing treści – jeden z kluczy do sukcesu

Do głównych działań, związanych z prowadzeniem marketingu online, zalicza się przygotowanie treści, czyli inaczej mówiąc content marketing. Pod tym pojęciem rozumie się wszystkie treści, jakie mogą być zamieszczone na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. W najbardziej podstawowej formie są to treści pisane, jednak zaliczymy tu również infografiki, zdjęcia, filmy video, podcasty. O wadze tego elementu stanowi branżowe powodzenie Billa Gatesa „Content is King”.

Wyposażenie naszej strony firmowej czy też sklepu online w treści służy dwojakim celom. Jest przydatne dla odwiedzających, niesie im określoną wartość czy to poznawczą, czy edukacyjną. Jest również tzw. czynnikiem rankującym, czyli na podstawie treści (między innymi) algorytmy Google (oraz innych wyszukiwarek), oceniają stronę. To z kolei wpływa na pozycję, na jakiej strona będzie wyświetlana w rankingu, czyli na liście wyszukiwania.

Content marketing może objawiać się na różne sposoby – są to treści na stronach firmowych, przedstawienie przedmiotu oferty, opisy kategorii. Lubiane przez użytkowników i cenione przez algorytmy są treści na blogach, szczególnie te, które łączą wartość dla czytelnika z odpowiednio użytymi słowami kluczowymi, co jest wskazane w działaniach SEO. Inne przykłady treści pisanych to e-booki, case studies, zestawienia pytań i odpowiedzi (FAQ), recenzje, zestawienia, rankingi. Stronę z każdej branży można wyposażyć w ciekawą i angażującą treść, ale to, prawdę mówiąc, nie wystarczy.

Czemu służą artykuły sponsorowane?

Wartościowy content to jeden z kluczy do sukcesu, jednak nie da się (albo jest to niezwykle trudne) zbudować wysokich pozycji strony, bazując tylko i wyłącznie na nim. I tu przychodzi z pomocą jedna z form content marketingu, czyli artykuł sponsorowany.

Jest to treść, zamieszczana na zewnętrznych portalach, opisująca zwykle przedmiot działalności naszej firmy albo wynikające z niego korzyści dla odbiorców. Przykładowo może on dotyczyć kryteriów wyboru okularów przeciwsłonecznych, walorów turystycznych jakiegoś regionu czy zabaw z dziećmi. Reklama zwykle jest dość subtelna i ma postać linków do naszej strony, najczęściej „ukrytych” pod określonymi słowami kluczowymi. Takimi, które z punktu widzenia SEO mają podnieść widoczność strony, czyli w podanych przykładach mogłyby to być na przykład: sklep z okularami przeciwsłonecznymi, pensjonat w górach, zabawka dla siedmiolatka.

W uproszczeniu można powiedzieć, że artykuły sponsorowane mają dwa poziomy jakości odbiorców. Pierwszy z nich to faktyczny użytkownik poczytnego serwisu, ogólnotematycznego, hobbystycznego, branżowego. Duży wydawca to jednak koszt publikacji liczony w tysiącach, więc w działaniach SEO wykorzystuje się zwykle linki z mniejszych portali, gdzie publikacja może kosztować dosłownie kilkadziesiąt złotych. Nie są one tam zamieszczane z myślą o czytelnikach, a o pozyskaniu odnośnika do strony, chociaż nie zwalnia to autorów z dbania o możliwie dobrą (albo chociaż przyzwoitą) jakość materiału.

7Link.AI – automatyzacja na wyciągniecie ręki

W większych firmach za proces przygotowania słów kluczowych, zamówienia treści, sprawdzenia jej oraz publikację odpowiadają agencje albo specjaliści SEO. Po ich stronie leży między innymi dobór wydawców, a czynnikiem decydującym wcale nie musi być cena, tylko zestaw takich parametrów, jak autorytet domeny wydawcy, jej wiek, liczba linków wychodzących, jakość profilu linkowego. Dla laików – czarna magia, dla specjalistów – chleb powszedni. Stąd też osoby decydujące się samodzielne prowadzenie działań SEO robią to często z dość niską skutecznością i „przepalają” część budżetu. Pomocnym rozwiązaniem dla nich może być skorzystanie z portalu https://www.7link.ai/.

To platforma, która pozwala zamówić i opublikować artykuł sponsorowany. Można przy tym użyć trybu ręcznego, klasycznie dobierając wydawców, ale też półautomatycznego albo automatycznego. Aby stworzyć automatyzację doboru optymalnych witryn do publikacji, wykorzystano machine learning i Sztuczną Inteligencję. Model ekspercki był szkolony na decyzjach specjalistów SEO, co pozwoliło mu nabyć umiejętność podejmowania analogicznych działań, z tym że dużo szybciej, no i bezkosztowo dla użytkownika. Ma on dostęp do ponad 10 tysięcy portali, ocenianych na podstawie kilkudziesięciu parametrów. Pozwala to na samodzielne prowadzenie działań SEO i pozycjonowanie strony nawet przy małych budżetach. Dla niedużych firm, freelancerów, jednoosobowych działalności przedsiębiorstw działających na rynkach lokalnych może to być bardzo skuteczny sposób na zwiększenie widoczności w sieci. Dla firm większych, korzystających ze specjalistów/agencji SEO (jak też dla nich samych), będzie to z kolei odciążeniem i oszczędnością czasu.

 

WARTO PRZECZYTAĆ:

gemini Prezes Google posypuje głowę popiołem. Pomyłki Gemini nazywa “całkowicie nieakceptowalnymi”
Bard, chatbot AI od Google, przeistoczył się w Gemini na początku lutego. Bardzo szybko stał się obiektem kontrowersji. Poszło o generator obrazków, który tworzył… co
Pozycjonowanie witryn internetowych – efektywne pozycjonowanie SEO dla Twojego biznesu
Efektywne pozycjonowanie stron internetowych jest kluczowym elementem sukcesu online Twojej działalności. Inwestując w SEO, zwiększasz szanse na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwarek oraz przyciągnięcie większej
Googerteller Googerteller zapika za każdym razem, kiedy Twój PC przesyła dane do Google
Pewien deweloper postanowił stworzyć na pozór bardzo prostą aplikację – narzędzie, które wyda dźwięk za każdym razem, kiedy wykryje, że komputer łączy się z serwerami
Udostępnij

Jako duchowy przewodnik portalu TechPolska, oddaję się z pasją światu technologii i gamingu. Moje serce bije szczególnie mocno dla gier RPG, gdzie zanurzam się w skomplikowane światy i rozbudowane fabuły, ale równie chętnie oddaję się strategii, planując, manewrując i zdobywając wirtualne imperia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *