Znajomość Excela to podstawa na wielu stanowiskach, czasami może też okazać się użyteczna w życiu prywatnym. Program ten ma wiele użytecznych funkcji – m.in. pozwala blokować niektóre okienka w tabeli, aby były one cały czas widoczne podczas jej przewijania. Tylko jak zablokować wiersz w Excelu? Gdzie należy szukać takiej opcji?

Jeśli ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z tym programem, może nie wiedzieć, gdzie znaleźć tę funkcję. Dlatego też zdecydowaliśmy się pokrótce wyjaśnić to w tym właśnie poradniku. Na szczęście blokowanie okienek w Excelu to dość prosta sprawa, o ile wie się, co po kolei robić, więc nikomu nie powinno sprawić to dużego problemu. Zapraszamy!

Jak zablokować wiersz w Excelu? Praktyczny poradnik

Poniżej wyjaśnimy, jak zablokować wiersz w Excelu, ale nie tylko – jednocześnie odpowiemy na pytanie, jak zablokować komórki w Excelu, ponieważ robi się to w ten sam sposób. Cały proces zajmuje jedynie kilka chwil. Wystarczy wykonać następujące kroki:

  1. Otwórz plik w Excelu.
  2. Zaznacz wiersz lub komórki, które chcesz zablokować (sprawić, aby cały czas były widoczne podczas przewijania tabeli).
  3. Naciśnij na zakładkę “Widok” u góry ekranu.
  4. Kliknij na opcję “Zablokuj okienka”, a następnie jeszcze raz na “Zablokuj okienka” na liście rozwijanej, która się pojawi.

I to wszystko! Warto wspomnieć, że w tym samym miejscu są też dwie inne funkcje, a mianowicie “Zablokuj górny wiersz” oraz “Zablokuj pierwszą kolumnę” – same ich nazwy doskonale wyjaśniają, do czego one służą.

Często, kiedy chcemy blokować okienka w Excelu, chodzi właśnie o górny wiersz oraz pierwszą kolumnę, więc w takich przypadkach warto skorzystać z opcji dedykowanej konkretnie do tego, aby niczego nie pominąć przy samodzielnym zaznaczaniu komórek do zablokowania.

Blokowanie okienek w Excelu – podsumowanie

Mamy nadzieję, że udało nam się tym artykułem adekwatnie odpowiedzieć na pytanie, jak zablokować wiersz w Excelu (względnie jak zablokować okienka w Excelu – chodzi w obu tych pytaniach o to samo). Jak widać, nie jest to szczególnie skomplikowane, jeśli wie się, gdzie powinno się kliknąć, aby znaleźć taką opcję. Warto to wypróbować, ponieważ może się to okazać przydatne chociażby podczas przeglądania dużych, długich tabel (i nie tylko).

Jeśli spodobał Wam się ten artykuł, być może przypadnie Wam do gustu również ten, w którym tłumaczyliśmy, jak usunąć stronę w Wordzie. Zdarzyło nam się również wyjaśniać, jak zrobić twardą spację w Wordzie. W przypadku, gdybyście mieli jakieś pytania lub sugestie odnośnie do kolejnych tematów, które Waszym zdaniem powinniśmy poruszyć na naszym portalu, koniecznie dajcie nam znać w komentarzach!

WARTO PRZECZYTAĆ:

jak scalić komórki w excelu Jak scalić komórki w Excelu?
Excel to program, który wykorzystuje się często w niejednej branży. Czasami tak bywa, że zdecydujemy, iż jakieś dane powinny znaleźć się w jednej komórce zamiast
jak zmienić język w excelu Jak zmienić język w Excelu?
Trenujecie jakiś język obcy i chcecie sprawdzić swoją wiedzę? A może ktoś niepowołany uzyskał dostęp do Waszego komputera i zmienił Wam język na inny i
jak zmienić format daty w excelu Jak zmienić format daty w Excelu?
Format daty to nic innego, jak to, w jaki sposób jest ona przedstawiona – przede wszystkim w jakiej kolejności są wymienione kolejne jej elementy. W
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *