Umiejętność obsługi plików PDF to podstawa pracy biurowej. Nie musicie się jednak martwić – nawet podstaw każdy się musiał kiedyś nauczyć, a dzisiaj my nauczymy was. W końcu wiedza jak zapisać plik w PDF nie jest dostarczana w szkole.

Szczególnie że czasem dowiecie się jak zapisać plik w PDF, a czasem… jak eksportować plik do PDF. Spokojnie, wszystko wam wytłumaczymy. Tak, jak niedawno nauczyliśmy was, jak edytować plik PDF, tak teraz dowiecie się, jak zapisać plik w PDF.

Z tego artykułu dowiecie się:

  • Co można zapisać do pliku PDF?
  • Jak zapisać plik PDF w różnych edytorach?
  • Jak zablokować edycję pliku PDF?
  • Czym się różni zapis w PDF od eksportu do PDF?
  • Gdzie znaleźć darmowy edytor PDF?
  • Czym jest plik PDF?

Co można zapisać w PDF?

Pliki PDF mogą zostać użyte do zapisania dokumentów, arkuszy, obrazów, ankiet, wykresów i innych rodzajów danych. Można śmiało zakładać, że w plikach PDF da się zapisać każdy rodzaj danych. Popularne formaty, które mogą zostać zapisane jako plik PDF to:

  • Dokumenty Microsoft Word, Excel i PowerPoint (oraz ich odpowiedniki z innych pakietów biurowych).
  • Obrazy JPEG, PNG i GIF.
  • Dokumenty HTML i XML.
  • Rysunki z AutoCAD.

Jak zapisać plik w PDF? Poradnik krok po kroku

Metoda na to, jak zapisać plik w PDF, będzie dosyć podobna niezależnie od używanego programu. Najpopularniejszym przyjrzymy się jednak z osobna.

Jak zapisać plik Word w PDF?

Niezależnie od tego, czy szukacie jak zapisać plik w PDF Word 2003, czy jak zapisać plik w PDF Word 2007, metoda będzie ta sama. Trzon interfejsu użytkownika nie zmienił się znacząco. W nowszych wersjach jest trochę ładniejszy lub schludniejszy, ale zapis będzie w tym samym miejscu.

Jak zapisać plik Word w PDF? Krok po kroku:

  1. Otwórz plik Word, który chcesz zapisać w PDF.
  2. Kliknij przycisk “Plik” w górnym menu, a następnie wybierz opcję: “Zapisz jako”.
  3. Otworzy się okno, w którego dolnej części znajdziesz rozwijaną listę “Zapisz jako typ”. Z tej listy wybierz “Plik PDF”.
  4. Zapisz plik.

Nie licząc delikatnego liftingu interfejsu w nowszych wersjach, metoda na to, jak zapisać plik PDF w Word 2003 i jak zapisać plik w PDF Word 2007 jest taka sama.

Jak zapisać plik w PDF Openoffice?

Metoda na to, jak zapisać plik w PDF Openoffice jest dokładnie taka sama jak w przypadku edytorów tekstu Microsoft Office. Aby zapisać plik w PDF Openoffice, musicie kliknąć przycisk “Plik”, następnie “Zapisz jako”, wybrać z rozwijanej listy typ pliku “Plik PDF” i potwierdzić.

Jak zapisać plik w PDF Google Docs?

Metoda na to, jak zapisać plik w PDF Google Docs jest bardzo zbliżona do edytorów tekstu offline, a sama różnica bierze się właśnie stąd, że dokumenty Google pracują online.

Jak zapisać plik w PDF Google Docs? Krok po kroku:

  1. Otwórz menu “Plik” (“File”) w górnym menu.
  2. Najedź kursorem na opcję “Pobierz” (“Download”).
  3. Z następnego menu wybierz “Dokument PDF” (“PDF Document”) (.pdf).
  4. Plik w formacie PDF zostanie zapisany na twoim komputerze.

Jak zapisać plik w PDF w innych edytorach?

Myślę, że po przedstawieniu powyższych metod można śmiało powiedzieć, że metoda jest bardzo zbliżona. Jeśli chcecie zapisać plik w PDF w innych edytorach tekstu, szukajcie opcji “Zapisz jako”, którą z reguły znajdziecie w menu “Plik”.

Jak zablokować możliwość edycji pliku PDF?

Aby zablokować możliwość edycji pliku PDF, należy użyć narzędzia do ochrony plików PDF, takiego jak Adobe Acrobat. Można to zrobić, dodając hasło lub podpis elektroniczny do pliku. Można również zablokować prawa do edycji, drukowania i kopiowania pliku, aby zmaksymalizować jego zabezpieczenie.

Jak zablokować edycję pliku PDF? Krok po kroku:

  1. Otwórz plik PDF, który chcesz zablokować.
  2. Kliknij przycisk “Plik” w górnym menu i wybierz opcję “Ustawienia szyfrowania”.
  3. 3. W oknie dialogowym Ustawienia szyfrowania wybierz opcję „Szyfrowanie 40-bitowe lub 128-bitowe” i zaznacz pole wyboru „Ustaw hasło”.
  4. Wpisz hasło dostępu do pliku, które będzie wymagane podczas próby otwarcia dokumentu.
  5. Zaznacz pole wyboru „Zablokuj edycję” i wybierz opcję „Brak”.
  6. Potwierdź.

Jak zablokować kopiowanie tekstu z pliku PDF?

W bardzo podobny sposób można zablokować kopiowanie tekstu z pliku PDF.

Jak zablokować kopiowanie tekstu z pliku PDF? Krok po kroku:

  1. Otwórz plik PDF w programie Adobe Acrobat.
  2. Wybierz opcję “Plik” i kliknij “Ochrona i podpisy”.
  3. Kliknij opcję “Ochrona dokumentu”.
  4. Wybierz opcję “Ustawienia zaawansowane”.
  5. Zaznacz opcję “Zablokuj kopiowanie i wklejanie”, a następnie kliknij “OK”.
  6. Wybierz opcję “Dodaj hasło”.
  7. Potwierdź.

Jakie są inne opcje ochrony plików PDF?

Adobe Acrobat umożliwia użytkownikom ochronę plików PDF poprzez szyfrowanie, ograniczanie dostępu, ustawianie haseł, blokowanie edycji, tworzenie wersji tylko do odczytu, ustawianie zakresu dostępu, włączanie weryfikacji tożsamości i znakowanie plików.

Wszystkie te opcje znajdziesz, używając powyższych dwóch instrukcji.

Czym się różni zapis w PDF od eksportu do PDF?

Zapis w PDF to tworzenie dokumentu w formacie PDF w programie, np. Microsoft Word, podczas gdy eksport do PDF to zapisanie dokumentu z innego formatu do pliku PDF. Z tego powodu dobrze wiedzieć, jak zapisać plik w PDF. Zapis w PDF zapewnia użytkownikowi możliwość tworzenia plików PDF bezpośrednio z aplikacji, w której są tworzone. Eksport do PDF pozwala użytkownikowi zapisać istniejący dokument w formacie PDF.

Gdzie znaleźć darmowy edytor PDF?

Chciałoby się powiedzieć: w internecie! Jeśli szukasz konkretnego miejsca, ucieszy cię wiadomość, że nie musisz szukać dalej. Sprawdź jaki darmowy edytor PDF poleca nasz portal! Znajdziecie tam edytory do ściągnięcia na komputer, a także edytory online, które obsłużycie również z poziomu telefonu.

Czym jest plik PDF?

Pliki PDF (Portable Document Format) powstały w jednym celu: żeby wyeliminować błędy wynikające z użycia czytników o różnych standardach. Teraz się to może wydawać dziwne, ale w czasach, gdy powstał PDF (1993 rok!), nie było jeszcze uniwersalnych rozwiązań.

Zablokowanie możliwości edycji i ujednolicenie standardu sprawiło, że dokumenty się nie “rozjeżdżały’ u różnych odbiorców. Przenośność została zresztą zawarta w nazwie. Oczywiście, żeby można było takie pliki przenieść, tudzież dostarczyć do odbiorców w takiej formie każdy edytor potrzebował opcji jak zapisać plik w PDF.

Jak zapisać plik w PDF? Podsumowanie

Jak sami widzicie, wiedza jak zapisać plik PDF nie jest jakąś wiedzą tajemną. Czasem jednak każdy się może pogubić albo coś przeoczyć. Wiele programów odbiera pewne funkcje jako tak domyślne, że nie dowiecie się z nich jak zapisać plik w PDF, a pliki z pomocą zawsze były co najwyżej chaotyczne.

WARTO PRZECZYTAĆ:

darmowy edytor pdf Darmowy edytor PDF – zestawienie aplikacji do pracy z plikami .pdf
Czy zdarzyło wam się kiedyś, że chcieliście edytować plik .pdf? Tak po prostu. Dostaliście od kogoś plik w .pdf, ale jednak trzeba by wprowadzić trochę
jak edytować plik pdf Jak edytować plik PDF – poradnik
Zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym dość często spotykamy się z dokumentami PDF, na których można zapisać tekst, obraz, jak również elementy wideo
inteligentne rozwiązania do pracy z plikami pdf Problem z plikami PDF w firmie? Te narzędzia zdecydowanie ułatwiają pracę
Na rynku przybywa rozwiązań, które pozwalają zaoszczędzić czas – zarówno pracowników, jak i kadry zarządzającej – zoptymalizować procesy biznesowe, usprawnić proces podejmowania decyzji oraz wyraźnie
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *