Asystent głosowy dostępny w nowszych pojazdach Mercedesa właśnie stał się inteligentniejszy — przynajmniej w teorii. Producent nawiązał współpracę z Microsoftem, aby usprawnić go przy pomocy ChatuGPT.
Beta jest już dostępna — ale nie w Polsce
Dotychczas użytkownicy niektórych aut Mercedesa mogli wypowiadać komendę „Hey, Mercedes”, aby np. zadzwonić do kogoś lub zmienić temperaturę w pojeździe. Teraz asystent ma zyskać wiele nowych funkcji, a także lepiej rozpoznawać intencję użytkownika.
Podczas gdy większość asystentów głosowych jest ograniczona do predefiniowanych zadań i odpowiedzi, ChatGPT wykorzystuje duży model językowy, aby znacznie poprawić rozumienie języka naturalnego i rozszerzyć zakres tematów, na które może odpowiadać — Mercedes
Dzięki integracji z innymi aplikacjami ChatGPT nie tylko pomoże kierowcom np. w sprawdzeniu pogody czy doradzeniu, jakie miejsca warto odwiedzić, ale też pozwoli zarezerwować stolik w restauracji czy pokój w hotelu.
Nowy, ulepszony asystent jest już dostępny dla właścicieli Mercedesów z systemem MBUX, póki co jednak tylko w Stanach Zjednoczonych. Do bety można dołączyć za pomocą dotychczasowego asystenta głosowego lub poprzez aplikację Mercedes me.
ChatGPT świetnie sobie radzi z pytaniami uzupełniającymi i rozumieniem kontekstu. Kierowcy mogą zadawać złożone pytania lub angażować się w wieloetapowe rozmowy, otrzymując szczegółowe i istotne odpowiedzi od asystenta głosowego — Eric Boyd, wiceprezes Microsoftu ds. platformy AI
Mercedes wykorzystuje usługę Azure
Dlatego Mercedes nawiązał współpracę nie bezpośrednio z twórcami ChatuGPT, a z Microsoftem, czyli największym inwestorem OpenAI? Nowa funkcja opiera się na oferowanej przez Microsoft usłudze Azure OpenAI, która pozwala nie tylko na integrację z ChatemGPT, ale też daje inne możliwości, a przy okazji ma zapewniać bezpieczeństwo danych użytkowników.
Za pośrednictwem usługi Azure OpenAI, Mercedes-Benz korzysta z wielkoskalowych generatywnych modeli sztucznej inteligencji OpenAI w połączeniu z zabezpieczeniami, prywatnością i niezawodnością klasy korporacyjnej platformy Azure.
Mercedes-Benz zachowuje pełną kontrolę nad procesami IT w tle. Zebrane dane poleceń głosowych są przechowywane w Mercedes-Benz Intelligent Cloud, gdzie są anonimizowane i analizowane — Mercedes
Mercedes nie jest pierwszym producentem samochodów, który wykorzystuje w swoich autach rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, natomiast to pierwsza tego typu tak bezpośrednia współpraca obejmująca ChatGPT. Co prawda General Motors w marcu 2023 przyznało, że testuje możliwości tego produktu OpenAI, ale póki co gotowe rozwiązanie nie trafiło jeszcze do klientów.
Beta ma trwać 3 miesiące. Od jej wyników będzie zależało to, co dalej stanie się z asystentem głosowym opartym na ChacieGPT w pojazdach Mercedesa. Chcielibyście, żeby ta technologia była rozwijana dalej i trafiła do Polski? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ: