
Powoli rok zbliża się już ku końcowi, czas więc na podsumowania w świecie gier i technologii. App Annie, platforma do analizy danych mobilnych, wypuściła swój raport na temat trendów w zakresie aplikacji mobilnych w 2019 roku. Biorąc pod uwagę, jak dużo czasu przeciętny człowiek spędza obecnie wpatrzony w ekran smartfona, zdecydowanie warto ten temat zgłębić. Wobec tego jakie były najpopularniejsze aplikacje mobilne w 2019 roku? Ile aplikacji ogółem ściągnięto i ile pieniędzy wydano? Tego wszystkiego dowiecie się poniżej.
Ściągnęliśmy więcej niż w 2018 roku
Tylko w 2019 roku użytkownicy ściągnęli łącznie ponad 120 miliardów aplikacji z Google Play i App Store. Co ważne, w skład tej liczby nie wchodzą ani aktualizacje, ani reinstalacje aplikacji po jej wcześniejszym odinstalowaniu. Chodzi o 120 miliardów unikalnych instalacji.
Jak to się ma do wyników z roku poprzedniego? Ściągnęliśmy 0 5% więcej, niż w roku 2018. Może się to wydawać niewielką różnicą, ale pamiętajmy, o jak wielkich liczbach mówimy. Konkretnie w tym przypadku chodzi o około 7 miliardów pobrań więcej niż w zeszłym roku.
Najpopularniejsze aplikacje 2019 roku
Jakie aplikacje (nie gry!) ściągaliśmy najchętniej w 2019? Nie ma w tym zakresie dużych zaskoczeń. Lista przedstawia się następująco:
- Facebook Messenger
- WhatsApp Messenger
- TikTok
- SHAREit
- Likee
- Snapchat
- Netflix
- Spotify
W porównaniu do zeszłego roku nowicjuszem jest tak naprawdę tylko jedna aplikacja – Likee. Za jej pomocą można tworzyć i edytować krótkie filmiki wideo, które obecnie są tak bardzo popularne.
Jak sytuacja wygląda w przypadku gier? Oto 10 najpopularniejszych gier mobilnych w 2019 roku:
- Free Fire
- PUBG Mobile
- Subway Surfers
- Color Bump 3D
- Fun Race 3D
- Run Race 3D
- My Talking Tom 2
- Homescapes
- Stack Ball
- Call of Duty: Mobile
Jednocześnie warto wspomnieć, że Subway Surfers znalazło się również na szczycie najpopularniejszych gier całej dekady. Już w maju tego roku gra osiągnęła próg 2,5 miliarda pobrań, a od tego czasu liczba ta wciąż rośnie.
Przy okazji warto wspomnieć, że sam fakt posiadania dużej ilości pobrań nie oznacza od razu, że aplikacja jest bezpieczna. Pisaliśmy jakiś czas temu o niebezpiecznych aplikacjach, które miały nawet po kilka milionów pobrań, a okazały się być zainfekowane. Należy więc zachować ostrożność i podjąć odpowiednie kroki, aby zabezpieczyć swojego smartfona.
Ile wydajemy na aplikacje mobilne?
Łącznie w 2019 roku na aplikacje mobilne, zarówno na Androidzie, jak i iOSie, wydano około 90 miliardów dolarów – 0 15% więcej, niż w zeszłym roku.
Warto zwrócić uwagę, że chociaż większa część tej kwoty została wydana na mikrotransakcje w grach mobilnych, to coraz więcej wydajemy także na aplikacje.
Co ciekawe, coraz częściej nie są to jednorazowe zakupy, a subskrypcje. Ze 100 aplikacji, które odnotowały największe zyski w 2019 roku, 95 oferowało płatne subskrypcje jakiegoś rodzaju. Jest bardzo prawdopodobne, że ten trend będzie tylko rósł, wraz z coraz większą ilością aplikacji streamingowych bazujących na modelu subskrypcji (na horyzoncie mamy chociażby Disney+ czy HBO Max).
W jakich aplikacjach wydaliśmy najwięcej w 2019 roku? Są to:
- Tinder
- Netflix
- Tencent Video
- iQIYI
- YouTube
- Pandora Music
- Youku
- LINE
- Kwai
- LINE Manga
Części tych aplikacji możemy w ogóle nie rozpoznawać, ponieważ królują na rynku azjatyckim, a w Europie są całkowicie nieznane. Na pewno jednak kojarzymy pozycje takie jak Netflix czy YouTube.
Więcej znajomych nazw możemy spotkać na liście gier, w których wydano najwięcej w 2019 roku:
- Fate/Grand Order
- Honour of Kings
- Candy Crush Saga
- Monster Strike
- Lineage M
- Pokemon GO
- Fantasy Westward Journey
- Clash of Clans
- Dragon Ball Z Dokkan Battle
- PUBG Mobile
Najpopularniejsze aplikacje mobilne 2019 roku – podsumowanie
Statystyki są jasne: wydajemy coraz więcej i ściągamy coraz więcej, ale w dużej mierze ciągle to samo, przynajmniej w kategorii aplikacji. Jeśli chodzi o gry, znacznie łatwiej jest przebić się i zyskać popularność grom nowym, takim jak chociażby Call of Duty Mobile (które, przypomnijmy, premierę miało zaledwie 1 października 2019!).
WARTO PRZECZYTAĆ:





