Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Powoli rok zbliża się już ku końcowi, czas więc na podsumowania w świecie gier i technologii. App Annie, platforma do analizy danych mobilnych, wypuściła swój raport na temat trendów w zakresie aplikacji mobilnych w 2019 roku. Biorąc pod uwagę, jak dużo czasu przeciętny człowiek spędza obecnie wpatrzony w ekran smartfona, zdecydowanie warto ten temat zgłębić. Wobec tego jakie były najpopularniejsze aplikacje mobilne w 2019 roku? Ile aplikacji ogółem ściągnięto i ile pieniędzy wydano? Tego wszystkiego dowiecie się poniżej.

Ściągnęliśmy więcej niż w 2018 roku

Tylko w 2019 roku użytkownicy ściągnęli łącznie ponad 120 miliardów aplikacji z Google Play i App Store. Co ważne, w skład tej liczby nie wchodzą ani aktualizacje, ani reinstalacje aplikacji po jej wcześniejszym odinstalowaniu. Chodzi o 120 miliardów unikalnych instalacji.

Jak to się ma do wyników z roku poprzedniego? Ściągnęliśmy 0 5% więcej, niż w roku 2018. Może się to wydawać niewielką różnicą, ale pamiętajmy, o jak wielkich liczbach mówimy. Konkretnie w tym przypadku chodzi o około 7 miliardów pobrań więcej niż w zeszłym roku.

Najpopularniejsze aplikacje 2019 roku

Jakie aplikacje (nie gry!) ściągaliśmy najchętniej w 2019? Nie ma w tym zakresie dużych zaskoczeń. Lista przedstawia się następująco:

  1. Facebook Messenger
  2. Facebook
  3. WhatsApp Messenger
  4. TikTok
  5. Instagram
  6. SHAREit
  7. Likee
  8. Snapchat
  9. Netflix
  10. Spotify

W porównaniu do zeszłego roku nowicjuszem jest tak naprawdę tylko jedna aplikacja – Likee. Za jej pomocą można tworzyć i edytować krótkie filmiki wideo, które obecnie są tak bardzo popularne.

Jak sytuacja wygląda w przypadku gier? Oto 10 najpopularniejszych gier mobilnych w 2019 roku:

  1. Free Fire
  2. PUBG Mobile
  3. Subway Surfers
  4. Color Bump 3D
  5. Fun Race 3D
  6. Run Race 3D
  7. My Talking Tom 2
  8. Homescapes
  9. Stack Ball
  10. Call of Duty: Mobile

Jednocześnie warto wspomnieć, że Subway Surfers znalazło się również na szczycie najpopularniejszych gier całej dekady. Już w maju tego roku gra osiągnęła próg 2,5 miliarda pobrań, a od tego czasu liczba ta wciąż rośnie.

Przy okazji warto wspomnieć, że sam fakt posiadania dużej ilości pobrań nie oznacza od razu, że aplikacja jest bezpieczna. Pisaliśmy jakiś czas temu o niebezpiecznych aplikacjach, które miały nawet po kilka milionów pobrań, a okazały się być zainfekowane. Należy więc zachować ostrożność i podjąć odpowiednie kroki, aby zabezpieczyć swojego smartfona.

Ile wydajemy na aplikacje mobilne?

Łącznie w 2019 roku na aplikacje mobilne, zarówno na Androidzie, jak i iOSie, wydano około 90 miliardów dolarów – 0 15% więcej, niż w zeszłym roku.

Warto zwrócić uwagę, że chociaż większa część tej kwoty została wydana na mikrotransakcje w grach mobilnych, to coraz więcej wydajemy także na aplikacje.

Co ciekawe, coraz częściej nie są to jednorazowe zakupy, a subskrypcje. Ze 100 aplikacji, które odnotowały największe zyski w 2019 roku, 95 oferowało płatne subskrypcje jakiegoś rodzaju. Jest bardzo prawdopodobne, że ten trend będzie tylko rósł, wraz z coraz większą ilością aplikacji streamingowych bazujących na modelu subskrypcji (na horyzoncie mamy chociażby Disney+ czy HBO Max).

W jakich aplikacjach wydaliśmy najwięcej w 2019 roku? Są to:

  1. Tinder
  2. Netflix
  3. Tencent Video
  4. iQIYI
  5. YouTube
  6. Pandora Music
  7. Youku
  8. LINE
  9. Kwai
  10. LINE Manga

Części tych aplikacji możemy w ogóle nie rozpoznawać, ponieważ królują na rynku azjatyckim, a w Europie są całkowicie nieznane. Na pewno jednak kojarzymy pozycje takie jak Netflix czy YouTube.

Więcej znajomych nazw możemy spotkać na liście gier, w których wydano najwięcej w 2019 roku:

  1. Fate/Grand Order
  2. Honour of Kings
  3. Candy Crush Saga
  4. Monster Strike
  5. Lineage M
  6. Pokemon GO
  7. Fantasy Westward Journey
  8. Clash of Clans
  9. Dragon Ball Z Dokkan Battle
  10. PUBG Mobile

Najpopularniejsze aplikacje mobilne 2019 roku – podsumowanie

Statystyki są jasne: wydajemy coraz więcej i ściągamy coraz więcej, ale w dużej mierze ciągle to samo, przynajmniej w kategorii aplikacji. Jeśli chodzi o gry, znacznie łatwiej jest przebić się i zyskać popularność grom nowym, takim jak chociażby Call of Duty Mobile (które, przypomnijmy, premierę miało zaledwie 1 października 2019!).

Gry - zobacz ceny

Share:

administrator

3 Comments

  • Anka, 20 kwietnia 2020 @ 12:40 Reply

    Hej dzięki za wpis !

  • Anka, 24 grudnia 2019 @ 02:25 Reply

    Hej dzięki za wpis !

  • WhatsApp jednak nie będzie miał reklam - przynajmniej na razie, 18 stycznia 2020 @ 10:02 Reply

    […] to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie (chociażby na liście najpopularniejszych aplikacji 2019 roku znalazła się na trzecim miejscu). Łącznie ma około 1,5 miliarda użytkowników, jednak jest […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.