Powoli rok zbliża się już ku końcowi, czas więc na podsumowania w świecie gier i technologii. App Annie, platforma do analizy danych mobilnych, wypuściła swój raport na temat trendów w zakresie aplikacji mobilnych w 2019 roku. Biorąc pod uwagę, jak dużo czasu przeciętny człowiek spędza obecnie wpatrzony w ekran smartfona, zdecydowanie warto ten temat zgłębić. Wobec tego jakie były najpopularniejsze aplikacje mobilne w 2019 roku? Ile aplikacji ogółem ściągnięto i ile pieniędzy wydano? Tego wszystkiego dowiecie się poniżej.

Ściągnęliśmy więcej niż w 2018 roku

Tylko w 2019 roku użytkownicy ściągnęli łącznie ponad 120 miliardów aplikacji z Google Play i App Store. Co ważne, w skład tej liczby nie wchodzą ani aktualizacje, ani reinstalacje aplikacji po jej wcześniejszym odinstalowaniu. Chodzi o 120 miliardów unikalnych instalacji.

Jak to się ma do wyników z roku poprzedniego? Ściągnęliśmy 0 5% więcej, niż w roku 2018. Może się to wydawać niewielką różnicą, ale pamiętajmy, o jak wielkich liczbach mówimy. Konkretnie w tym przypadku chodzi o około 7 miliardów pobrań więcej niż w zeszłym roku.

Najpopularniejsze aplikacje 2019 roku

Jakie aplikacje (nie gry!) ściągaliśmy najchętniej w 2019? Nie ma w tym zakresie dużych zaskoczeń. Lista przedstawia się następująco:

  1. Facebook Messenger
  2. Facebook
  3. WhatsApp Messenger
  4. TikTok
  5. Instagram
  6. SHAREit
  7. Likee
  8. Snapchat
  9. Netflix
  10. Spotify

W porównaniu do zeszłego roku nowicjuszem jest tak naprawdę tylko jedna aplikacja – Likee. Za jej pomocą można tworzyć i edytować krótkie filmiki wideo, które obecnie są tak bardzo popularne.

Jak sytuacja wygląda w przypadku gier? Oto 10 najpopularniejszych gier mobilnych w 2019 roku:

  1. Free Fire
  2. PUBG Mobile
  3. Subway Surfers
  4. Color Bump 3D
  5. Fun Race 3D
  6. Run Race 3D
  7. My Talking Tom 2
  8. Homescapes
  9. Stack Ball
  10. Call of Duty: Mobile

Jednocześnie warto wspomnieć, że Subway Surfers znalazło się również na szczycie najpopularniejszych gier całej dekady. Już w maju tego roku gra osiągnęła próg 2,5 miliarda pobrań, a od tego czasu liczba ta wciąż rośnie.

Przy okazji warto wspomnieć, że sam fakt posiadania dużej ilości pobrań nie oznacza od razu, że aplikacja jest bezpieczna. Pisaliśmy jakiś czas temu o niebezpiecznych aplikacjach, które miały nawet po kilka milionów pobrań, a okazały się być zainfekowane. Należy więc zachować ostrożność i podjąć odpowiednie kroki, aby zabezpieczyć swojego smartfona.

Ile wydajemy na aplikacje mobilne?

Łącznie w 2019 roku na aplikacje mobilne, zarówno na Androidzie, jak i iOSie, wydano około 90 miliardów dolarów – 0 15% więcej, niż w zeszłym roku.

Warto zwrócić uwagę, że chociaż większa część tej kwoty została wydana na mikrotransakcje w grach mobilnych, to coraz więcej wydajemy także na aplikacje.

Co ciekawe, coraz częściej nie są to jednorazowe zakupy, a subskrypcje. Ze 100 aplikacji, które odnotowały największe zyski w 2019 roku, 95 oferowało płatne subskrypcje jakiegoś rodzaju. Jest bardzo prawdopodobne, że ten trend będzie tylko rósł, wraz z coraz większą ilością aplikacji streamingowych bazujących na modelu subskrypcji (na horyzoncie mamy chociażby Disney+ czy HBO Max).

W jakich aplikacjach wydaliśmy najwięcej w 2019 roku? Są to:

  1. Tinder
  2. Netflix
  3. Tencent Video
  4. iQIYI
  5. YouTube
  6. Pandora Music
  7. Youku
  8. LINE
  9. Kwai
  10. LINE Manga

Części tych aplikacji możemy w ogóle nie rozpoznawać, ponieważ królują na rynku azjatyckim, a w Europie są całkowicie nieznane. Na pewno jednak kojarzymy pozycje takie jak Netflix czy YouTube.

Więcej znajomych nazw możemy spotkać na liście gier, w których wydano najwięcej w 2019 roku:

  1. Fate/Grand Order
  2. Honour of Kings
  3. Candy Crush Saga
  4. Monster Strike
  5. Lineage M
  6. Pokemon GO
  7. Fantasy Westward Journey
  8. Clash of Clans
  9. Dragon Ball Z Dokkan Battle
  10. PUBG Mobile

Najpopularniejsze aplikacje mobilne 2019 roku – podsumowanie

Statystyki są jasne: wydajemy coraz więcej i ściągamy coraz więcej, ale w dużej mierze ciągle to samo, przynajmniej w kategorii aplikacji. Jeśli chodzi o gry, znacznie łatwiej jest przebić się i zyskać popularność grom nowym, takim jak chociażby Call of Duty Mobile (które, przypomnijmy, premierę miało zaledwie 1 października 2019!).

Gry - zobacz ceny

WARTO PRZECZYTAĆ:

jak usunąć snapa Jak usunąć konto na Snapchacie?
Chcesz zrobić sobie przerwę od mediów społecznościowych, a może po prostu masz już dość Snapchata i chcesz zamienić go na lepszy model? W tym artykule
co oznacza klepsydra na snapchacie Co oznacza klepsydra na Snapchacie?
Snapchat to aplikacja sieci społecznościowej, która obok Instagrama czy Facebooka cieszy się równie dużą popularnością wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Aplikacja ta umożliwia wysyłanie zdjęć i filmów wzbogaconych
jak zmienić nazwę użytkownika na snapchacie Jak zmienić nazwę użytkownika na Snapchacie?
Zdarza się, że użytkownik jakiejś platformy albo gracz uznaje, że jego identyfikacja w danym środowisku przestaje mu się podobać. Dotyczy to każdej gry i każdej
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

3Komentarze

  • Anka, 20 kwietnia 2020 @ 12:40 Odpowiedz

    Hej dzięki za wpis !

  • Anka, 24 grudnia 2019 @ 02:25 Odpowiedz

    Hej dzięki za wpis !

  • WhatsApp jednak nie będzie miał reklam - przynajmniej na razie, 18 stycznia 2020 @ 10:02 Odpowiedz

    […] to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie (chociażby na liście najpopularniejszych aplikacji 2019 roku znalazła się na trzecim miejscu). Łącznie ma około 1,5 miliarda użytkowników, jednak jest […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *