Marketing sieciowy często utożsamiany jest z piramidami finansowymi bazującymi na czerpaniu zysków z wprowadzania kolejnych osób do struktury. Jednak w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Network marketing wykorzystuje założenia marketingu wielopoziomowego i rozbudowywanie struktury konsultantów i przedstawicieli to jeden z elementów tej strategii. Jakie korzyści przyniesie Twojej firmie i czy warto działać w ten sposób?
Co to jest network marketing?
Budowa relacji z klientami w network marketingu odbywa się poprzez sieć przedstawicieli, którzy nie są bezpośrednio zatrudnieni w Twojej firmie. Wykorzystuje on założenia marketingu wielopoziomowego, czyli tzw. MLM (multi-level marketing), którego istotną częścią są właśnie konsultanci z formalnego punktu widzenia niebędący pracownikami danego przedsiębiorstwa. To oni zajmują się sprzedażą Twoich produktów i to od ich skuteczności zależy zysk.
Nie oznacza to jednak, że możesz siedzieć z założonymi rękami i czekać aż pieniądze wpłyną do Twojej kieszeni. W marketingu sieciowym niezwykle ważne jest także Twoje zaangażowanie. Osoby będące przedstawicielami sprzedającymi asortyment Twojej firmy powinny być do tego odpowiednio przygotowane, m.in. dysponować materiałami promocyjnymi i szczegółową wiedzą produktową oraz stosować przynajmniej podstawowe techniki sprzedażowe. W network marketingu źródłem niezbędnych zasobów intelektualnych i materialnych jesteś Ty!
Korzyści wynikające z wykorzystania network marketingu
Kluczową zaletą network marketingu, która dla wielu przedsiębiorców jest powodem do rozpoczęcia działalności w tym modelu, jest niski koszt. Marketing sieciowy nie wymaga posiadania sklepów stacjonarnych i internetowych, które trzeba wyposażyć i obstawić załogą pracowniczą, co generuje spore koszty oraz wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Do network marketingu potrzebujesz jedynie zaplecza dystrybucyjnego, z którego możesz rozsyłać produkty konsultantów.
Ponadto marketing w takiej formie pozwala na znaczne ograniczenie wydatków na działania reklamowe. Za promocję produktów Twojej marki odpowiada sieć konsultantów, więc możesz zmniejszyć nakłady finansowe na kampanie reklamowe, a nawet całkiem z nich zrezygnować. Wystarczy, że zadbasz o obecność firmy w sieci oraz jej wiarygodność, co zachęci potencjalnych klientów do zakupów.
Mówiąc o zaletach marketingu sieciowego, nie sposób pominąć innych formalności. Współpracujący z Tobą przedstawiciele nie są pracownikami Twojej firmy, co oznacza, że nie musisz przejmować się np. kwestiami kadrowymi.
Te liczne korzyści są niezwykle kuszące dla wielu przedsiębiorców. Cenne wskazówki na temat pierwszych kroków w marketingu sieciowym znajdziesz na: https://firmove.pl/aktualnosci/marketing/na-czym-polega-network-marketing.
Network marketing – gra warta świeczki?
Zanim rozpoczniesz działalność w network marketingu, zastanów się, czy taki model biznesowy będzie dla Ciebie korzystny. Dokładnie przemyśl swój pomysł na biznes i wizję rozwoju w przyszłości. Być może założenia marketingu sieciowego wcale nie przybliżą Cię do ich realizacji. Współpraca z konsultantami nie zawsze musi być zgodna z wizerunkiem marki.
Network marketing to rozwiązanie warte uwagi, jeśli zależy Ci na obniżeniu kosztów działalności i perspektywie wyższych zysków. Musisz jednak przygotować się na aktywne wspieranie swoich przedstawicieli poprzez podnoszenie ich kompetencji czy zachęcanie do zwiększania poziomu sprzedaży.
WARTO PRZECZYTAĆ:







