
Jeśli uważnie czytaliście nasze poprzednie recenzje, mogliście się naszego testu 70mai A500S Dash Cam Pro Plus+ spodziewać. Jest to kamerka, która wyróżnia się przede wszystkim dwoma kwestiami: rozdzielczością 2.7K oraz modułem GPS.
Te dwa aspekty to jednak jedynie czubek góry lodowej tego, co warto się o niej dowiedzieć. Jak A500S sprawuje się w praktyce? Czy jakość nagrań jest dostateczna, zarówno w nocy, jak i w dzień? Wszystkiego dowiecie się poniżej. Zapraszamy!
70mai A500S Dash Cam Pro Plus+ – specyfikacja
Pełna specyfikacja kamerki 70mai A500S Dash Cam Pro Plus+ prezentuje się następująco:
- Wyświetlacz: 2” IPS (480×360)
- Rozdzielczość: 2592×1944
- Sensor: Sony IMX335
- Procesor: NT96580
- Obiektyw/przesłona: 2G4P/F1.8
- Bateria: 500mAh
- Przewód zasilający o długości: 3,5 m
- Kąt widzenia: 140 stopni.
Wraz z samą kamerką i przewodem zasilającym otrzymujemy w pakiecie ładowarkę samochodową, dwie naklejki elektrostatyczne i dwie naklejki samoprzylepne, z tego jedna jest już naklejona na również dołączony do zestawu uchwyt mocujący.
Cena 70mai A500S Dash Cam Pro Plus+
Kamerkę 70mai A500S Dash Cam Pro Plus+ można kupić obecnie za około 370 złotych. Jest ona dostępna w oficjalnej polskiej dystrybucji i posiada gwarancję producenta.
Warto jednak wskazać, że w sprzedaży dostępny jest także zestaw, który zawiera 70mai A500S Dash Cam Pro Plus+ oraz kamerkę tylną RC06 – on z kolei kosztuje około 460 złotych.
Estetyczny wygląd i solidne wykonanie
Kamerka trafia do użytkownika w solidnym, czarnym kartonowym pudełku. Sama również w większości jest czarna i matowa, z wyjątkiem końcówki, na której umieszczony jest obiektyw – ona z kolei jest szara (i obrotowa, co pozwala manipulować nią tak, aby uzyskać obraz pod odpowiednim kątem).
Tutaj też umieszczono niewielką diodę, która informuje o statusie nagrywania (m.in. kolor czerwony to błąd nagrania).
Ogółem mówiąc, sprzęt został wykonany solidnie. Nie posiada żadnych niedoskonałości, źle sprasowanych elementów czy innych tego typu problemów. Z uwagi na niewielki rozmiar kamerki, nie zasłania ona widoku drogi podczas jazdy.
Wyposażono je w 2-calowy ekran IPS o rozdzielczości 480×360. Wyświetla on ostry i całkiem żywy obraz. Nie jest dotykowy, natomiast poniżej umieszczone są cztery niewielkie przyciski do sterowania urządzeniem.
Niżej znajdziemy też jeden dłuższy, ale węższy, służący do włączenia/wyłączenia ekraniku lub całego urządzenia (automatycznie uruchomi się ono też od razu po dostarczeniu zasilania, czyli przy korzystaniu z ładowarki samochodowej po przekręceniu kluczyka w stacyjce).
Na boku kamerki z kolei znajdują się porty: microSD (można wykorzystać kartę o pojemności do 128GB), a także port zasilania i port do podłączenia kamerki tylnej.
Bezproblemowy montaż i obsługa
Montaż kamerki 70mai A500S Dash Cam Pro Plus+ jest szybki i prosty. Naklejka elektrostatyczna i samoprzylepna trzymają naprawdę mocno i nie podejrzewamy, aby kamerka samoistnie odczepiła się od miejsca, w którym zostanie zamontowana – a w każdym razie nic takiego nam się nie przydarzyło.
Obsługa też nie sprawia większych trudności. Jak już wspomniano, sprzęt wyposażony jest w wyraźny ekranik, a także sporo przycisków, za pomocą których można z poziomu samego sprzętu zmieniać jego ustawienia i nie tylko. Menu kamerki jest w języku polskim, urządzenie ponadto wygłasza komunikaty również w naszym języku. Warto wskazać, że nie ma tutaj funkcji sterowania głosem.
Podgląd z aplikacji w dowolnej chwili
Jak wspomnieliśmy powyżej, dzięki wbudowanemu ekranikowi można mieć podgląd na nagranie lub zmieniać ustawienia z poziomu samej kamerki. Jest jednak także jeszcze jedna opcja, a mianowicie sterowanie urządzeniem z poziomu dedykowanej aplikacji 70mai, dostępnej oczywiście za darmo z poziomu Google Play i App Store.
Urządzenie łączy się z aplikacją za pomocą hotspotu Wi-Fi (trzeba go najpierw włączyć z poziomu kamerki, na jej ekraniku wyświetli się też hasło do sieci). Po połączeniu z hotspotem można w telefonie podglądać na żywo obraz z urządzenia, ale też przestawiać jego ustawienia czy zsynchronizować trasę jazdy. Aplikacja również jest dostępna w języku polskim.
Jakość nagrań zadowala, zwłaszcza w dzień
Kamerka posiada sensor Sony IMX335 i nagrywa w rozdzielczości 2.7K (2592×1944 px) z przysłoną f/1.8 w 30FPS. Kąt widzenia to 140°. Wszystko to przekłada się na naprawdę niezłą jakość obrazu.
Szczególnie w dzień naprawdę nie ma na co narzekać – obraz jest ostry, żywy, dokładnie widać wszystko, co dzieje się dookoła. Przy pojazdach stojących przed lub poruszających się z niedużą prędkością da się swobodnie odczytać tablice rejestracyjne. Nie ma problemów z prześwietlaniem i obraz jest czytelny nawet w przypadku słonecznej pogody.
W nocy nie jest już tak fantastycznie, ale też nie jest źle, zwłaszcza w obszarach dobrze oświetlonych (np. w miastach). Nawet przy dość dynamicznym otoczeniu (przejeżdżających obok szybko pojazdach etc.) ostrość stoi na akceptowalnym poziomie i takie nagrania w razie czego pokażą wystarczająco dużo. Przy słabszym oświetleniu, czyli np. bez żadnych latarni, widoczność jest już z oczywistych względów gorsza, ale trzeba docenić, że nawet wtedy nie ma zbytnio szumów i ogółem zniekształceń obrazu.
Urządzenie ma m.in. GPS-a i ADAS
70mai A500S Dash Cam Pro Plus+ obsługuje system dual channel, czyli nagrywanie jednocześnie z dwóch kamerek – przedniej i tylnej. Dodatkowo, sprzęt posiada moduł GPS, który pozwala na rejestrowanie trasy i jej późniejszy podgląd (w aplikacji). Dzięki GPS-owi można też rejestrować prędkość, ale można wyłączyć to w ustawieniach kamerki.
Jest też ADAS, czyli system, który ostrzega kierowcę w kilku potencjalnie groźnych sytuacjach. M.in. kiedy wykryje on zbyt małą odległość wobec kierowcy przed nami, kiedy ruszy on na światłach czy w przypadku, kiedy zjedziemy z właściwego pasa ruchu. W praktyce działa to całkiem nieźle i faktycznie urządzenie odzywa się w takich momentach. Jest to jednak funkcja opcjonalna i oczywiście nie trzeba z niej korzystać.
Jest też tryb parkingowy
Podobnie, jak wiele innych kamerek 70mai, A500S Dash Cam Pro Plus+ obsługuje tryb parkingowy. Działa on w ten sposób, że jeśli podczas postoju zostanie wykryty jakiś wstrząs (czyli na przykład ktoś uderzy w nasz samochód na parkingu), kamerka automatycznie zacznie nagrywać, co może pomóc w uchwyceniu sprawcy.
Jednak, tak jak i w innych przypadkach, do działania tej funkcji niezbędne będzie zakupienie dodatkowego urządzenia do podtrzymania zasilania – Hardwire Kit UP02, które kosztuje około 80 złotych.
Na jego temat dokładniej rozpisywaliśmy się w naszej recenzji 70mai Dash Cam M300, natomiast, w dużym skrócie, takie rozwiązanie sprawdza się dobrze i jest skuteczne (aczkolwiek nieco złożone w montażu). Wbudowany czujnik G-Sensor jest stosunkowo czuły i z naszych testów wynika, że jeśli faktycznie coś podejrzanego zacznie się dziać podczas postoju, kamerka powinna to uchwycić.
Recenzja 70mai A500S Dash Cam Pro Plus+ – podsumowanie
A500S Dash Cam Pro Plus+ to w naszym odczuciu jedna z najciekawszych kamerek samochodowych z aktualnej oferty 70mai i warta uwagi kamerka ogółem, również biorąc pod uwagę asortyment innych producentów. Wciąż jest to produkt o relatywnie niewysokiej cenie, a mamy tutaj już sporo użytecznych funkcji, takich jak wspomniany tryb parkingowy, system ADAS czy podgląd w aplikacji, rzuca się w oczy też GPS.
Tak naprawdę ciężko tutaj wskazać wyraźne wady tego modelu, biorąc pod uwagę przede wszystkim właśnie cenę. Gdyby kosztował on dwa razy tyle, można byłoby już liczyć na 4K i więcej FPS-ów, ale za 370 złotych jest tutaj lepiej niż dobrze. Przede wszystkim, jeśli chodzi o nagrania podczas dnia, natomiast nawet w nocy nie jest źle.
WARTO PRZECZYTAĆ:





