Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Riot Games (League of Legends, Valorant) i Ubisoft (Assassin’s Creed, Watch Dogs) to na pierwszy rzut oka być może dziwna kombinacja, ale okazuje się, że te dwie firmy aktualnie mają ze sobą wiele wspólnego. Właśnie ogłosiły wspólny projekt badawczy, dzięki któremu chcą skuteczniej zwalczać toksyczność na growych czatach.

Gamingowi giganci chcą wejść na wyższy poziom z AI moderującym chaty

Nie jest tajemnicą, że społeczność gamingowa (jak zresztą praktycznie każda) ma też swoją ciemną stronę. Należą do niej chociażby toksyczne zachowania niektórych graczy, pojawiające się przede wszystkim w grach sieciowych, a dokładniej mówiąc – na czatach, czy to głosowych, czy tekstowych.

Wspólny projekt Riot Games i Ubisoftu, noszący nazwę “Zero Harm in Comms” (w wolnym tłumaczeniu “Zero szkodliwości w komunikacji”), ma pomóc je ukrócić.

Jak podał Riot w swoim komunikacie, jego celem jest stworzenie “bazy danych gromadzącej dane z gier w celu lepszego szkolenia narzędzi moderacji zapobiegawczej opartych na AI, które wykrywają i ograniczają destrukcyjne zachowania w grze”.

Inaczej mówiąc, studia stojące z projektem chcą jeszcze lepiej trenować boty wykrywające szkodliwe zachowania na czacie, aby jak najszybciej i jak najskuteczniej banowały toksycznych graczy.

Jako członkowie Fair Play Alliance, obie firmy wierzą, że poprawa dynamiki społecznej gier online będzie możliwa tylko dzięki komunikacji, współpracy i wspólnym wysiłkom całej branży gier – Riot Games

Zebrane dane mają być anonimizowane

Osiągnięcie wysokiej efektywności automatycznej moderacji czatów wymaga, aby boty były trenowane na dużej ilości odpowiednio dopasowanych danych. Jak w swoim oświadczeniu wskazuje sam Riot, zarówno studio odpowiedzialne m.in. za League of Legends, jak i Ubisoft, dysponują bardzo szerokim katalogiem gier.

Dzięki temu baza danych powstała w ramach projektu “Zero Harm in Comms” powinna być bardzo rozbudowana i obejmować większość możliwych form toksycznego zachowania w grach sieciowych.

Pojawia się jednak pytanie, jak dzielenie się między sobą przez Riota i Ubisoft danymi dotyczącymi swoich graczy ma się do kwestii ochrony prywatności użytkowników. Riot Games podkreśla, że “wszelkie zebrane dane, które umożliwią identyfikację danej osoby, zostaną usunięte przed ich udostępnieniem“.

Destrukcyjne zachowania graczy to problem, który traktujemy bardzo poważnie, ale także problem bardzo trudny do rozwiązania.

Dzięki partnerstwu technologicznemu z Riot Games badamy, jak lepiej zapobiegać toksyczności w grze jako projektanci tych środowisk z bezpośrednim połączeniem z naszymi społecznościami – Yves Jacquier, dyrektor wykonawczy Ubisoft La Forge (działu badawczo-rozwojowego Ubisoftu)

Co o tym wszystkim sądzicie? Cieszycie się, że Riot i Microsoft podjęły tego typu działania, a może nie jesteście fanami automatycznej moderacji opartej na AI? Dajcie koniecznie znać w komentarzach!

Share:

administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.