Praktycznie każdemu, a w szczególności pracownikom biurowym z pewnością nieraz zdarza się pracować z plikami PDF. Masz gotowy plik PDF, ale kolejność stron nie jest Twoim zdaniem odpowiednia? Chcesz szybko i prosto zorganizować go po swojemu, tak, aby wszystko znajdowało się na swoim miejscu? Dowiedz się, jak zmienić kolejność stron w PDF – to proste!
Zdecydowaliśmy się opisać dla Was dwie naszym zdaniem najszybsze i najwygodniejsze metody, które pozwalają bezproblemowo zmienić kolejność stron na taką, jakiej sobie życzymy. Cały ten proces jest bardzo prosty, więc każdy powinien dać sobie z nim radę. Zapraszamy!
Jak zmienić kolejność stron w PDF? Poradnik krok po kroku
Pierwszą z metod, którą opiszemy poniżej, polecamy, jeśli nie macie żadnego programu do edycji PDF, a plik, który chcecie zorganizować nie zawiera żadnych wrażliwych informacji (na przykład Waszych danych osobowych). Drugi zaś nada się, jeśli taki program już macie i/lub nie chcielibyście, aby dany plik miał szansę wpaść w niepowołane ręce.
Zmiana kolejności stron online
W Internecie łatwo można znaleźć wiele stron, które pozwalają łatwo i szybko zorganizować strony w PDF-ie, bez pobierania jakiegokolwiek programu. Wszystkie operacje dokonywane są bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Wśród takich stron można wymienić między innymi:
- https://www.ilovepdf.com/pl/zorganizuj-pdf
- https://www.adobe.com/pl/acrobat/online/rearrange-pdf.html
- https://pdfcandy.com/pl/rearrange-pdf.html
- https://tools.pdf24.org/pl/sortuj-strony-pdf.
Wszystkie one działają tak samo, więc w zasadzie nie ma dużego znaczenia to, którą wybierzemy. Osobiście polecalibyśmy Adobe ze względów bezpieczeństwa (drugie na powyższej liście), ale decyzja należy do Was. Obsługa takich narzędzi jest bardzo prosta.
Najpierw musimy wybrać z dysku plik PDF. Następnie będziemy możliwość zmiany kolejności stron w przeglądarce. Dzięki podglądowi miniaturek nie powinno to być zbyt dużym problemem. Kiedy już dostosujemy kolejność stron do swoich preferencji, wystarczy tylko, że zatwierdzimy swój wybór i pobierzemy gotowy plik. Nie powinno się to wiązać z żadnymi opłatami czy uciążliwymi znakami wodnymi
Organizacja stron PDF programem
Do organizacji PDF-a możemy wykorzystać również specjalny program do edycji tego typu plików, czy to darmowy, czy płatny. My omówimy to konkretnie na przykładzie Adobe Acrobata, ale w każdym przypadku powinno to wyglądać podobnie i być dość intuicyjne, więc zapewne nie sprawi Wam to dużego problemu.
Najpierw musimy otworzyć plik PDF w programie Adobe Acrobat, a następnie nacisnąć na ikonkę dwóch stron obok pola do edycji przybliżenia dokumentu na dole okna. Po lewej stronie powinny pojawić się wtedy miniaturki wszystkich stron wchodzących w zakres dokumentu.
Żeby zmienić kolejność stron, naciśnij lewym przyciskiem myszy na stronę, którą chcesz przenieść. Następnie, wciąż trzymając lewy przycisk myszy, przesuń kursor do góry lub na dół, aby przenieść stronę. Kiedy już wszystkie strony będą w odpowiedniej kolejności, po prostu zapisz plik i gotowe!
Zmiana kolejności stron w PDF – podsumowanie
Mamy nadzieję że po przeczytaniu powyższych informacji wiecie już, jak zmienić kolejność stron w PDF. Czasami taka wiedza może okazać się bardzo przydatna, na przykład w razie, gdybyśmy otrzymali od kogoś plik PDF posiadający strony w błędnej kolejności lub gdybyśmy po prostu stwierdzili, że chcielibyśmy, aby był on inaczej zorganizowany. Umiejętności związane z edycją plików PDF mogą być użyteczne przede wszystkim w pracy, ale oczywiście nie tylko.
Warto wspomnieć, że ten poradnik jest kolejnym z naszej serii, w której wyjaśniamy różne kwestie związane z plikami PDF. Jeśli zainteresował Was ten artykuł, być może przyda się także na przykład ten, w którym wyjaśnialiśmy, jak połączyć pliki PDF czy też ten, w którym opisywaliśmy, jak zmniejszyć rozmiar PDF. Dajcie znać, gdybyście mieli jakieś pomysły na kolejne tematy, które powinniśmy Waszym zdaniem poruszyć!
WARTO PRZECZYTAĆ: