Mogło się wydawać, że na rynku platform do oglądania krótkich form wideo niepodzielnie panuje TikTok. Tymczasem, okazuje się, że ma on sporą konkurencję. Google w raporcie wyników z drugiego kwartału 2023 roku podał informację, że jego YouTube Shorts ogląda ponad 2 miliardy zalogowanych użytkowników, co plasowałoby amerykańskiego giganta przed największym rywalem.

Wielki wzrost w przeciągu roku

Dla platformy Google oznacza to stały wzrost – i to o aż pół miliarda użytkowników z raportowanych półtora miliarda z tego samego okresu rok wcześniej. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to równoznaczne z dwoma miliardami prawdziwych ludzi: to dwa miliardy osobnych kont na platformie. Nie da się jednak ukryć, że ta liczba jest wciąż wyjątkowo imponująca.

Nie jest to jedyna pozytywna wiadomość dla Google wynikająca z najnowszego raportu. Wpływy z reklam osiągnęły równie szaloną wartość 7,67 miliarda dolarów, co również jest wzrostem, tym razem 4% rok do roku. Nie jest to koniec dobrych wieści, gdyż wliczając przychód z usług w chmurze, wpływy osiągnęły zawrotne 74,6 miliarda, co również jest wzrostem z 69,7 miliarda.

Plany na nadchodzący kwartał są dosyć proste do przewidzenia. Ledwo kilka dni temu Google ogłosiło, że cena YouTube Premium idzie w górę, chociaż na szczęście, póki co nie w Polsce. Cena standardowego planu miesięcznego idzie w górę aż o 2 dolary względem poprzedniej ceny. Niestety z nowego raportu nie dowiedzieliśmy się, ile osób jest skłonnych zapłacić za tą subskrypcję. Ostatnie informacje o 80 milionach aktywnych użytkowników również pochodzą z zeszłego roku.

Trend, który zapoczątkował nową modę

Rynek krótkich form wideo spotkał się z niesamowicie ciepłym przyjęciem ze strony internautów i natychmiast rozrósł się w zaskakującym tempie. Trend, który zapoczątkował nową modę, rozpoczęła chińska aplikacja TikTok. Wszystko, co popularne w Internecie, stanowi inspirację dla innych firm i tak było również w tym przypadku.

Najwięksi giganci branży internetowej szybko podjęli temat, z nadzieją na wykrojenie swojego kawałka ciasta. Miejsce na swoich platformach social media dla krótkich form wideo szybko zrobił przede wszystkim YouTube i Instagram, ale inne platformy nie zostają daleko w tyle za trendami.

Niedawno podobne zmiany zapowiedział sam… Twitch. Twitch wprowadza długo wyczekiwane zmiany, których częścią ma być właśnie miejsce dla krótkich form wideo. Platforma uzasadnia to dbaniem o interesy streamerów, którzy do zdobycia większej popularności musieli urywki swoich streamów wrzucać właśnie na platformy wymienione wcześniej.

Dajcie znać, co o tym wszystkim sądzicie (i czy należycie do grona 2 miliardów widzów YouTube Shorts)!

WARTO PRZECZYTAĆ:

youtube reklamy YouTube zaczęło wolniej działać? Wiemy dlaczego [AKTUALIZACJA]
Coraz więcej użytkowników skarży się na wolniejsze działanie serwisu YouTube. Czy to problem, który można rozwiązać? Co jest winowajcą? Sprawdziliśmy. Wojna między YouTubem a blokerami
budda YouTuber rozdał drogie auta i pobił rekord polskiego Internetu!
Budda znacząco pobił rekord Sylwestra Wardęgi. Chodzi o rekord w liczbie osób na streamie. W niedzielę (14.07.24) Budda zorganizował finał loterii, w której można było
playstation 5 slim YouTuber stworzył PlayStation 5 Slim, ale jest haczyk
Najnowsza konsola Sony zajmuje za dużo miejsca na półce, a wersji PlayStation 5 Slim nie widać na horyzoncie? Popularny YouTuber znalazł kreatywne rozwiązanie tego problemu,
Udostępnij

Jako duchowy przewodnik portalu TechPolska, oddaję się z pasją światu technologii i gamingu. Moje serce bije szczególnie mocno dla gier RPG, gdzie zanurzam się w skomplikowane światy i rozbudowane fabuły, ale równie chętnie oddaję się strategii, planując, manewrując i zdobywając wirtualne imperia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *