W arkuszach kalkulacyjnych często zamieszczamy dość wrażliwe informacje na temat na przykład dochodów firmy, zadań do wykonania, pracowników i nie tylko. Czasami więc wypada, aby taki plik był zaszyfrowany, co pozwoli uniknąć sytuacji, w której przypadkiem otworzy go osoba trzecia i zobaczy to, czego nie powinna. Tylko jak zahasłować plik Excel?
Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie nie należy do skomplikowanych. Poniżej wyjaśnimy krok po kroku, jak zaszyfrować plik Excel i mamy nadzieję, że uda nam się pomóc wszystkim osobom, które mają z tym problem. Zapraszamy!
Jak zahasłować plik Excel? To prostsze niż myślisz!
Zaszyfrowanie pliku Excel powinno zająć zaledwie kilka chwil. Wystarczy, że będzie się podążało zgodnie z naszymi wskazówkami. Tak więc, jak zahasłować plik Excel? Jedyne, co trzeba zrobić, to wykonać następujące kroki:
- Otwórz plik Excel, który chcesz zahasłować.
- Naciśnij na napis “Plik” w lewym górnym rogu ekranu.
- Wybierz zakładkę “Informacje” po lewej stronie”.
- Kliknij na przycisk “Chroń skoroszyt” i wybierz z listy rozwijanej “Szyfruj przy użyciu hasła”.
- Wpisz hasło i naciśnij “OK”.
I gotowe – to wystarczy, aby wprowadzić w praktykę odpowiedź na pytanie, jak zaszyfrować plik Excel. Warto pamiętać, że, jeśli hasło zostanie zapomniane, dostęp do skoroszytu zostanie na zawsze utracony, więc warto wybrać takie, które uda się bez problemu zapamiętać.
Co ciekawe, w sekcji “Chroń skoroszyt” poza zabezpieczeniem pliku hasłem mamy także kilka innych opcji w zakresie bezpieczeństwa. Można na przykład ustawić, aby inni mogli co prawda otwierać skoroszyt bez hasła, ale mogli jedynie go oglądać, a nie modyfikować.
Jest też możliwe ustawienie pliku na przykład na plik tylko do odczytu, ale też jednocześnie zabezpieczenie go hasłem.
Jak zaszyfrować plik Excel – podsumowanie
Po zapoznaniu się z powyższymi wskazówkami powinniście już doskonale wiedzieć, jak zahasłować plik Excel. Nie jest to jak widać szczególnie trudne, jeśli zapamięta się, gdzie szukać odpowiednich opcji. Warto posiadać tę umiejętność, ponieważ arkusze kalkulacyjne często są w obiegu chociażby w firmach i zabezpieczenie ich hasłem może być dobrym pomysłem, tak, aby mogły je otworzyć tylko osoby uprawnione.
Jeśli przypadł Wam do gustu ten artykuł, być może zainteresuje Was również ten, w którym tłumaczyliśmy, jak zablokować wiersz w Excelu. Omawialiśmy także to, jak zabezpieczyć folder hasłem – to również ciekawy poradnik dla osób, które interesują się cyberbezpieczeństwem. W przypadku, gdybyście mieli jakieś pomysły na kolejne materiały, które powinniśmy przygotować, koniecznie dajcie nam znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ: