Tydzień bez newsów o X, czyli świeżo rebrandowanym Twitterze, to tydzień stracony. Ledwo wczoraj opisując gigantyczny spadek liczby użytkowników Threads, wspomnieliśmy, że Elon Musk szykuje rebranding Twittera, a on już się dokonał!

Mimo licznych skandali Twitter rzekomo bije rekordy popularności

Chociaż premiera nowej aplikacji odcisnęła swe piętno na liczbie użytkowników X, wszystko wskazuje na to, że było to tylko chwilowe. Portal CNBC przytacza list do pracowników od nowej CEO X – Lindy Yaccarino. W liście znajdziemy następujący wątek:

Każdy powinien być dumny z tempa innowacji w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy – od długich form treści, po monetyzację twórców i ogromne postępy w zakresie ochrony marki.

Wykorzystanie naszych usług jest na rekordowo wysokim poziomie i będziemy nadal zachwycać całą naszą społeczność nowymi doświadczeniami w zakresie audio, wideo, przesyłania wiadomości, płatności, bankowości – tworząc globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości.

Ile w tym prawdy? Ciężko powiedzieć, ponieważ Linda nie przytacza żadnych konkretnych statystyk. Być może to po prostu element motywacyjny dla pracowników, którzy byli przywiązani do starej marki.

Nowe logo jest wyjątkowo… proste

Prędkość, z jaką dokonał się rebranding, może być dla wielu zaskakująca, szczególnie biorąc pod uwagę jej nagłe ogłoszenie, ale prawda jest taka, że było to w planach Elona Muska, już od czasów przejęcia platformy. Kupno Twittera miało być pierwszym krokiem do “stworzenia X, czyli platformy do wszystkiego”. Jak widać, Elon uznał, że najwyższa pora, aby X wszedł w życie.

Dzieje się to w ciekawych dla Twittera X czasach. Z jednej strony ledwo byliśmy świadkami premiery nowej alternatywy dla Twittera. Threads mający “do dyspozycji” bazę użytkowników Instagrama zaliczył udany start, ale aktualnie jesteśmy świadkami równie spektakularnego spadku liczby użytkowników.

Rebranding to przede wszystkim zmiana tego, co widoczne na pierwszy rzut oka dla użytkowników, czyli loga. Nowe logo jest równie proste, co nowa nazwa. Przynajmniej na razie, ponieważ jest spora szansa na to, że logo zostanie zmienione lub chociaż dopracowane. Sam Elon nazwał je „przejściowym”.

Warto w tym miejscu poświęcić być może ostatnią chwilę, aby omówić poprzednie logo. Charakterystyczny niebieski ptaszek został stworzony z 15 odpowiednio nałożonych na siebie okręgów, co już pokazuje, że nie było tak proste, na jakie wyglądało. Dłuższą historię na temat jego stworzenia i designu możecie przeczytać w wątku prosto od jego projektanta: Martina Grassera.

Co z popularnymi „tweetami”?

Zostaje właściwie tylko jedna kwestia: jak będą nazywać się nowe tweety? Według samego Elona Muska nie ma w tym większej filozofii:

Jak to przyjmą sami zainteresowani użytkownicy? Przekonamy się już niedługo: dajcie znać w komentarzach, co o tym myślicie!

Udostępnij

Jako duchowy przewodnik portalu TechPolska, oddaję się z pasją światu technologii i gamingu. Moje serce bije szczególnie mocno dla gier RPG, gdzie zanurzam się w skomplikowane światy i rozbudowane fabuły, ale równie chętnie oddaję się strategii, planując, manewrując i zdobywając wirtualne imperia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *