Po wprowadzeniu krótkich filmików mających stanowić konkurencję dla TikToka, YouTube bardzo mocno je promowało. Wydaje się, że przyniosło to rezultaty, biorąc pod uwagę, że Shorts ogląda już 2 miliardy osób… jednak teraz okazuje się, że niektórzy wysoce postawieni pracownicy firmy nie są do końca zadowoleni z tego faktu i widzą w popularności nowego formatu zagrożenie dla całej platformy.

Długie filmiki tracą na popularności?

Jak donosi Financial Times, powołując się na anonimowe źródła, weterani firmy obawiają się, że Shorts będą „kanibalizowały” dłuższy content. Dlaczego to taki problem, skoro mówimy co prawda o różnych formatach, ale tej samej platformie? Hostowanie tak dużych ilości wideo i ogółem cała YouTube’owa machina wiąże się z ogromnymi kosztami.

Firma zarabia przede wszystkim na udostępnianiu powierzchni reklamowej w przechowywanych filmikach. Im dłuższy film, tym więcej reklam można w nim zmieścić. Do tego według danych YouTube „tradycyjna” forma wiąże się z wyższą klikalnością linków przenoszących do sklepów internetowych.

Co prawda YouTube chce monetyzować Shorts, ale tytułowy krótki format daje ograniczone możliwości w tym zakresie. Rzekomo na jednym z ostatnich spotkań poruszono ten temat, jako że wewnętrzne dane wskazują, iż twórcy coraz mniej chętnie tworzą dłuższe nagrania. Zarówno oni, jak i reklamodawcy zaczynają skłaniać się ku YT Shorts, nie tylko w zakresie reklam, ale też lokowań produktów.

YouTube walczy z blokowaniem reklam

Ostatni rok nie był zbyt szczęśliwy dla YouTube. W 3 z 4 ostatnich kwartałów zanotowano spadki przychodów z reklam, i chociaż 4, ostatni, wiązał się z pewną poprawą w tym zakresie, to wciąż nie są to takie wyniki, jakich firma by sobie życzyła.

Między kwietniem a czerwcem 2023 łącznie zanotowano przychód na poziomie 74,6 miliardów dolarów, o 7% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dochód operacyjny w Q2 2023 wyniósł 21,84 miliarda dolarów, a zysk netto 18,37 miliarda dolarów, czyli ~2,37 miliardów dolarów więcej niż rok temu.

W ostatnim czasie podjęto też kilka kontrowersyjnych decyzji, które mają na celu zwiększenie wpływów firmy. Między innymi zaczęto na poważnie walczyć z użytkownikami blokującymi reklamy, zabierając im dostęp do odtwarzania filmików. Ponadto podniesiono cenę YouTube Premium — póki co jednak nie w Polsce.

Co o tym wszystkim sądzicie? Jesteście fanami YouTube Shorts, a może wolicie dłuższe treści? Dajcie znać w komentarzach!

WARTO PRZECZYTAĆ:

budda YouTuber rozdał drogie auta i pobił rekord polskiego Internetu!
Budda znacząco pobił rekord Sylwestra Wardęgi. Chodzi o rekord w liczbie osób na streamie. W niedzielę (14.07.24) Budda zorganizował finał loterii, w której można było
playstation 5 slim YouTuber stworzył PlayStation 5 Slim, ale jest haczyk
Najnowsza konsola Sony zajmuje za dużo miejsca na półce, a wersji PlayStation 5 Slim nie widać na horyzoncie? Popularny YouTuber znalazł kreatywne rozwiązanie tego problemu,
youtube premium cena YouTube Premium cena 2023 – ile wynosi i czy warto?
YouTube to jeden z największych portali rozrywkowych na całym świecie. Codziennie jest na nim publikowane prawie 4 miliony nowych materiałów wideo, więc użytkownicy na pewno
Udostępnij

Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

1 Komentarz

  • Filip, 2 marca 2024 @ 15:12 Odpowiedz

    Taki idiotyzm jak YT Shorts nigdy nie powinien był powstać, ale cóż stało się.
    Szczególnie a aplikacji mobilnej YT powinna być możliwość ich całkowitego wyłączenia lub zostawienia, a jeśli nie całkowitego wyłączenia to dodanie ustawień, które pozwoliły by na ich spersonalizowanie, np., że dostaje shortsy tylko z kanałów, które subskrybuję na YT. Obecnie jestem zalewany debilnymi filmikami o niczym z debilnymi muzyczkami w tle. Przecież od czegoś takiego można nerwicy dostać, a potem psychika całkiem siądzie. Zabawne, że ludzie na chama wrzucają filmiki z oznaczeniami Tik Toka jako YT Shorts, 3/4 shotsów takie jest, masakra. Gdybym chciał popatrzeć na filmiki o niczym to bym założył konto na Tik Toku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *