
Premiera Diablo 4 na Steamie to nie jedyna zapowiedź, ale najbardziej zaskakująca. Główną gwiazdą jest startujący niedługo kolejny już sezon. Drugi sezon otrzymał nazwę Sezon Krwi, a tematycznie będzie się kręcił wokół wampirów – w sam raz na Halloween. To jednak nie nowe questy fabularne będą najważniejsze dla graczy, a zmiany, w tym te do istniejących już systemów.
Diablo 4 na Steam już niedługo!
Jeśli się dobrze zastanowić, to Diablo 4 na Steamie może nie być aż takim zaskoczeniem – w końcu niedawno na Steamie zadebiutował również Overwatch 2. Nie da się jednak ukryć, że Diablo 4 pojawi się na Steamie dużo szybciej po premierze. Premiera Diablo 4 na Steamie już 17 października równocześnie z premierą drugiego sezonu. To również oznacza, że Diablo 4 będzie oficjalnie dostępne na Steam Decku!
Ucieszą się gracze, którzy lubią mieć porządek w swojej skrzynce: ta w końcu przestanie być zaśmiecania przez klejnoty! Klejnoty przestaną w ogóle istnieć jako osobny drop. Z potworów będą wypadać ich odłamki, które będą trafiać prosto do specjalnej zakładki w ekwipunku. Następnie u jubilera będziecie mogli tworzyć wybrane gemy wtedy, kiedy będziecie potrzebować.
Jeśli wciąż będziecie mieć problem znaleźć coś w skrzynce, będziecie mogli użyć okienka wyszukiwania lub podświetlić dany rodzaj przedmiotu za pomocą filtrów! Nie da się ukryć: zmiany w grze idą w dobrym kierunku. W końcu nawet ostatni sezon Diablo 3 pokazał, co poszło źle w Diablo 4.
To jednak nie wszystko. W długim poście blogowym Blizzard przedstawił więcej zmian w dobrym kierunku:
- Eventy legionowe i Bossowie Świata będą pojawiać się częściej, dawać więcej doświadczenia i lepsze nagrody.
- Szepty również będą nagradzać więcej doświadczenia i lepsze nagrody.
- Doświadczenie wymagane do wbicia 100. levelu zostanie zredukowane o 40%, a potwory będą lepiej dopasowane swoim poziomem do gracza.
- Wiele zmian doczekały się Koszmarne Podziemia (Nightmare Dungeons): Sigile będą teleportować gracza do dungeonu; wiele celów zostało kompletnie usuniętych, a inne zostały ustawione w miejsca, gdzie nie sposób ich pominąć; eventy będą bardziej opłacalne; wiele affixów zostało zmienionych: np. impuls elektryczny podążający za graczem będzie aktywny tylko w trakcie walki; nagrody zostały ulepszone, w tym doświadczenie do paragon glyphów.
- Renown (Sława/reputacja) będzie w całości przechodził między sezonami.
- Mounty doczekają się ulepszeń do prędkości poruszania. Nie będą się również tak często blokować, cooldown ich umiejętności zostanie znacznie skrócony, a szarża będzie przełamywać bariery.
- Wiele mniejszych miast dostanie dostęp do skrzynki.
Co nas czeka w Sezonie Krwi?
Lista samych zmian może dla wielu wystarczyć, żeby wrócić do gry. W końcu cała ta lista to rzeczy, o które gracze prosili od początku. Największym wydarzeniem jest jednak nowy sezon, który sam w sobie przychodzi z nowymi elementami rozgrywki. Co nas czeka w Sezonie Krwi?
- Wampiryczne moce – nowy sposób na zwiększenie siły naszych postaci. 22 nowe umiejętności, które będzie można zdobyć i wzmocnić w trakcie gry, używając krwi swoich wrogów!
- Event Krwawe Żniwa – kolejna aktywność na mapie świata z nowymi nagrodami i zwiększonym dropem krwi do wampirycznych mocy.
- Pięć nowych endgame bossów! Do aktywacji każdego z nich będą potrzebne specjalne materiały, ale w zamian mają szansę na drop unikalnych przedmiotów!
- Nowy Season Pass i itemy kosmetyczne.
Sezon drugi rozpocznie się już za niecałe dwa tygodnie i nie da się ukryć: wygląda to zachęcająco! Może w końcu nie będzie trzeba się zastanawiać, czy Diablo 3 dostanie lepszy sezon niż Diablo 4!
Zachęceni? Wrócicie do gry? Dajcie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ:





