Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Hashtag to słowo, które każda osoba poruszająca się po Internecie, a szczególnie po portalach społecznościowych, zapewne spotkała nieraz. Nie każdy może jednak dokładnie wiedzieć, czym one są, do czego służą i jak je dodawać.

W tym artykule postaramy się więc odpowiedzieć na takie pytania, jak: co to jest hashtag? Jak zrobić hashtag na Instagramie i jak działają hashtagi na Facebooku? Jakie są najpopularniejsze hashtagi? Jeśli interesują Was takie kwestie, to zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią poradnika!

Co to jest hashtag?

W pierwszej kolejności warto wyjaśnić, co to jest hashtag. Hashtagi to pojedyncze słowa (lub czasami zlepek słów, sklejony w jeden hashtag poprzez pominięcie spacji między słowami), które mogą wyrażać emocje, podkreślać ważne aspekty wiadomości lub służyć do kategoryzowania treści.

Niektóre hasntagi są bardziej konkretne (na przykład #recenzja) i mówią nam, czego możemy spodziewać się po danym poście, inne są bardziej ogólne (#blessed).

Hashtagów używa się przede wszystkim w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Twitter, Facebook czy LinkedIn. Zazwyczaj, kiedy klikniemy w hashtag, pojawią nam się inne posty różnych autorów, które także go zawierają. Takie rozwiązanie jest korzystne zarówno dla użytkowników, jak i dla twórców treści.

Dla tych pierwszych umożliwia to znalezienie ciekawych postów na interesujące ich tematy, dla tych drugich jest zaś szansą na zdobycie nowych obserwatorów, którzy akurat będą przeglądali dany hashtag i którym spodoba się nasz post.

Jak zrobić hashtag na Instagramie?

Hashtagi na Instagramie dodaje się w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że podczas tworzenia posta, napiszemy znak “#”, a następnie treść hashtaga, na przykład wspomniane już #recenzja, czy też #tojestrecenzja. W miarę wpisywania kolejnych liter i cyfr zaczną nam się pojawiać podpowiedzi, które mogą okazać się przydatne.

hashtagi na instagramie

Przy tworzeniu hashtagów należy pamiętać o kilku prostych zasadach, dzięki którym hashtag zostanie zaakceptowany przez serwis, a także będzie czytelny dla użytkowników.

Pierwszy i najważniejszy aspekt: hashtagi muszą rozpoczynać się od znaku “#”. Nie mogą się w nich znajdować spacje, przecinki czy kropki ani znaki specjalne (na przykład wykrzykniki). Możemy w nich zawrzeć jedynie litery i cyfry. Warto dodatkowo zadbać, aby hashtagi nie były zbyt długie, ponieważ trudno będzie wtedy je przeczytać.

Najpopularniejsze hashtagi na Instagramie

Najpopularniejsze hashtagi na Instagramie możemy podzielić na dwie kategorie: hashtagi popularne tylko w Polsce i najczęściej używane hashtagi na całym świecie.

W tej pierwszej kategorii w “top 20” znajdziemy takie pozycje, jak: #jedzenie, #polishboy, #polska, #poland, #bieg, #bieganie, #instamatki czy #odpoczynek, dużą popularnością cieszą się także hashtagi dotyczące poszczególnych miast, jak #warszawa, #warsaw, #krakow, #lodz czy #lublin.

Zaś jeśli chodzi o hashtagi popularne na całym świecie, w tym oczywiście w naszym kraju, to dominują pośród nich zdecydowanie proste, krótkie i uniwersalne hashtagi, takie jak: #love, #fashion, #happy, #instagood, #tbt (tbt to skrót od frazy Throwback Thursday, która dotyczy zwyczaju, aby w czwartki wrzucać jakieś ciekawe zdjęcia z przeszłości), #nature, #art i #fitness.

Hashtagi na Facebooku – czy również są dostępne?

Trzeba wskazać, że coś takiego jak hashtagi na Facebooku w istocie istnieje i niektórzy z opcji ich dodawania korzystają. Nie da się jednak ukryć, że hashtagi na Instagramie cieszą się znacznie większą popularnością. Jeśli chodzi o hashtagi na FB, to służą one temu samemu celowi: kategoryzowaniu i segregowaniu postów, aby łatwiej było odnaleźć treści na interesujący nas temat.

Dlaczego hashtagi na Facebooku nie cieszą się ogromną popularnością? Można na przykład teoretyzować, że wypływa to z tego, że na Facebooku zazwyczaj nie wyszukujemy postów na konkretny temat, a po prostu zapoznajemy się z tymi, które opublikowali akurat nasi znajomi i strony, które obserwujemy.

Zaś na Instagramie znacznie częściej zaglądamy do treści tworzonych przez osoby jeszcze nam nieznane, ponieważ ich posty były oznaczone interesującym nas hashtagiem.

Jak dodać hashtagi na Facebooku? Wygląda to identycznie, jak na Instagramie. Podczas tworzenia postu musimy po prostu zawrzeć w jego treści, czy to na końcu, czy w dowolnym innym miejscu, znak “#”, po którym bez spacji będzie wymieniona interesująca nas kategoria, czyli na przykład “#recenzja”. Możemy dodać tylko jeden hashtag, ale też kilka.

hashtagi na insta

Już podczas edycji posta hashtag będzie wyróżniony, zaś po jego opublikowaniu będzie miał kolor niebieski i będzie można w niego kliknąć, aby zobaczyć inne posty go zawierające.

co to jest hashtag

Generator hashtagów – na czym polega i do czego się przydaje?

Wiemy już, że zwłaszcza na Instagramie używanie hashtagów to dobry pomysł, szczególnie w przypadku osób, które aspirują do miana influencerów. Problem jednak w tym, że zazwyczaj jesteśmy w stanie wymyślić jeden, dwa czy nawet trzy hashtagi na dany temat, po czym kończą się nam pomysły. Jest to uciążliwe, ponieważ hashtagów optymalnie powinno być nieco więcej (ale jednocześnie nie powinny one wykraczać poza daną kategorię tematyczną).

Rozwiązaniem tego problemu jest generator hashtagów, a właściwie generatory hashtagów, ponieważ jest ich co najmniej kilka. Wszystkie jednak działają bardzo podobnie. Wystarczy, że wpiszemy kilka hashtagów, które wymyśliliśmy sami (lub nawet jeden), a generator hashtagów “wyrzuci” nam kilkanaście najpopularniejszych i najlepiej dopasowanych propozycji.

hashtag instagram

Oczywiście, propozycji generatora nie należy bezmyślnie kopiować, ponieważ nie są to programy idealne i niektóre z wygenerowanych hashtagów mogą po prostu okazać się nieodpowiednie. Warto jednak z takiego narzędzia skorzystać, jeśli skończyły nam się pomysły, a chcemy szybko opublikować post. Niektóre generatory mają także możliwość włączenia predefiniowanych filtrów lub dodania własnych, żeby wykluczyć słowa nieodpowiednie lub inne, których nie chcemy widzieć pośród swoich hashtagów.

Hashtag – podsumowanie

Używanie hashtagów nie jest obowiązkowe, ale, jeśli chcemy, aby tworzone przez nas treści trafiały do większej grupy odbiorców, warto się tym tematem bliżej zainteresować. Dobrze jest przede wszystkim wiedzieć, co to jest hashtag, jak się go dodaje i co zrobić, jeśli nie mamy pomysłu na odpowiednie hashtagi.

Mamy nadzieję, że udało nam się w tym poradniku wszystkie te kluczowe kwestie rozjaśnić. Będzie to istotne szczególnie w przypadku aktywnego korzystania z Instagrama. Na Facebooku, jak już wyjaśniliśmy, nie pojawiają się one równie często i nie mają tak dużego znaczenia.

Przy okazji chcielibyśmy zachęcić Was do zapoznania się z naszymi innymi materiałami dotyczącymi różnych funkcji poszczególnych portali społecznościowych. Stworzyliśmy już między innymi poradniki dotyczące tego, jak zmienić nazwisko na Facebooku oraz jak wrzucić film na Instagrama. Jesteśmy także otwarci na propozycje tematów na kolejne artykuły, więc, jeśli jakieś macie, to koniecznie poinformujcie o nich w komentarzach!

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *