Okienka typu „zostaw nam swój numer, oddzwonimy w ciągu x sekund” przy wejściu na stronę internetową bądź przy próbie jej opuszczenia nie są już niczym niezwykłym. Coraz więcej firm decyduje się wdrażać tego typu rozwiązania.
Wyróżnić można przede wszystkim LiveCall, a także CallPage, dwa popularne i cenione widżety do połączeń. Jednak pojawia się w związku z tym pytanie: co jest lepsze – LiveCall czy CallPage? Poniżej porównamy jakość dźwięku, ilość funkcji, wielkość skryptu i ceny tych dwóch usług, a następnie postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Czym są widżety do połączeń telefonicznych?
Widżety do połączeń telefonicznych umożliwiają klientom poproszenie konsultanta o oddzwonienie do nich bezpośrednio z poziomu strony internetowej firmy. Dzięki temu nie muszą oni sami szukać numeru i dzwonić, a wystarczy, że szybko podadzą swoje dane kontaktowe.
Wykorzystanie widżetów do połączeń jest szczególnie popularne wśród firm, które prowadzą sprzedaż przede wszystkim właśnie za pomocą rozmów telefonicznych. W wielu przypadkach skuteczny widżet do połączeń oznacza kontakt ze strony znacznie większej ilości klientów i w konsekwencji większą sprzedaż.
Obecnie widżety do połączeń mogą być bardzo zaawansowane i poza samym umożliwianiem oddzwaniania do klientów, wiele z nich ma także szereg innych funkcji, takich jak na przykład śledzenie statystyk związanych z połączeniami.
Wielkość skryptu
Wielkość skryptu ma ogromne znaczenie zarówno pod względem zadowolenia użytkowników, jak i postrzegania przez boty Google. Strona zapełniona ciężkimi skryptami będzie wolno się ładować, przez co odwiedzający mogą czuć się do niej zniechęceni, a pozycje w wynikach wyszukiwania ucierpią.
Dlatego też tak ważne jest, aby skrypty były jak najlżejsze i warto zwracać na to uwagę, zarówno w przypadku widżetów do połączeń, jak i jakichkolwiek innych. W tym pojedynku wygrywa LiveCall, którego skrypt waży średnio zaledwie 121kb. Waga skryptu płatnych wersji CallPage może być nawet dwa razy większa.
Funkcje LiveCalla
LiveCall to przede wszystkim widżet do oddzwaniania, ale nie tylko. Pozwala on zarówno na natychmiastowe wykonanie połączenia zwrotnego, już w ciągu kilkudziesięciu sekund od otrzymania prośby o kontakt, jak i planowanie połączeń na późniejszy termin. Co więcej, widżet może także zbierać dane kontaktowe i planować rozmowy również poza godzinami pracy biura.
Ten widżet daje duże możliwości personalizacji. Możliwe jest skorzystanie z tradycyjnego dymka i wpisanie w nim niestandardowej wiadomości, zaimplementowanie połączonego z LiveCallem przycisku wzywającego do działania (CTA) czy wywołanie połączenia zwrotnego po kliknięciu numeru.
LiveCall daje także spore możliwości w zakresie automatycznego wysyłania SMS-ów. Mogą to być SMS-y z podziękowaniem po rozmowie, ale też SMS-y przypominające klientom o nadchodzącym zaplanowanym połączeniu. Co więcej, możliwe jest także wysyłanie przypomnienia konsultantowi, który nie zauważył, że klient poprosił o oddzwonienie.
Dodatkowo, widżet może zostać sprzężony z reklamami na Facebooku, dzięki czemu potencjalni klienci będą mogli umówić się na rozmowę bez opuszczania portalu społecznościowego. LiveCall oferuje również funkcję CallTracking, dzięki której firma może uzyskać dokładne statystyki związane z połączeniami i przeanalizować, które działania marketingowe prowadzą do uzyskania największej liczby konwersji.
W ramach CallTracking możliwe jest m.in. nagrywanie połączeń i późniejsze ich odsłuchiwanie, a także tagowanie połączeń według etapu, na którym znajduje się klient czy produktu, którego dotyczyła konwersacja.
Funkcje CallPage
CallPage pozwala na automatyczne oddzwanianie do potencjalnych klientów, jak i również zbieranie leadów poza godzinami pracy biura. Ponadto można go zintegrować z reklamami na Facebooku, a także wysyłać klientom SMS-y z podziękowaniami za odbytą rozmowę.
Rozmowy mogą być nagrywane, w ramach CallTracking dostępne są także szczegółowe statystyki związane z połączeniami wykonanymi za pomocą CallPage. Można mierzyć m.in. statusy połączeń, a także ich numery i czas trwania.
Jakość głosu
Jakość głosu w połączeniach telefonicznych jest absolutnie kluczowa, zwłaszcza, jeśli chodzi o dokonywanie ważnych ustaleń. Nikt nie będzie chciał dokonać zakupu, jeśli jakość dźwięku będzie niska i ciężko będzie zrozumieć, co konsultant właściwie mówi i jakie są ceny poszczególnych usług.
Jeśli chodzi o to, kto ma lepszą jakość dźwięku, LiveCall czy CallPage, to na prowadzenie wysuwa się tutaj znów Live Call. Jego jakość dźwięku jest odczuwalnie lepsza. Połączenia są odpowiednio głośne i wyraźne, a także pozbawione zakłóceń.
CallPage – cena
CallPage oferuje swoim klientom trzy abonamenty, za które można płacić za pomocą płatności miesięcznych lub rocznych. Są to abonamenty:
- Basic – darmowy
- Professional – 249 złotych miesięcznie lub 187 złotych miesięcznie (przy płatności rocznej)
- Premium – 579 złotych miesięcznie lub 434 złotych miesięcznie (przy płatności rocznej).
Plan Basic pozwala na uzyskanie miesięcznie maksymalnie 15 leadów. Widżet można zainstalować na maksymalnie 1 domenie. W ramach darmowego pakietu otrzymujemy funkcje automatycznego oddzwaniania w 28 sekund i zbierania leadów poza godzinami pracy, a także podstawowej customizacji wyglądu widżetu.
Płatne pakiety Professional i Premium dają dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji, takich jak podziękowania SMS dla potencjalnych klientów czy nagrywanie rozmów. Pierwszy z nich umożliwia uzyskanie maksymalnie 150 telefonów miesięcznie, a widżet można zainstalować na 2 domenach. Drugi – 400 telefonów miesięcznie i możliwość zainstalowania widżetu na 5 domenach. Jest także możliwość otrzymania indywidualnej oferty.
CallPage oferuje 7-dniowy darmowy okres próbny dla dowolnego planu.
LiveCall – cena
LiveCall przyjął zupełnie inny model. Nie mamy tu do czynienia z jednorazową opłatą czy abonamentem, a z rozliczeniem za każdą uzyskaną za jego pomocą rozmowę telefoniczną. Oznacza to, że jeśli nikt nie dzwoni, to nic nie płacimy. Nie ma także żadnych kosztów wdrożenia. Jest to więc szczególnie dobra oferta dla firm, które nie mogą liczyć na dużo telefonów, ale nie tylko.
W zależności od potencjalnego zysku z jednego pozyskanego klienta, nawet w przypadku dużych firm i dużej ilości połączeń rozliczenie za każde połączenie może być korzystniejsze niż stała opłata abonamentowa.
Stawki za jedno połączenie ustalane są indywidualnie i zaczynają się już od 50 groszy. W tej cenie otrzymujemy dostęp do m.in. integracji z formularzem, własnego Caller ID i własnego CSS widżetu. W przeciwieństwie do CallPage domeny są nieograniczone.
LiveCall oferuje 7-dniowy darmowy okres próbny z możliwością rezygnacji w dowolnym momencie.
Co wybrać – LiveCall czy CallPage?
Oba widżety do połączeń mają wiele do zaoferowania, ale powyższe porównanie jasno wskazuje, że pod wieloma względami LiveCall zyskał przewagę. Warto rozważyć zaimplementowanie takiego widżetu na swojej stronie, aby nie marnować potencjału klientów pozyskiwanych za pomocą szybkich zwrotnych połączeń telefonicznych.
Im dłużej klient będzie czekał, aż ktoś się do niego zwróci po poproszeniu o kontakt, tym większe szanse, że ostatecznie zmieni decyzję bądź w międzyczasie skorzysta z usług konkurencji. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać skuteczny, pewny widżet do połączeń.
WARTO PRZECZYTAĆ: