Discord może kojarzyć się głównie z narzędziem do rozmów głosowych i tekstowych, chociaż w praktyce ma także wiele innych zastosowań (np. generowanie obrazków przez AI na podstawie komend wpisywanych w czacie). Już niedługo ma zyskać kolejną ciekawą funkcję — możliwość sprzedawania swoich cyfrowych produktów bezpośrednio przez aplikację.
Discord umożliwi sprzedaż m.in. poradników i tapet
W grudniu 2022 roku Discord wprowadził opcję subskrybowania serwera w zamian za różne benefity. Miał to być ukłon w stronę utalentowanych twórców, który pozwoli im bezpośrednio otrzymywać wsparcie od swoich fanów, bez korzystania z innych serwisów. Dostęp do ekskluzywnej grupy na Discordzie to bowiem coś, już znacznie wcześniej wielu twórców oferowało np. w zamian za subskrypcję na Patreonie czy cykliczne wspieranie kanału na YouTube.
Nowa funkcja ma rozwinąć tę ideę i zaoferować coś także osobom, których nie interesują subskrypcje, a jednorazowe transakcje. Już niedługo (testy mają być prowadzone „w nadchodzących miesiącach”) użytkownicy będą mogli kupować cyfrowe produkty w ramach specjalnych serwerowych sklepów.
Mogą to być np. tapety, filtry czy e-booki, a nawet ekskluzywne role na serwerze. Będzie też opcja organizowania wyprzedaży.
Role premium, obecnie dostępne w ramach subskrypcji serwera, będą wkrótce dostępne do kupienia osobno lub w pakiecie z wybranymi produktami cyfrowymi w ramach jednorazowego zakupu — Discord
Sklepy mają wyglądać tak:
Pojawiły się też gotowe szablony rodzajów subskrypcji
Discod postanowił wyjść naprzeciwko potrzebom twórców, którzy nie mają pomysłów na to, jakie benefity mogliby oferować w ramach subskrypcji. Firma stworzyła 4 podstawowe szablony, które można błyskawicznie dodać do swojego serwera:
- Supporter — ekskluzywne kanały i emotki za 3,99 dolarów miesięcznie
- Supporter + — kanały, emotki, wydarzenia społeczności za 4,99 dolarów miesięcznie
- Super Supporter — wszystko, co w poprzednich typach, plus ekskluzywne treści za 9,99 dolarów miesięcznie
- Early Access Pass — wczesny dostęp do tworzonych treści (np. filmików) za 7,99 dolarów miesięcznie.
Wymieniona zawartość każdego rodzaju subskrypcji ma charakter orientacyjny. Twórcy mają możliwość modyfikacji szablonów wedle swoich preferencji.
Użytkownicy mogą także wciąż stworzyć swoje własne typy subskrypcji od zera. Żeby ułatwić twórcom dostarczanie subskrybentom ekskluzywnych treści, pojawił się też nowy typ kanału, dedykowany wszelkiego rodzaju multimediom (zdjęciom, filmikom).
Dajcie znać, czy uważacie, że taka funkcja to dobry pomysł i czy planujecie z niej korzystać, jeśli pojawi się w Waszych społecznościach na Discordzie!
WARTO PRZECZYTAĆ: