Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Marketing internetowy ma się świetnie i nie wygląda na to, by w najbliższym czasie miało być inaczej. To właśnie za pośrednictwem Internetu budujemy wizerunek swojej marki i pozyskujemy większość swoich Klientów.

Czym jest Performance Marketing?

Performance Marketing, inaczej nazywany również marketingiem efektywnościowym to model działań reklamowych, prowadzących do konkretnych działań. Efektami dobrze prowadzonego performance marketingu mogą być np. wypełnienie formularza przez użytkownika, kliknięcie w baner, zapisanie się do newslettera czy złożenie zamówienia. W Performance Marketingu, nie chodzi tylko i wyłącznie o budowanie wizerunku marki czy nawet o samo pozyskanie Klienta – chodzi o to, by doprowadzić użytkownika do podjęcia konkretnych działań, z których możemy czerpać wymierne korzyści. I których efekty możemy łatwo mierzyć.

Cały proces kampanii w tym modelu rozpoczyna się od obmyślenia konkretnej strategii i zaplanowania działań. Przed uruchomieniem kampanii performance marketingowej warto również zdefiniować tzw. KPI’s (z ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności i wydajności. Na start, dobrze jest także wykonać audyt strony internetowej, by uniknąć na dalszych etapach problemów, związanych z użytecznością witryny i jej bezpieczeństwem. Niewłaściwie przygotowana strona internetowa w tym nieintuicyjna nawigacja, czy brak możliwości zapewnienia należytego bezpieczeństwa, może być przeszkodą w realizacji konkretnych celów biznesowych.

Następnym krokiem jest dobór kanałów Performance Marketingu. Mogą to być przykładowo: Facebook Ads, Google Ads, e-mail marketing, sieci afiliacyjne czy kampanie video. Kanał powinien być dobrany indywidualnie dla danej marki.

Gdy kampania wystartuje, zaczyna się analiza i optymalizacja. To jeden z najważniejszych punktów w Performance Marketingu! Ciągły monitoring i analiza działań, pozwala na usprawnianie kampanii, tak, by była jak najefektywniejsza. W tym przypadku, często stosuje się różnego rodzaju testy, odnoszące się do samej reklamy – grafiki, tekstu, fraz w wyszukiwarce, ale i do jej grupy docelowej. Wyniki testów umożliwiają ulepszenie kampanii i poprawienie jej efektów.

Kampanię performance marketingową, powinno się obserwować na każdym etapie –wszystkie poziomy lejka sprzedażowego są bardzo istotne. Ważne jest zachowanie użytkowników, ich motywacje i ścieżki, którymi podążali przed dojściem do finalnego elementu kampanii.

Kampanie w Performance Marketingu rozlicza się na różne sposoby, w zależności od oczekiwanych przez nas efektów. Możemy płacić za klikięcie, ale też za dokonaną sprzedaż czy konkretną akcję, jak obejrzenie filmu video, czy wypełnienie formularza.

Wśród sposobów rozliczania możemy wyróżnić więc:

  • CPC (Cost Per Click) – płacimy za każde kliknięcie w baner, link, buton czy inny sprecyzowany odnośnik,
  • CPL (Cost Per Lead) – płacimy za każdy pozyskany lead, czyli za dane potencjalnego klienta. Możemy uzyskać je np. po wypełnieniu przez użytkownika formularza kontaktowego,
  • CPS (Cost Per Sale) – opłata (prowizja) w tym przypadku odnosi się do dokonanej sprzedaży,
  • CPC (Cost Per Call) – to koszt wykonania jednego połączenia telefonicznego,
  • CPA (Cost Per Action) – jest to opłata za podjęcie dowolnie zdefiniowanej akcji np. zasubskrybowanie newslettera przez użytkownika, złożenie zamówienia czy obejrzenie filmu video.

Dla kogo jest Performance Marketing?

Performance Marketing to doskonały rodzaj działań marketingowych dla wszystkich, którzy liczą na konkretne efekty, w danym koszcie. Ten rodzaj marketingu sprawdza się szczególnie w branżach e-commerce, finansowej oraz turystycznej.

Jeżeli chcesz przeprowadzić kampanię, która będzie elastyczna, da Ci natychmiastowy efekt i mierzalne wyniki, Performance Marketing jest dla Ciebie. To zdecydowanie świetna inwestycja, a zwrot z niej, jest dużo bardziej prawdopodobny, niż chociażby w przypadku kampanii zasięgowych czy wizerunkowych. Efekty działań podejmowanych w konkretnych kanałach są przedstawione w postaci wskaźników liczbowych, więc dokładnie możemy ocenić odniesione korzyści w ramach danej kampanii.

Decydując się na tego typu działania, warto skorzystać z pomocy specjalistów w tej dziedzinie. Performance Marketing znajdziesz w ofercie Agencji Green Parrot z Warszawy. Ponad 200 zrealizowanych kampanii, tysiące wygenerowanych leadów, Klienci na ponad 20 rynkach – te liczby mówią same za siebie.  Zobacz ofertę: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/performance-marketing/.

Co, jeżeli nie Performance Marketing?

Agencja Green Parrot posiada w swojej ofercie również inne działania reklamowe, które pozwolą Ci na osiągnięcie Twoich celów biznesowych. Influencer Marketing, reklama na Tik Toku, chatboty, pozycjonowanie stron internetowych czy kampanie Foto-Video, to tylko niektóre z nich. Działający przy Agencji, Software House Develtio, zajmuje się także tworzeniem aplikacji, stron internetowych, systemów rezerwacji i innego oprogramowania.  Sprawdź pełną ofertę i wybierz coś dla siebie.

 

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *