W dzisiejszym świecie może się wydawać, że wszystko jest już znane i wielkie marki, giganci na rynku nie pozwolą nikomu nowemu dostać kawałka ciasta. Próg wejścia wydaje się zbyt wysoki. Tymczasem wielu fanów oglądając ostatnie turnieje mistrzowskie w piłce nożnej (czyli Euro 2016 i 20 oraz mistrzostwa świata 2018 i 22) zadawało sobie pytanie: “Hisense – co to za firma?”

Chociaż Hisense nie jest młodą firmą w znaczeniu dosłownym, to jednak dopiero w tamtym momencie trafiła szeroko do świadomości ludzi na całym świecie. Wszystko dzięki partnerstwu z imprezą sportową, która jest w absolutnym topie najchętniej oglądanych wydarzeń na kuli ziemskiej. Eksponowane wszędzie nowe logo musiało wzbudzić tytułowe pytanie w wielu domach na całym świecie. Co to za firma Hisense?

Hisense – co to za firma?

Hisense to firma produkująca sprzęty AGD i RTV do domowego użytku. Została założona w Chinach w 1994 roku, co dla wielu może być zaskoczeniem. Mniejszym zaskoczeniem może być fakt, że ich głównym produktem są telewizory. Wielu z was może kojarzyć, że Hisense był mocno reklamowany jako telewizor do PlayStation 5.

Ciekawostką natomiast może być fakt, że Hisense produkuje sprzęty dla innych firm, które mogą sprzedawać je pod własnym brandem. W Chinach to oczywiście norma, chociaż większe marki raczej nie słyną z publicznego przyznawania się do takich praktyk.

Grupa Hisense zatrudnia ponad 80 tysięcy pracowników na całym świecie. Fabryki ma nie tylko w Chinach, ale również w Czechach, Republice Południowej Afryki i Meksyku. W swoim portfolio ma również 18 centrów rozwoju (Research & Development – Badania i rozwój)

Historia marki

Zanim powstało Hisense

Historia Hisense rozpoczęła się na dobrą sprawę jeszcze przed 1994 rokiem. Najstarszym przodkiem Hisense była Qingdao No.2 Radio Factory założona w 1969 roku. Produkowała i sprzedawała dosłownie to, co miała w nazwie: radia pod marką Red Lantern (czerwona latarnia).

Pierwsze telewizory powstały niedługo później, bo już w 1971 roku na zlecenie lokalnego Narodowego Biura Obrony. W 1975 roku rozpoczęto pracę nad telewizorami tranzystorowymi, z których pierwszy model ujrzał światło dzienne w 1978 roku.

Z racji tego, że gospodarka Chińska była sterowana na stopniu centralnym, produkcja telewizorów była mocno ograniczona. Zmieniło się to w roku 1979, kiedy zarządzeniem ówczesnego Ministra Elektroniki rozpoczęto produkcję domowej elektroniki użytkowej na większą skalę. Fabryka Qingdao No.2 Radio została połączona z innymi lokalnymi producentami elektroniki w Qingdao General Television Facility.

Jak to bywało w gospodarkach socjalistycznych, linie produkcyjne wraz z licencjami było trzeba kupić od państw kapitalistycznych i tak też się stało. Pierwszą linię produkcyjną kupiono od Matsushita (współcześnie Panasonic). Następnie dokonywano zakupów również od innych marek, w tym od Hitachi, Lucent, NEC, Sanyo, Toshiba i Qualcomm.

Wczesne lata

Przełomowym był rok 1988, kiedy zostały określone nowe ramy dla rozwoju przedsiębiorstwa. W Chinach planowano się skupić na produkcji OEM, czyli dla innych marek, żeby zdobyć kontakty i doświadczenie. Jednocześnie na rynkach międzynarodowych planowano od razu budować nową markę. Tą marką było właśnie Hisense, chociaż oficjalny rebranding z marki Qingdao nastąpił dopiero w 1993 roku.

Lata dziewięćdziesiąte to dla Hisense błyskawiczny rozwój. Wzrost konkurencji i wojny cenowe w tamtych latach oznaczały upadki wielu przedsiębiorstw. Do 1998 roku Hisense dał radę pozyskać dziesięć z nich dla poszerzenia swojej oferty o AGD. Już w 1996 roku założono Hisense South Africa, otwarto dział klimatyzacji, a w 1997 roku spółka weszła na giełdę.

Międzynarodowy marketing

Późniejsze lata to dalszy dynamiczny rozwój oraz otwieranie kolejnych placówek we wspomnianych wcześniej lokacjach. W 2008 roku nastąpiły dwa bardzo ważne wydarzenia:

  • w porozumieniu z Whirlpool rozpoczęto produkcję wielu urządzeń AGD, w tym pralek.
  • Hisense zostało oficjalnym sponsorem Australian Open i wykupiło prawa do nazwy stadionu. Australian Open to jeden z czterech najważniejszych turniejów tenisowych na świecie

Dla potencjalnego klienta to właśnie te drugie wydarzenie może być ważniejsze – to ono po raz pierwszy pokazało markę Hisense w transmisjach na całym świecie.

W 2010 wydarzyło się jednak coś jeszcze ważniejszego. Hisense pojawiło się na targach CES w Stanach Zjednoczonych jako pierwszy chiński przedsiębiorca od 43 lat. Prezes Zhou Houjian wygłosił przemówienie podsumowujące proces budowy swojej fabryki. Od czasu montażu w Chinach zagranicznych technologii do tworzenia własnych. W 2007 roku powstała pierwsza oryginalnie chińska linia montażowa telewizorów Hisense LCD.

W latach 2013 – 2019 dalej inwestowano w marketing zagraniczny. W tym czasie marka Hisense pojawiła się w:

  • Australian Open.
  • Red Bull Racing F1 Team.
  • Tytułowy sponsor Nascar Xfinity Race.
  • Euro 2016 – pierwszy chiński sponsor od czasu powstania turnieju.
  • Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2018 – również pierwszy chiński sponsor od czasu powstania turnieju.

To również dalsza ekspansja na rynkach innych krajów. W 2015 Hisense nabyło markę Sharp, przejmując ich udział na rynkach obu Ameryk. W 2017 do rodziny Hisense dołączyła marka Toshiba, natomiast rok później Gorenje. W 2020 roku na targach CES w Las Vegas nikt się już nie pytał: “Hisense – co to za firma?”, ponieważ osiem nagród dla produktów powędrowało właśnie do Hisense.

Współczesność

Współcześnie Hisense wciąż kontynuuje swoją podróż po światowych rynkach. W swoim portfolio posiada następujące marki:

  • Fridgemaster – brytyjska firma produkująca lodówki.
  • Gorenje – słoweński producent AGD.
  • Combine – części do lodówek i klimatyzatorów.
  • Hisense-Hitachi – marka klimatyzatorów powstała z połączenia działów obu firm.
  • Ronshen – średniej klasy klimatyzatory i lodówki.
  • Savor – kolejna marka AGD.
  • Toshiba – 95% całości marki należy do Hisense.
  • Sharp – m.in. nawilżacze powietrza, całość marki na obie ameryki.

To oczywiście nie wszystko. Hisense posiada ponad 40 spółek zależnych na całym świecie.

Po obchodach 50-lecia w 2019 roku Hisense nie może się doczekać, aż skończy 100 lat i zostanie marką, na której najbardziej można polegać na rynku. Wszystko w zgodzie z najnowszymi trendami takimi jak uczciwość, innowacyjność, zorientowanie na klienta i zrównoważony rozwój. Hisense dba o zrównoważony i zdrowy rozwój swoich kadr i kulturę korporacyjną, a także przywiązuje wagę do inwestycji w badania i rozwój.

Co wyróżnia Hisense na rynku?

Hisense jest uważane za markę ze średniej półki i raczej ciężko ich sprzęty do liderów rynku pokroju Sony i Samsunga. Nie da się jednak ukryć, że Hisense mocno inwestuje w swój branding i rozpoznawalność, tak żeby żaden potencjalny klient nie zadawał pytań pokroju “Hisense – co to za firma?” W swojej klasie Hisense to jednak poważny kandydat do bycia idealnym wyborem.

Cena i wartość są względne, a w swojej klasie jakościowej Hisense konkuruje nie tylko ceną, ale i możliwościami. Jeżeli ktoś nie potrzebuje najdroższego sprzętu, może dużo łatwiej zapoznać się z ofertą Hisense i znaleźć tam to, czego szuka. Dzięki temu, że chińska firma nawet nie próbuje konkurować z największymi, może przyciągnąć klientów dobrą jakością w przystępnej cenie.

Jakie produkty oferuje Hisense?

Jak już zostało wspomniane na początku, Hisense oferuje pełną gamę najpopularniejszych i najpotrzebniejszych urządzeń RTV i AGD. Sztandarowym sprzętem jednak zostają telewizory – tak, jak to było prawie od początku istnienia firmy.

Telewizory

Hisense oferuje swoim klientom cztery główne serie telewizorów:

  • ULED TV Świetna linia telewizorów do ogólnego użytku. Dzięki technologii ULED, HDR 10 i obsłudze Dolby Atmos będzie świetnym narzędziem do oglądania filmów w najlepszej jakości. Fani gier będą zadowoleni nie tylko z wymienionych już technologii. Gry na tym telewizorze wyglądają nawet lepiej dzięki odświeżaniu ekranu 120 Hz, AMD Freesync oraz zaimplementowanej dosyć nowej technologii VRR obecnej w konsolach najnowszej generacji. Wysokie odświeżanie to oczywiście również duży plus dla fanów dynamicznych sportów. Ta linia jest obsługiwana przez system operacyjny Android.
  • OLED TV Telewizor dla fanów głębokich czerni i mocnego, wyraźnego kontrastu. Najciemniejsze sceny będą używać tylko 0,0005 nitów! (Maksimum to 800). Ma wbudowany system Game Mode Pro oraz czym się wyróżnia od poprzednika: IMAX Enhanced do kinowych wrażeń podczas oglądania filmów. Co ciekawe poza dwoma głośnikami przednimi ma wbudowany na tyle dwa inne głośniki i subwoofer dla dźwięku 2.1.2. Telewizor jest obsługiwany przez smart system VIDAA U z wbudowanym asystentem Google.
  • UHD 4k TV A6G – prostsza i tańsza odmiana dla ludzi bez nadmiernych wymagań. To świetny telewizor do wszystkiego z obsługą 4K, który nie będzie błyszczał w niczym. Mimo to ma wbudowaną obsługę Alexy, Game Mode i tryb sportowy.
  • FHD SMART TV A4G – model budżetowy zoptymalizowany pod aplikacje streamingowe. Przystępny dla ludzi niewymagających, którzy nie oczekują od niego większych możliwości niż wyświetlanie kolejny seriali.

Soundbary

Czym byłby współczesny dom bez telewizora uzupełnionego o soundbar? Soundbary to potężne urządzenia, które mogą mieścić wiele głośników i w bardzo dobry sposób symulować dźwięk przestrzenny bez kilometrów kabli i zajmowania miejsca na ścianach głośnikami.

Hisense oferuje trzy serie soundbarów, żeby każdy mógł dopasować sprzęt pod swoje potrzeby.

  • Lubisz mocniejsze basy? Soundbary z bezprzewodowym subwooferem będą w sam raz dla ciebie.
  • Chcesz po prostu polepszyć dźwięk z TV? Seria All-in-one.
  • Potrzebujesz czegoś prostego i w przystępnej cenie? Soundbar “TV Mate”.

Laser TV and Laser Cinema

Te urządzenia mogą zaskoczyć. Laserowy telewizor to na dobrą sprawę nic innego niż rzutnik nowej technologii. Już wcześniej rzutniki były dosyć tanim i przystępnym urządzeniem pozwalającym na oglądanie filmów w dużym rozmiarze. Nie nadawały się jednak do gier ze względu na input lag.

Nowa technologia Hisense pozwala jednak przede wszystkim na zmniejszenie ilości potrzebnego miejsca. Rzutnik to malutkie pudełko, które może stać mniej niż 30 cm od ekranu. Ekrany laserowych telewizorów z łatwością osiągają 100 cali przekątnej, a obraz jest jakości 4K. W rzutniku wbudowane są głośniki, które można łatwo rozbudować przez kolekcje różnych wejść, w tym HDMI.

Laserowe kino to na dobrą sprawę to samo, ale przekątna sięga 120 cali. Urządzenia z tej serii są obsługiwane przez Android TV.

Smartfony

Hisense, jak na współczesną firmę tworzącą elektronikę przystało, ma w swojej ofercie również smartfony. Hisense oferuje dwie główne serie swoich urządzeń:

  • Seria E: Typowo budżetowe telefony, przeznaczone dla niewymagającego użytkownika.
  • Seria H: High-endowe telefony, które mogą pochwalić się wszystkim, co topowe w branży.

Domowe AGD

Hisense oferuje szeroką gamę sprzętów AGD do użytku domowego:

  • Lodówki: Niezależnie od tego, czy potrzebujesz “podstawowej” pojedynczej lodówki o pojemności 336 litrów, czy giganta o pojemności 608 litrów, Hisense ma coś dla ciebie.
  • Pralki: cztery główne serie, żeby dopasować sprzęt pod twoje potrzeby.
  • Zmywarki: pod zabudowę lub wolnostojące.
  • Piekarniki: do wypieków najwyższej jakości.
  • Płyty grzewcze: gazowe, elektryczne lub indukcyjne.
  • Mikrofale: jakość Hisense sprawi, że to jedzenie będzie ciepłe, a nie naczynie.
  • Szafka na wino: tak, Hisense ma wszystko. Szafka na wino pozwoli utrzymać odpowiednią temperaturę i przechować wino na każdą okazję.
  • Zamrażarki wolnostojące: jeśli lodówka to za mało, Hisense oferuje zamrażarki wolnostojące o pojemnościach od 95 litrów do 198 litrów.
  • Klimatyzacja domowa: pełna gama sprzętu potrzebnego do zachowania odpowiedniej temperatury, wilgotności i świeżego powietrza. Pełny wybór niezależnie, czy możecie zamontować klimatyzację na stałe, czy potrzebujecie przenośną klimatyzację. Do tego oczyszczacz powietrza i osuszacz.

Rozwiązania dla biznesu

Hisense ma w swojej ofercie wszystko, co potrzebuje twój biznes, nawet jeśli niektórzy pracownicy wciąż będą pytać: “Hisense – co to za firma?”. Po pełną ofertę dla twojego biznesu musisz zgłosić się osobiście, jednak o to, czego możesz się spodziewać:

  • Wyświetlacze komercyjne.
  • Sprzęt medyczny.
  • Technologie transportowe.
  • Klimatyzacje wielkopowierzchniowe.

Co to za firma Hisense? Podsumowanie

W 2024 roku jest bardzo ciężko nowej firmie wejść na rynek i konkurować z największymi. Wielu ludzi pytających się: “Hisense – co to za firma?” zauważyła ją dopiero na największych imprezach sportowych i odniosła wrażenie, że to nowość. Jak widać po naszym krótkim przedstawieniu, pozycja Hisense została wypracowana przez ponad 50 lat doświadczenia i będzie o niej tylko głośniej.

WARTO PRZECZYTAĆ:

lg przezroczysty telewizor LG zaprezentowało przezroczysty telewizor podczas CES 2024 . Robi wrażenie
Czegoś takiego na pewno jeszcze nie było. Podczas trwających targów CES 2024 LG pokazało przezroczysty, bezprzewodowy telewizor. Trzeba przyznać, że robi kapitalne wrażenie! LG Signature
samsung Samsung zapowiedział 110-calowy telewizor MicroLED
Nowy telewizor zapowiedziany przez Samsunga robi wrażenie. Ma 110 cali i wykorzystuje technologię MicroLED, której większość osób może nie kojarzyć, ponieważ dotychczas dostępna była tylko
jak podłączyć soundbar do tv przez bluetooth Jak podłączyć soundbar do telewizora przez Bluetooth?
Masz nowy soundbar i chcesz połączyć go z telewizorem, aby cieszyć się wysoką jakością dźwięku m.in. podczas oglądania seriali czy filmów? W przypadku wielu nowoczesnych
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *