Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Założenie sklepu internetowego, jeśli chodzi o sam aspekt techniczny, to obecnie dość prosta sprawa. Mamy ogrom gotowych szablonów, wtyczek i pakietów know-how, które pozwalają błyskawicznie ruszyć z biznesem. Jednym z kluczowych aspektów, bez którego się nie obejdzie, jest oczywiście hosting. Dostępnych opcji do wyboru, jeśli chodzi o hostingi, jest cała masa.

Nie wszystkie z nich są jednak równie dobre, zarówno ogółem, jak i konkretnie pod kątem e-commerce (ponieważ inny hosting może nadać się do sklepu, a inny na przykład na bloga). W tym materiale chcielibyśmy się zająć konkretnie hostingiem Woocommerce od cyber_Folks, który, jak sama nazwa wskazuje, jest dedykowany konkretnie sklepom internetowym. Jakie są jego największe zalety? Co warto o nim wiedzieć? Wszystko wyjaśnimy poniżej – czytajcie dalej!

Do wyboru, do koloru – pakiety dla każdego sklepu internetowego

Każdy sklep internetowy może mieć nieco inne potrzeby i możliwości finansowe, choćby w zakresie od tego, czy dopiero startuje, czy już ma spore grono stałych klientów. W związku z tym Woocommerceo oferuje różne cztery pakiety hostingu.

Pierwszy z nich, woo_IN! o pojemności 5GB NVMe, rekomendowany jest dla osób, które stawiają swoje pierwsze kroki z e-commerce i zależy im na tym, aby niskim kosztem zapoznać się bliżej z zasadami działania sklepów internetowych. Przy wyborze tego pakietu można postawić na hostingu 1 sklep, a hostingodawca rekomenduje, aby liczba produktów nie przekraczała 500.

W skład tego pakietu wchodzi preinstalowany sklep Woocommerce wraz z pakietem innych użytecznych wtyczek, a w razie potrzeby także bezpłatna migracja z innego hostingu (można oczywiście również wybrać ten pakiet, jeśli chce się postawić całkowicie nowy sklep od zera). Co ważne, cyber_Folks umożliwia wykupienie od razu domeny wraz z hostingiem, tak, aby załatwić wszystkie formalności za jednym zamachem.

Druga dostępna opcja to pakiet woo_UP!, o pojemności 10GB NVMe i rekomendowanej maksymalnej liczbie produktów wynoszącej 1000, również pozwala postawić jeden sklep. To ciekawa opcja dla tych, którzy dopiero startują ze sklepem, ale już nie testowo, a na poważnie.

Trzeci pakiet, woo_GO!, o pojemności 30GB NVMe i maksymalnej rekomendowanej liczbie produktów rzędu 3000, limitu sklepów już nie posiada. Będzie więc doskonałym wyborem dla jednego lub kilku aktywnych sklepów bądź większej ilości mniej popularnych witryn.

Ostatni pakiet, woo_FLY!, stworzony został z myślą o dużych sklepach oraz webdeveloperach. Zapewnia aż 60GB NVMe pojemności, co wraz z brakiem limitu sklepów daje naprawdę duże możliwości w zakresie działań e-commerce.

Regularny backup zapewnia bezpieczeństwo

Sklepy internetowe, zwłaszcza te popularniejsze, zdecydowanie potrzebują częstych backupów. Utrata danych z całego dnia mogłaby być niezwykle problematyczna, a więc kopia zapasowa wykonywana zaledwie raz dziennie, jak to bywa w przypadku niektórych hostingów, to zdecydowanie zbyt mało. Hosting Woocommerce od cyber_Folks, niezależnie od wybranego pakietu, zapewnia 6 backupów dziennie.

Do tego kopie zapasowe przechowywane są do 28 dni wstecz, więc w razie czego zawsze można wrócić do starszej wersji. Osoby, które obawiają się takich sytuacji, jak pożary w siedzibie hostingu, uspokoi zapewne fakt, że hosting przechowuje tę samą kopię danych w dwóch różnych miastach. Jeśli więc nawet coś nieprzewidzianego się wydarzy w jednym z nich, nie musimy się obawiać, że bezpowrotnie stracimy cenne dane.

Funkcja “staging” – nieoceniona przy rozbudowie i modyfikacji sklepu

Zwłaszcza na początku funkcjonowania sklepu i przy dużych rebrandingach, ale też przykładowo promocjach sezonowych, może się pojawić konieczność dużej modyfikacji sklepu. Zawsze takie modyfikacje wiążą się z ryzykiem, że coś pójdzie nie tak. Im popularniejszy sklep, tym więcej potencjalnych zysków można stracić, kiedy proces zamawiania nie działa choćby przez chwilę, więc gra toczy się o niemałą stawkę.

Są jednak pewne rozwiązania, które pozwalają zminimalizować ryzyko. Hosting Woocommerce oferuje ciekawą funkcję “staging” – w dużym skrócie, pozwala ona jednym kliknięciem sklonować sklep i to na tej właśnie kopii wprowadzać zaplanowane modyfikacje (np. nowy szablon graficzny), aby móc na spokojnie wszystko przetestować i mieć pewność, że nie narobimy więcej szkód niż pożytku. Kiedy już okaże się, że wszystko przebiegło zgodnie z planem, można błyskawicznie wprowadzić zmiany ze środowiska testowego już na docelowej stronie.

Świetna szybkość – ważna dla SEO i konwertowalności

Internet i jego coraz szybsze prędkości przyzwyczaiły nas do tego, że na coraz mniej rzeczy musimy czekać. Obecnie już kilka sekund za długie ładowanie strony może skłonić klientów do tego, aby zamknąć kartę i udać się do konkurencji. Im szybciej strona będzie się ładowała, tym większe szanse, że użytkownik skonwertuje, czyli w przypadku sklepów internetowych mowa o dokonaniu zakupu.

Żeby jednak użytkownik w ogóle mógł być zadowolony (lub nie) z szybkości ładowania strony, najpierw musi na nią trafić. Tutaj również prędkość ładowania ma ogromne znaczenie.

Jest to jeden z czynników branych pod uwagę przez algorytm Google przy ustalaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania. Wolne ładowanie może sprawić, że na ważne słowa kluczowe strona spadnie w odmęty drugiej strony wyników lub dalej, a wtedy nie możemy liczyć na duży ruch organiczny (a więc mniejsza będzie także sprzedaż).

Hosting Woocommerce od cyber_Folks to pełna niezależność

Kiedy już decydujemy się na własny sklep internetowy, a nie na przykład jedynie wystawianie produktów na cudzych portalach aukcyjnych, oczekujemy zazwyczaj pełnej kontroli nad swoją stroną.

To właśnie otrzymujemy, decydując się na hosting Woocommerce od cyberfolks.pl. Na serwerze dla ułatwienia życia początkującym preinstalowany jest WordPress z Woocommerce, ale hostingobiorca ma pełen dostęp do kodu i wszelkich ustawień, więc może dowolnie modyfikować wszystkie parametry w zależności od swoich preferencji.

Nie ma tutaj też mowy o żadnym limicie zamówień, prowizji od sprzedaży czy opłacie za wystawienie produktu. Hostingobiorca płaci jedynie za udostępnienie mu hostingu o określonych parametrach – to, co z nim zrobi i ilu klientów dzięki niemu pozyska, jest jedynie jego sprawą i nie będzie wiązało się już z żadnymi dodatkowymi opłatami.

Udostępnij

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *