Niedawno odbywał się podcast, o którym poinformował CharieIntel na Twitterze. Występował tam między innymi Phil Spencer, szef Microsoft Gaming. Mówił on przede wszystkim o przejęciu Activision Blizzard i przyszłości Call of Duty. Okazuje się, że seria nigdy nie będzie ekskluzywna. Dotyczy to zarówno gier, jak i różnego rodzaju dodatkowej zawartości. Gracze na wszystkich platformach zawsze uzyskają tę samą produkcję w momencie premiery.
Call of Duty nigdy nie miało być ekskluzywne na konsole Xbox
Phil Spencer podkreślił, że gry Call of Duty nigdy nie będą dostępne na wyłączność. Oczywiście mogą pojawić się pewne różnice między wersjami jak inna wydajność czy też rozdzielczość. Wcześniej obawiano się, że Microsoft może wykorzystać Call of Duty do budowania wyłącznie swojej marki. Ostatecznie jednak nie chodzi tutaj o sprzedaż sprzętu. Microsoft podkreśla, że celem Xbox jest 100% parytetu na wszystkich platformach.
Microsoft chce działać dla graczy, a nie wykorzystywać „mocne” IP jako swoją przepustkę do wyższych sprzedaży. Call of Duty, zapewne tak jak inne marki Activision Blizzard, zawsze będzie dostępne na wszystkich dotychczasowych platformach. Żadne zmiany nie są przewidywane według giganta z Redmond.
Szef Xboxa mówi, że Microsoftowi zależy przede wszystkim na społeczności
Firma chce rzeczywiście odpowiadać na oczekiwania graczy. Microsoft już od początku swojej „podróży” informował, że firmie zależy, by zwiększyć dostępność do gier. Nie chodzi tutaj o budowanie udziału w branży, a ciągłe powiększanie bazy graczy i odpowiadanie na ich rzeczywiste potrzeby.
Naszym celem nie jest próba wykorzystania Call of Duty do nakłonienia graczy do zakupu konsoli Xbox. Chcę, aby społeczność Call of Duty czuła wsparcie na wszystkich platformach. Byliśmy po drugiej stronie niektórych z nich — nawet ta beta nie była dostępna na Xbox w pierwszym tygodniu. Nie sądzę, by to pomagało społeczności – Phil Spencer, szef działu Xbox
Według planów Microsoftu w przyszłości każdy będzie mógł cieszyć się dokładnie tym samym doświadczeniem, jeśli chodzi o gry. Idealną wizją firmy jest to, by wszyscy posiadali jeden najlepszy pod względem sprzęt i mogli korzystać z dowolnych produkcji. Microsoft działa na rzecz graczy, nie wykorzystuje ekskluzywności jako formy marketingu. Mimo wszystko widzimy nieco inną taktykę, jeśli chodzi o Bethesdę – tam ostatnia duża gra, czyli Starfield, była exclusivem Xbox.
Źródło obrazka wyróżniającego: Activision
WARTO PRZECZYTAĆ: