Wybór odpowiednich narzędzi pracy to klucz do skutecznego rozwoju firmy. Warto zastanowić się, jak dobierać sprzęt elektroniczny, by był on w stanie wspierać kadrę w codziennych zadaniach.

Wybór elektroniki do firmy zależy w głównej mierze od specyfiki naszego przedsięwzięcia

To, jaki sprzęt elektroniczny kupić, zależy przede wszystkim od tego, czym zajmują się na co dzień nasi pracownicy i jakie potrzeby generuje ich praca. Inny sprzęt sprawdzi się w rękach księgowej / księgowego, inny w rękach osoby odpowiedzialnej za programowanie. Jeśli dobrze rozumiemy to jako osoba decyzyjna, posiadając ogromne doświadczenie w obszarze działalności naszego przedsięwzięcia, będziemy w stanie określić, jaki sprzęt należy kupić.

Jeśli stawiamy na faktyczny rozwój, musimy sięgać po innowacje. Często bywa, że trzeba wyposażyć nowe stanowisko – np. postanowiliśmy zatrudnić w firmie grafika, bo outsourcing pracy, którą on wykonuje, nie jest opłacalny. Zdecydowanie warto skupić się wtedy na researchu i zakupie takich urządzeń, które faktycznie spełnią potrzeby naszej kadry i będą po prostu praktyczne. Zarówno pod kątem mobilności, wydajności, jak i specyfikacji dostosowanej do konkretnego stanowiska.

Przykładowo, komputer dla grafika powinien mieć dyski SSD pozwalające na pomieszczenie projektów w wysokiej jakości, dobry procesor (najlepiej dostosowany do zalecanych, nie minimalnych, wymogów określonych w programie, którym grafik będzie się posługiwać) czy kartę graficzną. Jednocześnie musimy zadbać o to, by miał on ekran o odpowiedniej rozdzielczości, na którym będzie mógł tworzyć idealne projekty – czy to na laptopie, jeśli preferuje mobilny styl pracy, czy na komputerze stacjonarnym, jeżeli dysponujemy odpowiednią przestrzenią dla niego.

W przypadku komputera do obsługi programów biurowych możemy kupić tani model wyposażony w procesor z aktualnej (lub 2- 3-letniej) generacji ze zintegrowaną grafiką, 8 GB RAM i niewielkim dyskiem SSD. Z kolei dla zastosowań programistycznych zdecydowanie warto wydać więcej pieniędzy na maszynę z dużym zasobem mocy operacyjnej.

Podczas wyboru sprzętu mobilnego zdecydowanie warto zwrócić uwagę na jego czas pracy na baterii. Jeśli nasz pracownik będzie działać w terenie, musi dysponować sprzętem, który da mu szansę na stabilną, bezproblemową realizację swoich zadań.

Na co jeszcze zwrócić uwagę? Kluczową rolę gra cena i gwarancja!

Zdecydowanie ważnym elementem funkcjonowania każdej firmy jest odpowiednie zarządzanie kosztami. Zakup sprzętu elektronicznego jest sporym wydatkiem, dlatego warto zacząć od znalezienia urządzenia idealnie dopasowanego do potrzeb naszych pracowników. Potem należy wyszukać w sieci najatrakcyjniejszą ofertę. Porównywarki cenowe czy platforma Allegro Biznes, na której operuje ogromna liczba dużych, małych i średniej wielkości sprzedawców, dają szansę na dokonanie idealnego zakupu. Warto także zwrócić uwagę na to, że ostatnio Allegro rozszerzyło swoją ofertę dla firm i udostępniło usługę odroczonej płatności.

Dzięki niej możemy zachować płynność środków i zakupić sprzęt w momencie, kiedy jest on nam najbardziej potrzebny, bez konieczności opłacania go w danym momencie (czy dokonywania zakupu na raty). Wystarczy jedynie założyć konto firmowe na Allegro Biznes, a następnie aktywować za darmo funkcję odroczonej płatności  Od razu można korzystać z 10 000 zł odnawialnego limitu, którym można zapłacić przy zakupach za min. 100 zł. Towar dostaniemy jak zwykle na Allegro, nawet tego samego dnia. Na zapłatę będziemy mieli nawet 60 dni. Termin płatności faktury wskazujemy przez zakupem.

Ostatnią rzeczą, o której należy pamiętać przy okazji zakupu sprzętu do firmy, jest sprawdzenie okresu gwarancji. Kupując elektronikę, powinniśmy spodziewać się 12-miesięcznych, 24-miesięcznych i dłuższych deklaracji producenta w tej materii. Jeśli intensywnie inwestujemy w urządzenia elektroniczne, możemy spotkać się z gwarancją biznesową. Objęte nią sprzęty mają spełniać nie tylko wymogi gwarancji standardowej – tj. działać poprawnie (przy wykorzystaniu zgodnie z przeznaczeniem) przez określony czas – ale także wymogi satysfakcji, czyli to, że dany sprzęt sprawdzi się w roli, którą podpowiedział nam sprzedawca. Gwarancja biznesowa niestety nie jest aż tak popularna w Polsce, warto jednak spróbować znaleźć sprzęt, który będzie nią objęty.
Advertisement



Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Balans między technologią a biznesem: kluczowe aspekty w tworzeniu efektywnego i nowoczesnego produktu cyfrowego
Współczesny świat cyfrowy wymaga od firm nie tylko innowacyjności technologicznej, ale również umiejętności dostosowania produktów do celów biznesowych. Niezależnie od tego, czy chodzi o aplikację
Ezviz Connect – rozwiązanie dla entuzjastów Smart Home Ezviz Connect – rozwiązanie dla entuzjastów Smart Home
Możliwość zdalnej kontroli nad urządzeniami domowymi jest dzięki pisarzom fantasy idea obecna w popkulturze już od wielu lat. Rzeczywistość jednak dogoniła wyobraźnie autorów dopiero niedawno.
Jak połączyć laptopa z telewizorem? Jak połączyć laptopa z telewizorem: Przewodnik dla każdego
Coraz częściej chcemy cieszyć się treściami z laptopa na większym ekranie telewizora. Niezależnie od tego, czy chcesz obejrzeć film z Netflixa, zagrać w grę, czy
1 Komentarz
  • Karol, 30 sierpnia 2021 @ 19:08 Odpowiedz

    O czym był ten artykuł?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *