Dziś bez pozycjonowania nie możemy mówić o skutecznym marketingu. Jest to podstawa udanego biznesu i budowania pozycji marki. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę firmy skierowane na biznes międzynarodowy. Choć Google jest uniwersalną wyszukiwarką i działa w każdym kraju, to bardzo mocno opiera się na lokalizacji. Jeśli więc zależy Ci na efektywnej promocji biznesu zarówno w kraju, jak i za granicą, to musisz zadbać o odpowiednie pozycjonowanie strony www. Zobacz, jak pozycjonuje się strony internetowe UK i dlaczego działania te są tak ważne.
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie nie jest jedną czynnością, ale szeregiem działań, które zwiększają widoczność strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Co to dokładnie oznacza? Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego jedna strona ma wyższą pozycję od drugiej, a niektóre w ogóle nie są widoczne? Algorytmy Google mają ściśle określone warunki względem stron, które uważają za ‘dobre’. Pozycjonowanie jest odpowiedzią na te wymagania. Działania SEO mają na celu sprawić, że strona staje się czytelna dla algorytmów wyszukiwarek, przez co te umieszczają ją na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu nasza witryna jest lepiej widoczna, a tym samym przyciąga więcej ruchu. Im bardziej rozpoznawalna jest strona, tym większe zaufanie wzbudza w odbiorcach. Działania SEO przekładają się więc na wzrost popularności strony i zwiększenie liczby klientów ją odwiedzających.
Strony internetowe UK, czyli pozycjonowanie międzynarodowe
Jak już wspomnieliśmy na samym początku, Google bardzo duży nacisk kładzie na lokalizację. Dlatego po wpisaniu w lupkę danej frazy, na przykład ‘sklep spożywczy’, wyświetlą się nam sklepy najbliższe naszej pozycji. Jest to logiczne działanie, bo w końcu szukamy miejsc w swojej okolicy, a nie na przykład sklepów w USA, w których się nie znajdujemy. Inaczej jednak wygląda sytuacja w przypadku biznesów, które mają klientów na całym świecie, lub kilku zagranicznych rynkach.
Wtedy bardzo ważne staje się pozycjonowanie strony w skali globalnej. Jeśli więc Twoja grupa docelowa znajduje się w Anglii, to musisz podjąć działania, tak jakie jak inne strony internetowe UK. W tym celu najlepiej jest skorzystać z usług agencji marketingowej, która specjalizuje się w pozycjonowaniu zagranicznym. Pamiętaj, że taka strona musi mieć co najmniej dwie wersje językowe – polską i angielską. A tutaj już pojawia się problem różnorodności słów kluczowych. Dlatego pomoc specjalistów będzie nieoceniona.
WARTO PRZECZYTAĆ: