Dla małych i średnich firm możliwość sprawnej komunikacji z dostawcami, innymi partnerami biznesowymi i klientami jest niezwykle ważna. Naturalnie kluczowa jest też komunikacja między różnymi pracownikami i działami. Dla małych i średnich przedsiębiorstw połączenie rozmów telefonicznych, e-maili i aplikacji jest często przytłaczające, zwłaszcza gdy pracownicy pracują również w domu. Tradycyjna infrastruktura telefoniczna z fizyczną centralą i telefonami stacjonarnymi staje się coraz mniej istotna. Większość współczesnych firm decyduje się na korzystanie z aplikacji komunikacyjnych w chmurze. I mają ku temu dobry powód. W końcu są one o wiele bardziej elastyczne i opłacalne.

Czym jest telefonia w chmurze?

System telefoniczny w chmurze to kompletne rozwiązanie telefonii biznesowej działające całkowicie przez internet. Nazywa się to również dzwonieniem VoIP, co jest skrótem od Voice over Internet Protocol. Podobnie jak aplikacje w smartfonie. Jest to w zasadzie telefonia jako usługa, a nie jako produkt. Wszystkie funkcje są dostępne i łatwe do skonfigurowania przez internet.

Ponieważ jest to usługa, często jest oferowana przez operatora VoIP za atrakcyjną, zryczałtowaną opłatą miesięczną i zawiera wiele przydatnych funkcji.

Jakie są możliwości telefonii w chmurze dla MŚP?

Fakt, że wszystko działa w chmurze, otwiera nieskończony świat możliwości, wcześniej niedostępnych dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Elastyczna dostępność

Centrala, która działa tylko w jednym miejscu, jest przestarzała. Dzisiaj Ty i Twoi pracownicy musicie mieć możliwość wykonywania połączeń, prowadzenia wideorozmów, wysyłania wiadomości e-mail i wykonywania połączeń z dowolnego miejsca i z różnych urządzeń. Posiadanie numeru telefonu stacjonarnego w komórce to też pestka.

Główną cechą telefonii w chmurze, a tym samym jej główną zaletą, jest to, że system działa całkowicie online na każdym telefonie komórkowym, komputerze i tablecie. Aby wykonywać połączenia, wystarczy mieć połączenie z internetem.

W czasach, gdy praca w domu stała się stałym elementem, elastyczna dostępność stała się po prostu niezbędna.

Wszystko jasne w jednym portalu online

Kolejną zaletą telefonii w chmurze jest to, że wszystkimi aspektami można zarządzać z jednego pulpitu online, wystarczy kilka kliknięć myszką. Dzięki temu nie będziesz już zależny od operatora telefonicznego lub technika w kwestii zmiany niektórych opcji. Pomyśl o dodawaniu nowych użytkowników, zmianie ustawień, automatycznym przekazywaniu połączeń, zmianie miejsc docelowych, zmianie uprawnień itd. Dzięki temu jako właściciel firmy masz pełną kontrolę nad telefonią służbową.

Inteligentne przekierowanie połączeń

Jeśli pracujesz z kilkoma pracownikami, trudno jest sprawnie przekazać wszystkie połączenia przychodzące do odpowiedniej osoby. W tym celu musisz albo zatrudnić recepcjonistę na pełen etat, albo kupić drogą, fizyczną centralę telefoniczną. Dzięki nowoczesnej telefonii w chmurze ten problem również przestał istnieć.

Dzięki systemowi IVR (Interactive Voice Response) możesz błyskawicznie skonfigurować własne inteligentne menu przekierowania połączeń. System IVR to bijące serce systemu telefonicznego w chmurze. Wita dzwoniących i przekazuje ich do uprawnionych osób w Twojej organizacji. Przekazywanie może odbywać się na podstawie tradycyjnego menu wybierania lub nawet automatycznie na podstawie danych z połączenia przychodzącego, takich jak numer wybierany lub dzwoniący, data i godzina.

Jeszcze lepiej będzie, jeśli dowiesz się, że możesz przekierowywać połączenia na podstawie harmonogramu dostępności swoich pracowników. Połączenia są wtedy po prostu przekazywane do pracowników dostępnych w danym momencie.

Cyfrowa poczta głosowa

Cyfrowa poczta głosowa to prawdziwy przełom dla firm, które muszą obsługiwać dużą liczbę połączeń od klientów. Automatycznie przepisuje nagrane wiadomości na tekst, a następnie wysyła go pocztą elektroniczną do danego pracownika. Można go również słuchać za pomocą aplikacji PBX. Nie ma więc kłopotów z wybieraniem numerów i kodów do odsłuchiwania wiadomości głosowych. Pracownicy otrzymują wiadomości do swojej skrzynki pocztowej i mogą natychmiast zacząć odpowiadać na pytania i pomagać klientom.

Wirtualne call center

A jeśli połączysz te zalety i funkcje telefonii w chmurze, jako małe i średnie przedsiębiorstwo masz do dyspozycji prawdziwe wirtualne call center. Każde połączenie jest ważne, a dzięki inteligentnemu menu wyboru, inteligentnemu przekazywaniu połączeń i łatwej modyfikacji miejsc docelowych każde połączenie trafia prosto do właściwej osoby.

Telefonia w chmurze dostosowana do potrzeb małej lub średniej firmy

Istnieje również szeroki wybór dostawców telefonii biznesowej online i numerów telefonicznych dla Europy. Nie zawsze jednak łatwo jest wybrać najlepsze rozwiązanie dla małej lub średniej firmy. Szczególnie w przypadku osób prowadzących własną działalność gospodarczą oraz małych i średnich firm należy zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii:

– Przyjazny dla użytkownika? System telefoniczny online powinien ułatwiać komunikację i być w stanie pracować na autopilocie po zainstalowaniu na zasadzie “podłącz i używaj”.

– Rozwiązanie “wszystko w jednym”? Co wchodzi w skład oferowanego pakietu? Połączenia online, interfejs online, inteligentne menu wybierania, bezpłatne połączenia typu fair-use, inteligentne przekierowanie połączeń, cyfrowa poczta głosowa itd.

– Czy w zestawie jest słuchawka? Czy telefon służbowy (hardphone) ze wszystkimi bajerami jest w pakiecie, czy też musisz go kupić u kogoś innego?

– Kompatybilność? Czy wszyscy moi pracownicy mogą bez ograniczeń instalować aplikację na swoich ulubionych urządzeniach (Android i iPhone) za pomocą kodu QR?

Łatwe do zapamiętania numery telefonów

W zasadzie możliwe jest zarejestrowanie i zarządzanie wszystkimi wariantami numerów biznesowych za pomocą nowoczesnej centrali telefonicznej.

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją 3 opcje.

– Numery lokalne

Można wybrać między innymi numer Warszawa 022.

– Numery krajowe

Są to numery, na które można dzwonić po stawkach lokalnych, ale nie są związane z konkretnym regionem lub miastem.

– Numery zagraniczne

Wśród opcji są także numery międzynarodowe, w tym niemieckie numery telefonu i amerykański numer telefonu.

Telefonia w chmurze to przyszłość, a ta przyszłość jest już teraz

Hosted VoIP zapewnia większą elastyczność, większą kontrolę i niższe koszty, co jest zawsze korzystne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki temu Ty, jako lider biznesu, możesz skupić się na rozwijaniu swojej działalności i zwiększaniu zadowolenia klientów. I właśnie dlatego, że jest to tak proste i skuteczne, nie musisz mieć żadnej specjalnej wiedzy, szkolenia ani zatrudniać wyspecjalizowanych osób, aby korzystać z tych wszystkich poręcznych gadżetów.

Jako przedsiębiorca i tak masz wystarczająco dużo na głowie. Ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest łamanie sobie głowy nad skomplikowanymi szczegółami centrali telefonicznej. Krótko mówiąc, telefonia w chmurze oferuje wszystko, czego potrzebują małe firmy, aby rozwijać się w coraz bardziej konkurencyjnym i szybko zmieniającym się świecie biznesu.


Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Czy AR może sprawić, że będziesz lepszym kierowcą?
Wraz z rozwojem technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR), wiele branż bada jej potencjalne zastosowania. Jednym z obszarów, w którym AR okazała się obiecująca, jest szkolenie i
porównaj oferty GSM Czy warto porównać oferty GSM przed wyborem operatora? 
Każdy, kto szuka nowej oferty na telefon, internet mobilny lub abonament, chce mieć pewność, że wybiera najlepszą opcję. Operatorzy kuszą promocjami, dodatkowymi pakietami czy zniżkami
Partner Atlassian: Znajdź najlepszego partnera z Atlassian Partners
W dzisiejszym dynamicznym świecie technologicznym wybór odpowiedniego partnera Atlassian staje się kluczowym krokiem w zapewnieniu sukcesu organizacji. Partnerzy Atlassian oferują wiele usług i rozwiązań, które

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *