Dla małych i średnich firm możliwość sprawnej komunikacji z dostawcami, innymi partnerami biznesowymi i klientami jest niezwykle ważna. Naturalnie kluczowa jest też komunikacja między różnymi pracownikami i działami. Dla małych i średnich przedsiębiorstw połączenie rozmów telefonicznych, e-maili i aplikacji jest często przytłaczające, zwłaszcza gdy pracownicy pracują również w domu. Tradycyjna infrastruktura telefoniczna z fizyczną centralą i telefonami stacjonarnymi staje się coraz mniej istotna. Większość współczesnych firm decyduje się na korzystanie z aplikacji komunikacyjnych w chmurze. I mają ku temu dobry powód. W końcu są one o wiele bardziej elastyczne i opłacalne.

Czym jest telefonia w chmurze?

System telefoniczny w chmurze to kompletne rozwiązanie telefonii biznesowej działające całkowicie przez internet. Nazywa się to również dzwonieniem VoIP, co jest skrótem od Voice over Internet Protocol. Podobnie jak aplikacje w smartfonie. Jest to w zasadzie telefonia jako usługa, a nie jako produkt. Wszystkie funkcje są dostępne i łatwe do skonfigurowania przez internet.

Ponieważ jest to usługa, często jest oferowana przez operatora VoIP za atrakcyjną, zryczałtowaną opłatą miesięczną i zawiera wiele przydatnych funkcji.

Jakie są możliwości telefonii w chmurze dla MŚP?

Fakt, że wszystko działa w chmurze, otwiera nieskończony świat możliwości, wcześniej niedostępnych dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Elastyczna dostępność

Centrala, która działa tylko w jednym miejscu, jest przestarzała. Dzisiaj Ty i Twoi pracownicy musicie mieć możliwość wykonywania połączeń, prowadzenia wideorozmów, wysyłania wiadomości e-mail i wykonywania połączeń z dowolnego miejsca i z różnych urządzeń. Posiadanie numeru telefonu stacjonarnego w komórce to też pestka.

Główną cechą telefonii w chmurze, a tym samym jej główną zaletą, jest to, że system działa całkowicie online na każdym telefonie komórkowym, komputerze i tablecie. Aby wykonywać połączenia, wystarczy mieć połączenie z internetem.

W czasach, gdy praca w domu stała się stałym elementem, elastyczna dostępność stała się po prostu niezbędna.

Wszystko jasne w jednym portalu online

Kolejną zaletą telefonii w chmurze jest to, że wszystkimi aspektami można zarządzać z jednego pulpitu online, wystarczy kilka kliknięć myszką. Dzięki temu nie będziesz już zależny od operatora telefonicznego lub technika w kwestii zmiany niektórych opcji. Pomyśl o dodawaniu nowych użytkowników, zmianie ustawień, automatycznym przekazywaniu połączeń, zmianie miejsc docelowych, zmianie uprawnień itd. Dzięki temu jako właściciel firmy masz pełną kontrolę nad telefonią służbową.

Inteligentne przekierowanie połączeń

Jeśli pracujesz z kilkoma pracownikami, trudno jest sprawnie przekazać wszystkie połączenia przychodzące do odpowiedniej osoby. W tym celu musisz albo zatrudnić recepcjonistę na pełen etat, albo kupić drogą, fizyczną centralę telefoniczną. Dzięki nowoczesnej telefonii w chmurze ten problem również przestał istnieć.

Dzięki systemowi IVR (Interactive Voice Response) możesz błyskawicznie skonfigurować własne inteligentne menu przekierowania połączeń. System IVR to bijące serce systemu telefonicznego w chmurze. Wita dzwoniących i przekazuje ich do uprawnionych osób w Twojej organizacji. Przekazywanie może odbywać się na podstawie tradycyjnego menu wybierania lub nawet automatycznie na podstawie danych z połączenia przychodzącego, takich jak numer wybierany lub dzwoniący, data i godzina.

Jeszcze lepiej będzie, jeśli dowiesz się, że możesz przekierowywać połączenia na podstawie harmonogramu dostępności swoich pracowników. Połączenia są wtedy po prostu przekazywane do pracowników dostępnych w danym momencie.

Cyfrowa poczta głosowa

Cyfrowa poczta głosowa to prawdziwy przełom dla firm, które muszą obsługiwać dużą liczbę połączeń od klientów. Automatycznie przepisuje nagrane wiadomości na tekst, a następnie wysyła go pocztą elektroniczną do danego pracownika. Można go również słuchać za pomocą aplikacji PBX. Nie ma więc kłopotów z wybieraniem numerów i kodów do odsłuchiwania wiadomości głosowych. Pracownicy otrzymują wiadomości do swojej skrzynki pocztowej i mogą natychmiast zacząć odpowiadać na pytania i pomagać klientom.

Wirtualne call center

A jeśli połączysz te zalety i funkcje telefonii w chmurze, jako małe i średnie przedsiębiorstwo masz do dyspozycji prawdziwe wirtualne call center. Każde połączenie jest ważne, a dzięki inteligentnemu menu wyboru, inteligentnemu przekazywaniu połączeń i łatwej modyfikacji miejsc docelowych każde połączenie trafia prosto do właściwej osoby.

Telefonia w chmurze dostosowana do potrzeb małej lub średniej firmy

Istnieje również szeroki wybór dostawców telefonii biznesowej online i numerów telefonicznych dla Europy. Nie zawsze jednak łatwo jest wybrać najlepsze rozwiązanie dla małej lub średniej firmy. Szczególnie w przypadku osób prowadzących własną działalność gospodarczą oraz małych i średnich firm należy zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii:

– Przyjazny dla użytkownika? System telefoniczny online powinien ułatwiać komunikację i być w stanie pracować na autopilocie po zainstalowaniu na zasadzie “podłącz i używaj”.

– Rozwiązanie “wszystko w jednym”? Co wchodzi w skład oferowanego pakietu? Połączenia online, interfejs online, inteligentne menu wybierania, bezpłatne połączenia typu fair-use, inteligentne przekierowanie połączeń, cyfrowa poczta głosowa itd.

– Czy w zestawie jest słuchawka? Czy telefon służbowy (hardphone) ze wszystkimi bajerami jest w pakiecie, czy też musisz go kupić u kogoś innego?

– Kompatybilność? Czy wszyscy moi pracownicy mogą bez ograniczeń instalować aplikację na swoich ulubionych urządzeniach (Android i iPhone) za pomocą kodu QR?

Łatwe do zapamiętania numery telefonów

W zasadzie możliwe jest zarejestrowanie i zarządzanie wszystkimi wariantami numerów biznesowych za pomocą nowoczesnej centrali telefonicznej.

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją 3 opcje.

– Numery lokalne

Można wybrać między innymi numer Warszawa 022.

– Numery krajowe

Są to numery, na które można dzwonić po stawkach lokalnych, ale nie są związane z konkretnym regionem lub miastem.

– Numery zagraniczne

Wśród opcji są także numery międzynarodowe, w tym niemieckie numery telefonu i amerykański numer telefonu.

Telefonia w chmurze to przyszłość, a ta przyszłość jest już teraz

Hosted VoIP zapewnia większą elastyczność, większą kontrolę i niższe koszty, co jest zawsze korzystne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki temu Ty, jako lider biznesu, możesz skupić się na rozwijaniu swojej działalności i zwiększaniu zadowolenia klientów. I właśnie dlatego, że jest to tak proste i skuteczne, nie musisz mieć żadnej specjalnej wiedzy, szkolenia ani zatrudniać wyspecjalizowanych osób, aby korzystać z tych wszystkich poręcznych gadżetów.

Jako przedsiębiorca i tak masz wystarczająco dużo na głowie. Ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest łamanie sobie głowy nad skomplikowanymi szczegółami centrali telefonicznej. Krótko mówiąc, telefonia w chmurze oferuje wszystko, czego potrzebują małe firmy, aby rozwijać się w coraz bardziej konkurencyjnym i szybko zmieniającym się świecie biznesu.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Laptopy dla każdego użytkownika – przegląd
Rynek laptopów przynosi cykliczne zmiany odczuwalne dla użytkowników. Odświeżanie wersji oprogramowania i wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych sprawiają, że do dyspozycji masz wiele wariantów tylko na
Monitorowanie produkcji. Jak robić to w nowoczesny sposób?
Monitorowanie produkcji to proces polegający na pozyskiwaniu danych z produkcji. Ma na celu zwiększenie efektywności związanych z nią procesów, a także ciągłą optymalizację produkcji. Nadzór
Najlepsze smartfony. Który model wybrać?
Ranking telefonów polecanych w 2024 obejmuje smartfony przeznaczone do użytku biznesowego i dla graczy oraz budżetowe modele dla użytkowników, którzy oczekują stabilnego działania systemu i
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *