Usługi telefoniczne są nadal niezbędne dla funkcjonowania małych firm. Wielu klientów woli korzystać z opcji dodzwonienia się do jakiejś firmy, ponieważ mimo wszystko zapewnia ona załatwienie swoich spraw znacznie szybciej, niż przez e-mail czy chat.

Ponieważ starsze systemy telefonii stacjonarnej powoli wycofują się już z rynku, a w nadchodzących latach mają zostać całkowicie wycofane, firmy, które nadal używają tradycyjnych kabli miedzianych, będą musiały dokonać zmian swoich systemów na nowy raczej wcześniej niż później. Poza tym wiele małych firm może stwierdzić, że tradycyjne systemy telefoniczne nie są już w stanie sprostać wymaganiom nowoczesnych firm, ponieważ nie oferują funkcji ani elastyczności nowszych rozwiązań.

Dla wielu firm odpowiedzią na to będzie wirtualny system telefoniczny. Przyjęcie tej technologii zapewnia małym firmom, start-upom i freelancerom dostęp do usług, które wcześniej były zarezerwowane dla większych firm, a także gwarantuje, że ich systemy telefoniczne będą przygotowane na przyszłe lata rozwoju.

Czym jest Wirtualna Centrala?

Czym jest Wirtualna Centrala i jak działa? Wirtualna Centrala od Telestrada S.A. to centrala telefoniczna, która działa w chmurze. Składa się na nią szereg funkcji, które usprawniają kontakt klientom z firmą, jak i ułatwiają pracę konsultantów. Wirtualna Centrala jest prostym i łatwym w obsłudze narzędziem, a dzięki temu, że działa w chmurze nie jest konieczne inwestowanie w serwery i drogie sprzęty do jej obsługi. Zamiast przekierowywać połączenia przez staromodne centrale, wykorzystują przetwarzanie w chmurze do łączenia rozmówców, zapewniając wysokiej jakości, niezawodne i opłacalne rozwiązanie dla firm każdej wielkości.

Jeżeli pracownicy firmy posiadają telefony komórkowe, nawet prywatne, to będą mogli na nich pracować po autoryzacji numerów w systemie Wirtualnej Centrali.

Przy temacie Wirtualnej Centrali nie można nie wspomnieć o Wirtualnej Centrali VoIP (Voice over Internet Protocol). Termin „wirtualna centrala” odnosi się do podstawowej funkcjonalności, która umożliwia wykonywanie połączeń przez Internet, podczas gdy VoIP często zawiera zaawansowane funkcje i jest bardziej ujednoliconą platformą komunikacyjną dla każdej firmy.

Wirtualna usługa VoIP polega na przekształcaniu sygnałów telefonicznych w pakiety cyfrowe, które są następnie przesyłane kablami internetowymi do centrali w chmurze. Oznacza to, że połączenia przychodzące mogą być kierowane do dowolnego urządzenia wybranego przez firmę, w tym tradycyjnej linii stacjonarnej, telefonu komórkowego, a nawet komputera stacjonarnego lub laptopa.

Jaka jest różnica między wirtualnym systemem telefonicznym a centralą PBX?

Dla wielu firm główną alternatywą dla Wirtualnej Centrali jest rozwiązanie w postaci publicznej centrali telefonicznej lub PBX. Lokalne centrale PBX istnieją od dziesięcioleci i są zwykle używane przez większe firmy, które potrzebują dedykowanych linii telefonicznych. Oferują sposób kierowania i łączenia połączeń w firmie i łączą się bezpośrednio z publicznymi sieciami telefonicznymi. Rozwiązania te mogą być złożonymi produktami, wymagającymi dedykowanego serwera i infrastruktury, do której podłączane są wszystkie telefony.

Mogą one jednak wykraczać poza budżet lub możliwości techniczne małych firm. Z drugiej strony wirtualne hostowane systemy PBX, które przenoszą ten sprzęt z firmy do chmury, są znacznie bardziej opłacalną opcją, która oferuje również lepszą skalowalność i mobilność dla użytkowników z małych firm.

Jak korzystać z Wirtualnej Centrali?

W przypadku pracowników lub klientów korzystanie z Wirtualnej Centrali w chmurze, który łączy się z istniejącymi telefonami, nie powinno różnić się od korzystania z tradycyjnego telefonu stacjonarnego. Numery firmy nadal będą wyglądać tak samo, w tym numer kierunkowy, a proces nawiązywania i odbierania połączeń również się nie zmieni.

Jednym z obszarów, w którym różni się korzystanie z wirtualnego systemu telefonicznego, jest sposób, w jaki są one konfigurowane za kulisami. Na przykład będziesz mógł przypisać własne numery telefonów do firmy niezależnie od położenia geograficznego. Oznacza to, że można zachować dotychczasowe numery kierunkowe, jeśli chcemy zachować lokalne połączenie z klientami, ale można też wybrać inny, dowolny krajowy numer kierunkowy bez względu na to, gdzie faktycznie znajduje się biuro.

Kolejną różnicą w korzystaniu z wirtualnej centrali jest znacznie szerszy zakres opcji wykonywania i odbierania połączeń. Oznacza to, że jeśli chcesz na przykład przekazywać połączenia przychodzące na telefon komórkowy, możesz to łatwo zrobić. Możesz także skonfigurować wirtualną usługę telefoniczną dostępną za pośrednictwem przeglądarki internetowej, umożliwiającą wykonywanie i odbieranie połączeń z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu.

Czy mała firma potrzebuje Wirtualnej Centrali?

Jeśli nadal korzystasz ze starszych technologii telefonicznych, przejście na system telefonii wirtualnej będzie prawdopodobnie jedną z najlepszych opcji dla użytkowników z małych firm, którzy chcą łatwiej i taniej zabezpieczyć swoją komunikację na przyszłość. Istnieje jednak szereg innych scenariuszy, w których to rozwiązanie może być szczególnie przydatne.

Istnieje kilka kluczowych znaków, które mogą przynieść korzyści z Wirtualnej Centrali dla małej firmy. Zadaj sobie pytanie, czy któryś z poniższych problemów brzmi znajomo — jeśli tak, przejście na opcję komunikacji opartą na technologii VoIP może być niezwykle korzystne.

  • Za dużo płacisz za swój telefon — starsze technologie są często droższe w eksploatacji niż wirtualne systemy telefoniczne. Przy napiętych finansach wielu małych firm możliwość zabezpieczenia taniego systemu telefonicznego za pomocą technologii VoIP daje firmom o jedną rzecz mniej do zmartwień.
  • Musisz zwiększyć liczbę linii — być może chcesz zwiększyć liczbę pracowników lub otworzyć nową lokalizację. Jedną z głównych zalet systemów VoIP jest to, że w razie potrzeby można łatwo dodać wirtualny numer telefonu, bez konieczności instalowania nowych kabli lub innej infrastruktury.
  • Nie możesz odbierać połączeń wystarczająco szybko — jeśli Twoja baza klientów przerosła istniejący system, mogą spędzać dużo czasu w zawieszeniu lub całkowicie się rozłączyć, jeśli nie mogą się połączyć.

Jakie korzyści niesie za sobą Wirtualna Centrala?

Chociaż wszystkie firmy powinny móc czerpać korzyści z wirtualnych numerów telefonicznych, istnieją pewne rodzaje firm, które mogą szczególnie skorzystać z tej technologii, niezależnie od tego, czy wynika to z branży, w której działają, czy ze sposobu, w jaki ich firma jest założona.

Na przykład, jeśli masz dużą liczbę pracowników domowych lub pracowników zdalnych, którzy spędzają dużo czasu w terenie, numery telefonów wirtualnych mogą być bardzo przydatne. Zapewniają one kontakt z ludźmi pod tym samym numerem, bez względu na to, gdzie się znajdują. Wirtualna Centrala z VoIP jest również idealna dla freelancerów i startupów. Ta technologia zapewnia, że nie płacą za pojemność lub funkcje, z których nie korzystają, ale pozwoli im szybko zwiększyć skalę, jeśli zajdzie taka potrzeba. Inne firmy, które mogą być dobrze przygotowane do czerpania korzyści z telefonów wirtualnych, to firmy z łańcuchami dostaw lub klientami za granicą, ponieważ tanie stawki za połączenia międzynarodowe to kolejna zaleta.

Gdzie kupić Wirtualną Centralę?

Podjęcie decyzji o przejściu na bardziej nowoczesny system komunikacji nie jest łatwą decyzją i wiele firm może się martwić potencjalnymi zakłóceniami, jakie może to spowodować. Jednak przejście na Wirtualną Centralę jest zwykle bardzo prostym procesem.

Wystarczy skontaktować się z doradcą Telestrada S.A. i wybrać najlepszą taryfę dla swojej firmy.

na przetestowanie Wirtualnej Centrali już po aktywowaniu usługi przez agenta Telestrada S.A. i dowolnie zarządzać ustawieniami. Po okresie próbnym możesz zrezygnować lub zamówić już pełne i gotowe do pracy narzędzie.

Dodatkowo, w Telestrada S.A. zamówisz również system chmurowy w oparciu o usługę VoIP.

>> ‍Skontaktuj się z doradcą już teraz i poznaj szczegóły oferty jednego z najdłużej działających operatorów w Polsce. 

Jakie są zalety Wirtualnej Centrali od Telestrada S.A.?

Wśród głównych zalet Wirtualnej Centrali od Telestrada S.A. w porównaniu z tradycyjnym systemem telefonicznym jest łatwość obsługi i niższe koszty. Jeśli potrzebujesz prostej usługi komunikacji biznesowej, która pozwoli Ci pozostać w kontakcie z klientami, współpracownikami i dostawcami, system telefonii wirtualnej jest tanim i niezawodnym rozwiązaniem.

Telestrada może zaoferować Ci o wiele więcej samą centralę w chmurze. Dzięki odpowiedniemu pakietowi możesz skorzystać z szerokiej gamy funkcji, które mogą przekształcić podstawową linię telefoniczną w potężny system ujednoliconej komunikacji.

Na ogół można je podzielić na kilka kluczowych kategorii. Na początek dostępne są funkcje obsługi połączeń, które umożliwiają między innymi tworzenie przepływów połączeń, kolejkowanie, przekierowywanie połączeń przychodzących do właściwej osoby lub konfigurowanie powitań poczty głosowej i wiadomości poza godzinami pracy.

Istnieje również szereg narzędzi do raportowania, które mogą być bardzo przydatne dla rozwijających się firm i tych, które koncentrują się na obsłudze klienta. Może to pokazać właścicielom firm dokładnie, ile połączeń odbierają, jak długo trwają, czas na odebranie i nie tylko. Może to pomóc w określeniu godzin szczytu i konieczności udostępnienia większej ilości zasobów.

Ponadto wiele systemów telefonii wirtualnej może łączyć się z innymi narzędziami, aby zapewnić bardziej ujednoliconą komunikację. Może to obejmować oferowanie usług wideokonferencji lub integracji z oprogramowaniem biznesowym, takim jak systemy CRM, dzięki czemu zawsze będziesz mieć pod ręką odpowiednie informacje, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania.

Czy Twoją firmę stać na Wirtualną Centralę?

Wirtualne Centrale od Telestrada S.A. oferują znaczne oszczędności w porównaniu z alternatywnymi telefonami stacjonarnymi czy nawet komórkowymi. Zazwyczaj są one wyceniane na użytkownika, a większość pakietów oferuje nieograniczone połączenia przychodzące i wychodzące na numery stacjonarne i komórkowe w kraju. Oznacza to, że nie musisz się martwić o monitorowanie korzystania z telefonu, aby uniknąć nieoczekiwanych niespodzianek, gdy otrzymasz rachunek pod koniec miesiąca.

Pakiety Telestrada S.A. zaczynają się już od 49,99 zł/mies. Dla porównania, przeciętny biznesowy telefon komórkowy może zaczynać się od 60,00 zł/mies., a to tylko numer bez funkcji usprawniających komunikację firmową. Wirtualną Centralę powinieneś być w stanie obsłużyć prawie każdego urządzenia z dostępem do internetu w tym tradycyjnych telefonów, urządzeń mobilnych, a nawet komputerów stacjonarnych i laptopów. Wszystko, czego potrzebujesz, to połączenie z Internetem, a w przypadku użytkowników komputerów PC zestaw słuchawkowy z mikrofonem i gotowe.

Zaplanuj rozmowę ze specjalistą, który odpowie na Twoje wszystkie pytania.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Wybór zasilacza do karty graficznej Nvidia z serii RTX – kilka wskazówek
Dobra karta graficzna potrzebuje porządnego zasilania. Wybór zasilacza zależy od kilku rzeczy, takich jak moc, jakość i to, jak bardzo dany sprzęt obciąża system. Karty
Robot sprzątający Dreame X40 Ultra – pomoc w codziennych porządkach
Zachowanie porządku w domu jeszcze do niedawna wymagało nieco wysiłku, a użycie tradycyjnego odkurzacza dla wielu osób nie należało do przyjemności. Dzisiaj mamy na szczęście
AI nie tylko dla ekspertów: sposoby na wprowadzenie sztucznej inteligencji do codziennej pracy
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza zarówno do naszego życia osobistego, jak i zawodowego. Wzbudza przy tym całe spektrum emocji – od zachwytu swoimi możliwościami po
Udostępnij

Jako duchowy przewodnik portalu TechPolska, oddaję się z pasją światu technologii i gamingu. Moje serce bije szczególnie mocno dla gier RPG, gdzie zanurzam się w skomplikowane światy i rozbudowane fabuły, ale równie chętnie oddaję się strategii, planując, manewrując i zdobywając wirtualne imperia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *