Epic ogłosił nowe narzędzie webowe swojego autorstwa o nazwie MetaHuman Creator. Ma ono za zadanie skrócić czas potrzebny na stworzenie cyfrowej postaci z kilku miesięcy czy tygodni do mniej niż jednej godziny – i to wszystko za pośrednictwem przeglądarki, bez pobierania i instalowania czegokolwiek na komputerze.
Jak działa MetaHuman Creator i do czego służy?
MetaHuman Creator pozwala stworzyć wysokiej jakości postacie do wykorzystania w grach komputerowych, ale też m.in. w telewizji czy kinie. Narzędzie ma współpracować z takimi rozwiązaniami, jak ARKit, DI4D, Digital Domain, Dynamixyz, Faceware, JALI, Speech Graphics oraz Cubic Motion, co oznacza, że stworzoną postać bez problemu będzie można wprawić w ruch poprzez technologię motion capture.
Użytkownicy będą mieli do dyspozycji bogatą bibliotekę presetów, które będą mogli dostosowywać wedle swoich preferencji. Edytować będzie można nie tylko rysy twarzy, ale też m.in. typ ciała czy ubrania i fryzury. Domyślnie dostępne będzie do wyboru 18 typów ciała, a także około 30 fryzur oraz kilka zestawów ubrań. Poniżej możecie zobaczyć, jak to wygląda w praktyce.
Kiedy będzie można skorzystać z MetaHuman Creator?
Nie mamy jeszcze konkretnej daty premiery, ale zamknięte testy MetaHuman Creator mają się rzekomo rozpocząć w ciągu następnych kilku miesięcy. Jeśli ktoś ma taką ochotę, może już zapisać się na listę oczekujących, aby w momencie udostępnienia aplikacji móc od razu uzyskać o tym informację.
Narzędzie przeznaczone jest do wykorzystania przez deweloperów i artystów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaczęli się nim bawić także amatorzy. Możliwości aplikacji można częściowo sprawdzić już teraz, bowiem Epic udostępnił dwie próbki stworzonych przy pomocy MetaHuman Creatora postaci do podejrzenia i modyfikowania w silniku Unreal Engine 4.26.1. Można pobrać je za darmo poprzez Epic Games Launcher.
Podoba Wam się koncept MetaHuman Creatora? Chcielibyście z niego skorzystać? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ: