Nadchodzące Nintendo Switch 2 ma obsługiwać funkcję NVIDIA DLSS 3.5 Ray Reconstruction. Dzięki temu nowy sprzęt będzie wydajniejszy pod względem Ray Tracingu niż konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Tę informację ujawniono w najnowszym odcinku podcastu Nate the Hate. Dowiedzieliśmy się również, że Nintendo Switch 2 najprawdopodobniej nie będzie obsługiwało funkcji generowania klatek.
Co daje NVIDIA DLSS 3.5 Ray Reconstruction w Nintendo Switch 2?
Ta technologia jest oparta na sztucznej inteligencji i poprawia jakość generowanego Ray Tracingu. Oczywiście efekty uzyskane przez DLSS 3.5 będą różnić się zależnie od wybranej gry. Mimo wszystko społeczność przewiduje, że Nintendo Switch 2 poradzi sobie z Ray Tracingiem lepiej niż konsole obecnej generacji, jak PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Funkcja Ray Reconstruction działa na zasadzie denoisingu (odszumiania).
Warto zauważyć, że Nintendo Switch 2 najpewniej przewyższy możliwości PS5 i Xboxa Series X/S, jeśli chodzi o Ray Tracing, także biorąc pod uwagę przyszłość. Nate the Hate w podcaście wymienia również sporo innych informacji i plotek związanych z nadchodzącą konsolą.
Nie wszystkie funkcje DLSS 3.5 będą obsługiwane przez Nintendo Switch 2
Nate the Hate wspomniał o tym, z jakich konkretnie funkcji NVIDIA DLSS 3.5 będzie korzystać Nintendo Switch 2. Wygląda na to, że Frame Generation nie zostanie wprowadzone do konsoli. Insider wciąż uważa sprzęt za bardzo przyszłościowy. NVIDIA i Nintendo ciągle współpracują, by konsola była możliwie najbardziej zaawansowana, jeśli chodzi o technologie mobilne.
Efektem wyżej wspomnianej kolaboracji jest dobór zestawu funkcji, które mają zapewnić możliwie najlepsze działanie dla Switcha 2. Należy wszystkie informacje brać z pewnym przymrużeniem oka. Nie są to oczywiście dane bezpośrednio od Nintendo, a jedynie przecieki, które mimo wszystko wyglądają naprawdę wiarygodnie.
WARTO PRZECZYTAĆ: