Program partnerski YouTube (YPP) to dla wielu internetowych twórców ważne źródło zarobku. Już niedługo znacznie łatwiej będzie do niego dołączyć, chociaż na razie zmiany obejmą tylko kilka wybranych krajów.

Wymagania programu partnerskiego lecą w dół. W jednym przypadku nawet o ponad połowę

Obecność w programie partnerskim YouTube pozwala m.in. zarabiać na reklamach, ale też na bezpośrednim wsparciu od widzów, superczacie i supernaklejkach. Dotychczas, żeby móc do niego dołączyć, trzeba było spełnić następujące wymagania:

  • posiadać 1000 subskrybentów oraz 4 tys. ważnych godzin czasu oglądania publicznych filmów w ciągu ostatnich 12 miesięcy lub
  • posiadać 1000 subskrybentów oraz 10 milionów prawidłowych wyświetleń publicznych filmów Short w ciągu ostatnich 90 dni.

Warto przy tym zaznaczyć, że Shortsy nie wliczają się do progu 4000 godzin czasu oglądania publicznych filmów — zaliczają się do niego tylko tradycyjne filmiki.

Nowe wymagania prezentują się następująco:

  • minimum 500 subskrybentów
  • 3 publiczne filmiki przesłane w ciągu ostatnich 90 dni
  • i 3000 godzin czasu oglądania w ostatnim roku lub 3 miliony wyświetleń filmów Short w ciągu ostatnich 90 dni.

W przypadku liczby subskrybentów wymagania zostały obniżone o połowę, czasu oglądania o 25%, a wyświetleń Shortsów aż o 70%. Tak drastyczna obniżka w tej ostatniej kwestii może być powiązana z faktem, że YouTube ostatnio mocno promuje krótkie filmiki i stara się na różne sposoby zachęcić YouTuberów do ich tworzenia. Między innymi w lutym zaczął dzielić się z twórcami krótkich filmików zyskami z wyświetlanych reklam.

Zmiany wejdą w życie już w lipcu 2023, chociaż na razie tylko w Kanadzie, Korei Południowej, Stanach Zjednoczonych, Tajwanie i Wielkiej Brytanii. YouTuberzy z innych krajów póki co będą musieli uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na razie dalej będą ich obowiązywać stare zasady.

Rozszerzono też dostępność programu Zakupy

Program Zakupy pozwala twórcom oznaczać w swoich filmikach reklamowane produkty i uzyskiwać prowizję od ich sprzedaży. Wprowadzono go w listopadzie 2022 i początkowo dostępny był tylko dla wybranego (według bliżej nieokreślonych kryteriów) wąskiego grona twórców z USA.

Teraz mogą do niego dołączyć wszyscy twórcy ze Stanów Zjednoczonych, którzy należą do programu partnerskiego YouTube i mają co najmniej 20 000 subskrybentów. Jest jednak niedostępny dla oficjalnych kanałów wykonawców, wytwórni i dystrybutorów muzycznych. Tagować produktów nie mogą także kanały przeznaczone dla dzieci lub zawierających sporo filmików oznaczonych jako przeznaczone dla dzieci.

Co o tym wszystkim sądzicie? Macie nadzieję, że nowe reguły za jakiś czas będą dotyczyły także polskich twórców? Dajcie znać w komentarzach!

WARTO PRZECZYTAĆ:

youtube reklamy YouTube zaczęło wolniej działać? Wiemy dlaczego [AKTUALIZACJA]
Coraz więcej użytkowników skarży się na wolniejsze działanie serwisu YouTube. Czy to problem, który można rozwiązać? Co jest winowajcą? Sprawdziliśmy. Wojna między YouTubem a blokerami
budda YouTuber rozdał drogie auta i pobił rekord polskiego Internetu!
Budda znacząco pobił rekord Sylwestra Wardęgi. Chodzi o rekord w liczbie osób na streamie. W niedzielę (14.07.24) Budda zorganizował finał loterii, w której można było
playstation 5 slim YouTuber stworzył PlayStation 5 Slim, ale jest haczyk
Najnowsza konsola Sony zajmuje za dużo miejsca na półce, a wersji PlayStation 5 Slim nie widać na horyzoncie? Popularny YouTuber znalazł kreatywne rozwiązanie tego problemu,
Udostępnij

Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *