
Amazon chce, aby tworzenie estetycznych zdjęć produktów wystawianych na sprzedaż na platformie było szybsze i prostsze. W związku z tym firma rozpoczęła testy nowej funkcjonalności opartej na generatywnej sztucznej inteligencji.
Amazon zamieni proste zdjęcie w lifestyle’ową inspirację
Nowe narzędzie ma służyć do generowania eleganckich, odpowiednich do produktu i sprzedawcy teł zdjęć w reklamach. Wystarczy, że sprzedawca wrzuci stworzone przez siebie fotografie, na których widać produkt (najlepiej na jednolitym tle), a także przygotuje jego opis.
Może też wybierać spośród szeregu dostępnych motywów, a po wygenerowaniu pierwszych rezultatów dopasować je do swoich potrzeb kolejną instrukcją. Firma zaprezentowała cały proces na poniższym filmiku:
Tworzenie atrakcyjnych kreacji wizualnych to problem wielu firm
Według danych przedstawionych przez Amazona, przygotowywanie kreacji reklamowych jest uznawane za duże wyzwanie przez niemal 75% reklamodawców. Nowinka, do której na razie zyskali dostęp tylko wybrani handlowcy, ma rozwiązać ten problem.
Wraz z upływem czasu będzie udostępniana szerszemu gronu użytkowników. Warto jednak zaznaczyć, że jak każde narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, nie działa to idealnie. Może się zdarzyć, że wygenerowane elementy będą po prostu nienaturalne (vide zmutowany widelec ze screenshota udostępnionego przez Amazon).


Tworzenie angażujących i zróżnicowanych kreacji może zwiększać koszty i często wymaga wprowadzenia dodatkowej wiedzy specjalistycznej do procesu reklamowego […] Dostarczanie narzędzi ułatwiających generowanie obrazów to dla nas kolejny sposób wspierania reklamodawców, a jednocześnie sprawiania, że reklamy oglądane przez naszych klientów są bardziej wciągające i bogate wizualnie— Colleen Aubrey, starsza wiceprezes ds. produktów i technologii w Amazon Ads
Amazon twierdzi, że rzekomo wklejone wcześniej zdjęcie tostera, mimo zmutowanego widelca, mogło pochwalić się o 40% wyższym współczynnikiem klikalności niż prosta grafika przedstawiająca sam sprzęt na białym tle.
A czy w Waszym przypadku lifestyle’owe tło też zwiększyłoby prawdopodobieństwo kliknięcia? Dajcie znać w komentarzach!
Źródło obrazka wyróżniającego: Amazon
WARTO PRZECZYTAĆ:





