Każdy, kto oglądał kiedykolwiek streamy na Twitchu, kojarzy zapewne opcję dofinansowania danego twórcy wybraną kwotą. W zamian w niektórych przypadkach możemy liczyć na to, że sam twórca bądź bot odczyta na głos tekst, który wpisaliśmy razem z dotacją.

To funkcja bardzo lubiana przez fanów streamerów… a także, jak się okazuje, przez wielomiliardowe korporacje. Wyszło bowiem właśnie na jaw, że Burger King używał właśnie tej opcji do reklamowania się na różnych streamach.

Burger King reklamował się na Twitchu poprzez dotacje za 5 dolarów

Nie da się ukryć, że pomysł jest poniekąd genialny. Internetowi influencerzy są być może tańsi niż reklamy w radiu czy telewizji, ale i tak dość słono sobie liczą za materiały sponsorowane. Zaś taka reklama poprzez dotację może kosztować zaledwie 1 dolara, a efekt jest podobny: treść reklamy jest odczytywana w czasie rzeczywistym tysiącom osób, które akurat daną osobę oglądają.

Akurat Burger King płacił twórcom za reklamę… 5 dolarów. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że nawet w przypadku streamerów stawki reklamowe są zazwyczaj dużo wyższe. Dodatkową reklamą jest w tym przypadku kontrowersja, jaką taki ruch niewątpliwie wywoła (a w zasadzie już wywołał – o tej taktyce marketingowej Burger Kinga rozpisują się wszystkie duże media branżowe).

Reklamowano się m.in. w Microsoft Flight Simulatorze

Reklamy pojawiały się u różnych stremerów, w różnych grach (m.in. w Microsoft Flight Simulatorze). 5 dolarowe dotacje reklamowały zestaw burgera, frytek i picia, które najwyraźniej również można w Ameryce zakupić za 5 dolarów.

Sami zobaczcie, jak to wyglądało. Nie dość, że Burger King nie wstydzi się swojego podejścia do marketingu, to wręcz wydaje się nim chwalić. Reakcje w komentarzach można uznać za mocno mieszane.

Co Wy sądzicie o takiej taktyce? Sądzicie, że jest to nadużycie systemu dotacji, czy uważacie, że wielomiliardowe korporacje powinny móc takie okazje wykorzystywać? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

WARTO PRZECZYTAĆ:

tiktok TikTok testuje możliwość bezpośredniego dawania napiwków twórcom
TikTok ma już opcję dawania napiwków twórcom, ale póki co jedynie w czasie live’ów, czyli nadawania na żywo. Teraz jednak testowany jest bardziej uniwersalny wariant,
keydrop Keydrop trafia na czarną listę! Zdaniem MF to nielegalny hazard
Ministerstwo Finansów postanowiło wpisać platformę Keydrop do Rejestru Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą. To na pewno szokująca informacja, tym bardziej że
jak zdobyć popularność w social media Od zera do influencera, czyli jak zdobyć popularność w mediach społecznościowych?
Są w Polsce YouTuberzy, Instagramerzy czy TikTokerzy, którzy są bardziej znani (zwłaszcza przez ludzi młodych) niż nie jeden aktor, czy piosenkarz z wieloletnim stażem. Bycie
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *