Tworzenie gier nie jest łatwe… zwłaszcza, jeśli chodzi o produkcję opartą na znanej i lubianej serii książek oraz filmów, co przekłada się na wysokie wymagania graczy. Doskonale przekonali się o tym ostatnio twórcy pewnego głośnego tytułu. Okazał się on na tyle dużą porażką, że studio całkowicie zrezygnowało z tworzenia kolejnych gier i stwierdziło, że skoncentruje się na roli wydawcy.

Lord of the Rings: Gollum zaliczył katastrofalną premierę

Władca Pierścieni: Gollum zadebiutował w maju tego roku, a portale newsowe natychmiast zaroiły się artykułami na jego temat. Gra była również hitem w mediach społecznościowych — jednak nie w dobrym tego słowa znaczeniu. Gracze krytykowali przede wszystkim grafikę, porównywaną do tej sprzed kilku generacji konsol, a także AI i ogólny stan techniczny.

Deadlic Entertainment, studio odpowiedzialne za tę produkcję (które ma na swoim koncie także wiele innych tytułów, m.in. Depoię), nie schowało głowy w piasku. Deweloperzy wydali oficjalne oświadczenie, w którym przepraszali graczy i przyznali, że tytuł nie spełnił ani oczekiwań fanów, ani studia.

Teraz studio udzieliło komentarza portalowi Games Wirtschaft i poinformowało, że kończy (przynajmniej na razie) z rolą dewelopera, a skupi się na wydawaniu gier (a także marketingu i powiązanych działaniach). Rzekomo w związku z tym dokonano w firmie sporych zmian — zwolnionych zostało 25 pracowników (z nieco ponad 90), a więc spora część studia.

Games Wirtschaft donosi, że w związku z tym anulowano nadchodzącą produkcję Deadlic, nad którą pracowano już od połowy 2022 roku. Miał to być sequel dla wspomnianego Lord of The Rings: Gollum. Biorąc pod uwagę, jak tragicznie przyjęto tę produkcję, nic dziwnego, że rzekomo zrezygnowano z kontynuacji, niezależnie od rezygnacji z tworzenia gier ogółem.

Deadlic rezygnuje z nowych gier, ale posiadacze LOTR: Gollum doczekają się poprawek

Kiedy Deadlic przepraszało za stan techniczny Golluma, przy okazji obiecało, że będzie dalej pracowało nad tytułem, aby doprowadzić go do stanu używalności. Nic się w tej kwestii nie zmieniło mimo sporej restrukturyzacji w studiu.

Gra ma otrzymywać kolejne łatki i inne aktualizacje, a więc twórcy nie zostawili graczy na lodzie. Czas pokaże, czy działania deweloperów przyniosą oczekiwane rezultaty. Dajcie znać w komentarzach, co Wy o tym sądzicie (i czy mieliście okazję zagrać w LOTR: Gollum)!


Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Porównanie przezroczystych etui do Samsung Galaxy S25 Ultra Porównanie przezroczystych etui do Samsung Galaxy S25 Ultra
Wybór przezroczystego etui na telefon, nigdy nie jest pójściem na kompromis – albo uwielbiasz ten rodzaj ochrony, albo nigdy go nie użyjesz. Jeśli jesteś fanem
meta al Meta AI wkracza do Europy! Polska w pierwszej fali wdrożenia, ale jest pewien haczyk
Możemy powiedzieć w końcu! Twórcy Facebooka oficjalnie potwierdzili, że Meta AI zaczyna stopniowo debiutować na rynku europejskim. Polska znalazła się w gronie szczęśliwców – pierwsza
remaster Croc Legend of the Gobbos Znamy datę premiery remasteru Croc Legend of the Gobbos!
Czy jest tu ktoś, kto tak jak ja, nie może się doczekać premiery remasteru Croc Legend of the Gobbos? Gra o uroczym krokodylku już wkrótce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *