Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Audyt SEO polega na dokładnym zbadaniu pod kątem technicznym strony internetowej bądź sklepu online. Dzięki niemu możemy sprawdzić wiele kwestii, na przykład, dlaczego spada ruch na stronie bądź jej pozycja w wyszukiwarce internetowej. Jak się przygotować do audytu SEO, tak aby uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytania?

Czego oczekiwać od audytu SEO?

Audyt strony internetowej zazwyczaj przeprowadzany jest wtedy, gdy zauważamy, że nasza strona nie funkcjonuje tak, jak powinna. Dotyczy to sytuacji, w których:

  • spada ruch na stronie,
  • obniżeniu ulega pozycja witryny w wyszukiwarkach internetowych,
  • witryna działa znacznie wolniej, niż dotychczas;
  • na właściciela strony została nałożona przez Google kara.

Właściciele stron internetowych często oczekują, że audyt pomoże im w krótkim czasie rozwiązać problemy, z którymi się borykają. Tymczasem warto mieć świadomość, że nie jest on narzędziem do ich rozwiązywania, a diagnozowania. W praktyce oznacza to, że właściciel strony czy sklepu internetowego otrzymuje konkretne wskazówki, co należy poprawić, aby witryna mogła funkcjonować prawidłowo. Audyt SEO jest więc pierwszym krokiem do tego, aby ją zoptymalizować. Więcej na ten temat możemy dowiedzieć się na stronie audytyseo.pl – tam też zlecimy profesjonalistom przeprowadzenie badania.

Jak się przygotować do audytu SEO?

Właściciele stron internetowych często zadają sobie pytanie, czy trzeba przygotowywać się do audytu SEO, a jeśli tak, to w jaki sposób? Przede wszystkim muszą oni określić swoje oczekiwania i zastanowić się, w jakim celu i dlaczego decydują się na przeprowadzenie badania. Specjaliści zawsze pytają, co dokładnie niepokoi klienta. Oczywiście, audyt można też przeprowadzić bez konkretnego powodu, jeśli chcemy się upewnić, że strona funkcjonuje w prawidłowy sposób, jednak i to warto zakomunikować osobie, która będzie go wykonywać. Specjaliści radzą także, aby podłączyć stronę do panelu Google Analytics oraz udostępnić dane Google Search Console. Dzięki temu wykonanie badania będzie o wiele prostsze i efektywniejsze.

Czy audyt SEO bez przygotowania ma sens?

Zgodnie z powyższym, do audytu SEO nie trzeba specjalnie się przygotowywać. Zadanie to jest przedmiotem działania ekspertów, natomiast właściciele stron internetowych powinni skupić się głównie na prowadzeniu działalności, co przynosi im zyski. Warto mieć na uwadze, że specjaliści zawsze konsultują się z klientem, sprawdzając, jakie ma on oczekiwania oraz jakie dokładnie aspekty funkcjonowania strony należy sprawdzić, w zależności od tego, czy decyduje się na pełny, czy częściowy audyt. Wtedy też eksperci informują klienta, jakie czynności powinien wykonać, aby dobrze przygotować się do audytu SEO.

Klienci nie powinni na własną rękę modernizować strony bądź wdrażać działań naprawczych. W przeciwnym razie audyt nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Strona czy sklep internetowy muszą zostać zbadane w takiej postaci, w jakiej obecnie funkcjonują, co pozwala uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytania.

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *