Sposobów na reklamę e-biznesu w sieci jest naprawdę mnóstwo. Do tych najpopularniejszych zaliczamy wszelkie działania SEO czy tworzenie ciekawych wpisów w social mediach. Wielu przedsiębiorców korzysta również z narzędzia, jakim jest Profil Firmy w Google. Jest ono polecane szczególnie właścicielom lokalnych biznesów, ale nie tylko. Twoja firma jeszcze nie ma takiego profilu? Najwyższy czas to zmienić. Na szczęście tworzenie wizytówki Google nie jest trudnym zadaniem. Podpowiadamy, jak krok po kroku założyć Profil Firmy w Google.

Profil Firmy w Google – jakie daje możliwości?

Jeśli chcesz odnieść sukces w swojej branży, to Profil Firmy w Google jest praktycznie obowiązkowy. Twoja działalność musi znaleźć się w mapach, aby klienci wiedzieli, jak do niej dotrzeć. I choć wizytówki Google (dawniej Google Moja Firma) głównie kojarzone są z Mapami Google, to jednak zapewniają znacznie więcej możliwości. Jako przedsiębiorca możesz m.in. udostępniać zdjęcia, filmy, informacje o oferowanych usługach/produktach, godziny otwarcia, najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami czy… opinie. Zatrzymajmy się tutaj na chwilę, ponieważ opinie mają naprawdę wielką wartość. Przede wszystkim wspomnijmy o tym, że większość konsumentów dokonuje zakupu dopiero po przeczytaniu opinii na temat firmy/produktu w Google. Postępuje w ten sposób nawet 89% konsumentów [przyp.1]. Gdy więc zależy Ci na tym, aby klienci Ci ufali, chcesz zwiększyć zyski, musisz założyć Profil Firmy w Google i umożliwić pozostawianie opinii, które będą pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowej dla innych, przyszłych klientów.

Jak założyć Profil Firmy w Google? Instrukcja krok po kroku

Chcesz założyć Profil Firmy w Google, ale nie wiesz, jak to zrobić? Żaden problem – z naszą instrukcją szybko zrozumiesz, że to proste. Pokażemy Ci krok po kroku, jak wygląda ten proces.

  1. Najpierw wejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i kliknij „Zarządzaj”.
    W drugim kroku będziesz musiał podać nazwę swojej firmy. Wielu przedsiębiorców skupia się tutaj głównie na słowach kluczowych, a to błąd. Tutaj najważniejsze jest to, aby nazwa pasowała do brandu. Różne dopiski są możliwe i bywają pomocne, choć nie należy z nimi przesadzać.Jak założyć Profil Firmy w Google
  2. Kolejny krok to podanie rodzaju prowadzonej działalności. Masz do wyboru takie opcje jak sklep online, sklep lokalny i usługi. Niekoniecznie musisz zdecydować się tylko na jedną opcję.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  3. Na następnym ekranie będziesz musiał dokonać wyboru kategorii świadczonych usług. Spokojnie – kreator ma mechanizm autouzupełniania wprowadzanego tekstu, więc będzie on Twoim wsparciem.Jak założyć Profil Firmy w Google
  4. W kolejnym oknie zostaniesz poproszony o podanie obszarów, w których obsługujesz klientów.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  5. Podaj region, w którym znajduje się Twoja firma.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  6. Ustal, jakie dane kontaktowe chcesz podać swoim klientom. Możesz dodać numer telefonu i/lub adres strony internetowej.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  7. Zapoznaj się z informacjami na kolejnym ekranie i zdecyduj, czy np. chcesz otrzymywać informacje o nowościach i wskazówki dotyczące ulepszania profilu firmy. Następnie kliknij „Dalej”.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  8. Podaj adres pocztowy do weryfikacji konta. Nie obawiaj się – nie będzie on widoczny publicznie.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  9. Gratulacje, udało się zweryfikować Twoją firmę. Teraz czas na to, abyś uzupełnił pewne informacje o firmie.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  10. W celu dostosowania profilu powinieneś m.in. dodać usługi, które świadczy Twoja firma.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  11. Dodaj informację, w jakich godzinach otwarta jest Twoja firma.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  12. Dodaj przesyłanie wiadomości – dzięki tej możliwości klienci będą mogli bezpłatnie się kontaktować z Twoją firmą w Google.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  13. Następnie stwórz opis działalności. Może być całkiem długi – nawet na 750 znaków. Podaj w nim najważniejsze informacje o Twojej działalności, aby potencjalni klienci wiedzieli, czym się zajmujesz. Jeśli aktualnie nie masz na to czasu, możesz pominąć ten etap.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  14. Dodaj zdjęcia firmy. Na fotografiach możesz zaprezentować swoje produkty, usługi, a także wnętrze firmy.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  15. Skorzystaj z kuponu w wysokości 1200 zł na cele reklamowe i poznaj się bliżej z Google Ads.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  16. Wprowadziłeś już wszystkie wymagane informacje. Teraz musisz nieco poczekać na weryfikację Twojej firmy. Wszelkie wprowadzone zmiany będą widoczne po jej weryfikacji.
    Jak założyć Profil Firmy w Google
  17. Tak prezentuje się pulpit do zarządzania Profilem Firmy w Google.
    Jak założyć Profil Firmy w Google

Ile musisz zapłacić za Profil Firmy w Google?

Za założenie i prowadzenie Profilu Firmy w Google nic nie musisz płacić. Niestety jednak można się spotkać z oszustami, którzy wprowadzają w błąd. Przedstawiają się jako przedstawiciele Google i proszą o uregulowanie płatności za tę usługę. Nie daj się oszukać – zanim dokonasz wpłaty, sprawdź, z jakiego maila dostałeś taką wiadomość (jeśli faktycznie pochodzi od pracownika Google, powinna przyjść z konta firmowego, więc z końcówką @google.com lub @google.pl).

Jeśli jest inaczej, to oszustwo i nie powinieneś nic płacić. Niektórzy przedsiębiorcy są także atakowani przez nieuczciwe osoby, które twierdzą, że wizytówka będzie widoczna w Mapach Google dopiero gdy zostanie uregulowana płatność. Oczywiście to także jest oszustwo. Zapamiętaj, że za Profil Firmy w Google nigdy nie trzeba nic płacić (przynajmniej na tę chwilę).

Jak założyć Profil Firmy w Google – podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszą szczegółową instrukcją tworzenia Profilu Firmy w Google nie powinieneś mieć już żadnych wątpliwości, jak założyć taką wizytówkę. Z pewnością stanowi ona doskonały sposób na promocję firmy w wyszukiwarce i Mapach Google, dlatego jest niezastąpiona w przypadku wielu biznesów. Potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia Profilu Firmy w Google? Doskonale trafiłeś – mamy doświadczenie w tego typu zadaniach. Współpracując z nami, staniesz się lepszy niż konkurencja i zyskasz większą liczbę klientów. Regularnie dostarczymy Ci również przejrzyste raporty, dzięki którym przekonasz się, że nasze działania przynoszą efekty. Zapraszamy!



Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Specjalistyczny sklep internetowy z oryginalnymi akcesoriami i częściami zamiennymi
Oferta sklepu internetowego telesalon.pl to odpowiedź na potrzeby tych, którzy oczekują najwyższej jakości i niezawodności. Starannie wyselekcjonowany asortyment obejmuje oryginalne produkty dedykowane popularnym markom, takim
HUAWEI WATCH D2: Najważniejsze powody, dla których warto zaktualizować swój smartwatch
HUAWEI WATCH D2 pojawił się w tym roku, co powinno wystarczyć jako powód, aby zaktualizować swój smartwatch. To świetne urządzenie, które każdy, kto dba o
prywatna chmura dla firm Dlaczego warto zainwestować w chmurę prywatną dla firmy?
Ponad 50 proc. polskich przedsiębiorstw zamierza przenieść swoją działalność do chmury do 2026 roku – podaje raport PwC. To technologia, która poprawia cyberbezpieczeństwo, sprzyja automatyzacji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *