Sposobów na reklamę e-biznesu w sieci jest naprawdę mnóstwo. Do tych najpopularniejszych zaliczamy wszelkie działania SEO czy tworzenie ciekawych wpisów w social mediach. Wielu przedsiębiorców korzysta również z narzędzia, jakim jest Profil Firmy w Google. Jest ono polecane szczególnie właścicielom lokalnych biznesów, ale nie tylko. Twoja firma jeszcze nie ma takiego profilu? Najwyższy czas to zmienić. Na szczęście tworzenie wizytówki Google nie jest trudnym zadaniem. Podpowiadamy, jak krok po kroku założyć Profil Firmy w Google.
Profil Firmy w Google – jakie daje możliwości?
Jeśli chcesz odnieść sukces w swojej branży, to Profil Firmy w Google jest praktycznie obowiązkowy. Twoja działalność musi znaleźć się w mapach, aby klienci wiedzieli, jak do niej dotrzeć. I choć wizytówki Google (dawniej Google Moja Firma) głównie kojarzone są z Mapami Google, to jednak zapewniają znacznie więcej możliwości. Jako przedsiębiorca możesz m.in. udostępniać zdjęcia, filmy, informacje o oferowanych usługach/produktach, godziny otwarcia, najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami czy… opinie. Zatrzymajmy się tutaj na chwilę, ponieważ opinie mają naprawdę wielką wartość. Przede wszystkim wspomnijmy o tym, że większość konsumentów dokonuje zakupu dopiero po przeczytaniu opinii na temat firmy/produktu w Google. Postępuje w ten sposób nawet 89% konsumentów [przyp.1]. Gdy więc zależy Ci na tym, aby klienci Ci ufali, chcesz zwiększyć zyski, musisz założyć Profil Firmy w Google i umożliwić pozostawianie opinii, które będą pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowej dla innych, przyszłych klientów.
Jak założyć Profil Firmy w Google? Instrukcja krok po kroku
Chcesz założyć Profil Firmy w Google, ale nie wiesz, jak to zrobić? Żaden problem – z naszą instrukcją szybko zrozumiesz, że to proste. Pokażemy Ci krok po kroku, jak wygląda ten proces.
- Najpierw wejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i kliknij „Zarządzaj”.
W drugim kroku będziesz musiał podać nazwę swojej firmy. Wielu przedsiębiorców skupia się tutaj głównie na słowach kluczowych, a to błąd. Tutaj najważniejsze jest to, aby nazwa pasowała do brandu. Różne dopiski są możliwe i bywają pomocne, choć nie należy z nimi przesadzać. - Kolejny krok to podanie rodzaju prowadzonej działalności. Masz do wyboru takie opcje jak sklep online, sklep lokalny i usługi. Niekoniecznie musisz zdecydować się tylko na jedną opcję.
- Na następnym ekranie będziesz musiał dokonać wyboru kategorii świadczonych usług. Spokojnie – kreator ma mechanizm autouzupełniania wprowadzanego tekstu, więc będzie on Twoim wsparciem.
- W kolejnym oknie zostaniesz poproszony o podanie obszarów, w których obsługujesz klientów.
- Podaj region, w którym znajduje się Twoja firma.
- Ustal, jakie dane kontaktowe chcesz podać swoim klientom. Możesz dodać numer telefonu i/lub adres strony internetowej.
- Zapoznaj się z informacjami na kolejnym ekranie i zdecyduj, czy np. chcesz otrzymywać informacje o nowościach i wskazówki dotyczące ulepszania profilu firmy. Następnie kliknij „Dalej”.
- Podaj adres pocztowy do weryfikacji konta. Nie obawiaj się – nie będzie on widoczny publicznie.
- Gratulacje, udało się zweryfikować Twoją firmę. Teraz czas na to, abyś uzupełnił pewne informacje o firmie.
- W celu dostosowania profilu powinieneś m.in. dodać usługi, które świadczy Twoja firma.
- Dodaj informację, w jakich godzinach otwarta jest Twoja firma.
- Dodaj przesyłanie wiadomości – dzięki tej możliwości klienci będą mogli bezpłatnie się kontaktować z Twoją firmą w Google.
- Następnie stwórz opis działalności. Może być całkiem długi – nawet na 750 znaków. Podaj w nim najważniejsze informacje o Twojej działalności, aby potencjalni klienci wiedzieli, czym się zajmujesz. Jeśli aktualnie nie masz na to czasu, możesz pominąć ten etap.
- Dodaj zdjęcia firmy. Na fotografiach możesz zaprezentować swoje produkty, usługi, a także wnętrze firmy.
- Skorzystaj z kuponu w wysokości 1200 zł na cele reklamowe i poznaj się bliżej z Google Ads.
- Wprowadziłeś już wszystkie wymagane informacje. Teraz musisz nieco poczekać na weryfikację Twojej firmy. Wszelkie wprowadzone zmiany będą widoczne po jej weryfikacji.
- Tak prezentuje się pulpit do zarządzania Profilem Firmy w Google.
Ile musisz zapłacić za Profil Firmy w Google?
Za założenie i prowadzenie Profilu Firmy w Google nic nie musisz płacić. Niestety jednak można się spotkać z oszustami, którzy wprowadzają w błąd. Przedstawiają się jako przedstawiciele Google i proszą o uregulowanie płatności za tę usługę. Nie daj się oszukać – zanim dokonasz wpłaty, sprawdź, z jakiego maila dostałeś taką wiadomość (jeśli faktycznie pochodzi od pracownika Google, powinna przyjść z konta firmowego, więc z końcówką @google.com lub @google.pl).
Jeśli jest inaczej, to oszustwo i nie powinieneś nic płacić. Niektórzy przedsiębiorcy są także atakowani przez nieuczciwe osoby, które twierdzą, że wizytówka będzie widoczna w Mapach Google dopiero gdy zostanie uregulowana płatność. Oczywiście to także jest oszustwo. Zapamiętaj, że za Profil Firmy w Google nigdy nie trzeba nic płacić (przynajmniej na tę chwilę).
Jak założyć Profil Firmy w Google – podsumowanie
Po zapoznaniu się z naszą szczegółową instrukcją tworzenia Profilu Firmy w Google nie powinieneś mieć już żadnych wątpliwości, jak założyć taką wizytówkę. Z pewnością stanowi ona doskonały sposób na promocję firmy w wyszukiwarce i Mapach Google, dlatego jest niezastąpiona w przypadku wielu biznesów. Potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia Profilu Firmy w Google? Doskonale trafiłeś – mamy doświadczenie w tego typu zadaniach. Współpracując z nami, staniesz się lepszy niż konkurencja i zyskasz większą liczbę klientów. Regularnie dostarczymy Ci również przejrzyste raporty, dzięki którym przekonasz się, że nasze działania przynoszą efekty. Zapraszamy!
WARTO PRZECZYTAĆ: