
Każdy, kto kiedykolwiek zagłębiał się w komentarze pod praktycznie dowolnym popularnym filmikiem na YouTube, zapewne zauważył zalew spamu i nieodpowiednich treści. Meta zdaje sobie sprawę z problemu i ogłosiła wdrożenie trzech nowych rozwiązań, które mają ukrócić ten proceder lub chociaż zmniejszyć częstotliwość jego występowania.
Wykrywanie i karanie spamu w komentarzach ma być skuteczniejsze
Pierwsza i druga, najmniej skonkretyzowana zmiana, to poprawienie algorytmów (a także modeli uczenia maszynowego przez nie wykorzystywanych) wykrywających boty w komentarzach pod filmikami, a także botów wykrywających spam w wiadomościach na czacie podczas transmisji na żywo. Szczegółów nie ma, natomiast YouTube pochwaliło się, że “w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku usunięto ponad 1,1 miliarda spamerskich komentarzy“.
Kolejna funkcja wiąże się z usuwaniem wiadomości i komentarzy. W ramach nowej funkcji użytkownicy będą mailowo powiadamiani o usunięciu opublikowanych przez nich komentarzy i wiadomości na czacie, przy czym aktualnie powiadomienia są dostępne tylko w języku angielskim – można się spodziewać, że w niedługim czasie YouTube przygotuje je także w innych językach. Powiadomieniu towarzyszyć będzie ostrzeżenie dotyczące tego, czym może skończyć się dalsze łamanie zasad.
Otóż w przypadku wykrycia przez algorytm, że dany użytkownik dalej uparcie spamuje, otrzyma 24-godzinną blokadę komentowania. Dalej będzie mógł oglądać filmiki czy uczestniczyć w live streamach, ale bez opcji komentowania czy dodawania wiadomości na czacie.
Po opublikowaniu komentarza możesz otrzymać powiadomienie, że komentowanie zostało wstrzymane na Twoim koncie. Komentowanie może zostać wstrzymane, gdy system YouTube wykryje, że wielokrotnie zostawiasz komentarze, które mogą naruszać co najmniej jedną z naszych Wytycznych dla społeczności. Możliwość komentowania może zostać wstrzymana na maksymalnie 24 godziny.
Rzekomo zmiany są już po testach, ale boty nie są nieomylne
Jak to zwykle bywa, YouTube najpierw testuje pewne rozwiązania, a dopiero potem je ogłasza. Firma twierdzi, że przetestowała już wspomniane usprawnienia w wykrywaniu i karaniu spamu i są one skuteczne – jednak nie niezawodne.
Naszym celem jest zarówno ochrona twórców przed użytkownikami próbującymi negatywnie wpłynąć na społeczność poprzez komentarze, jak i zapewnienie większej transparentności użytkownikom, których komentarze mogły zostać usunięte z powodu naruszenia zasad, i mamy nadzieję, pomożenie im w zrozumieniu naszych Wytycznych dla społeczności.
Oczywiście nasze systemy nie zawsze radzą sobie dobrze, więc użytkownicy, którzy otrzymają te ostrzeżenia, mogą przekazać opinię, która pomoże nam zorientować się, czy popełniliśmy błąd.
Co o tym wszystkim sądzicie? Zauważyliście, aby w ostatnich miesiącach zmniejszyła się ilość spamu i nieodpowiednich treści w komentarzach pod filmami i na czatach, czy jednak niekoniecznie? Dajcie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ:





