
Amazon, który jakiś czas temu trafił także do Polski, w wielu regionach (zwłaszcza Stanach Zjednoczonych) jest bardzo popularną i lubianą metodą robienia zakupów. Nie oznacza to jednak, że idealną. Platforma ma swoje problemy, między innymi w zakresie prawdziwości recenzji produktów. Właśnie z tego powodu zbanowała właśnie ponad 600 chińskich marek.
Łącznie zablokowano 3000 kont sprzedawców
Jak wspomniano powyżej, zbanowano ponad 600 chińskich marek, sprzedawanych przez łącznie 3000 sprzedawców. To tylko kolejny krok w walce Amazona z praktyką zachęcania do pozytywnych recenzji, która została zakazana przez platformę w 2016 roku.
Przez zachęcanie do zostawienia pozytywnej recenzji należy rozumieć sytuacje, w których klientowi przedstawiana jest możliwość wymiany recenzji na jakąś konkretną korzyść.
Często sprzedawcy na przykład dołączają do produktu kartkę z instrukcją, aby napisać pozytywną opinię, żeby dostać kupon zniżkowy lub nawet bezpośrednio otrzymać kartę prezentową lub pieniądze na swoje konto w PayPalu lub innym serwisie.
Trzeba przyznać, że Amazon się nie patyczkuje w swoich próbach pozbycia się tego typu sprzedawców. Kilka miesięcy temu z platformy wyleciały m.in. stosunkowo popularne marki słuchawek bezprzewodowych Aukey i Mpow. Teraz jednak przeprowadzono akcję na znacznie szerszą skalę.
Firma twierdzi, że nie skupia się konkretnie na Chinach, ale…
Jak wspomniano powyżej, wyrzucone z platformy marki mają coś ze sobą wspólnego – są to marki chińskie. Do tego faktu odniosła się podczas wywiadu Cindy Tai, wiceprezes Amazona ds. sprzedaży w Azji.
Stwierdziła ona, że firma nie kieruje swoich działań przeciwko konkretnemu krajowi lub krajom i nie chodzi tutaj o spowolnienie rozwoju chińskiego e-commerce.
Jednocześnie portal South China Morning Post twierdzi, że w wyniku wcześniejszych fal blokad e-sklepów na Amazonie chińscy sprzedawcy stracili już ponad 15,4 miliarda dolarów z tytułu zablokowanych sprzedaży czy środków przetrzymywanych przez portal (ponieważ pojawiły się problemy z ich zwrotem po zablokowaniu sklepów).
Amazon jest jednak nieugięty i podkreśla, jak ważna jest walka z nieuczciwymi praktykami odnośnie do recenzji:
Klienci polegają na dokładności i autentyczności recenzji produktów, aby podejmować świadome decyzje dotyczące zakupów, a my mamy jasne zasady zarówno dla recenzentów, jak i partnerów handlowych, które zabraniają nadużywania funkcji naszej społeczności.
[Amazon] będzie nadal poprawiać wykrywanie nadużyć i podejmowanie działań przeciwko złym podmiotom, w tym tych, które świadomie angażują się w wielokrotne i powtarzające się naruszenia zasad, w tym nadużycia związane z recenzjami – Amazon
Co o tym wszystkim sądzicie? Spotkaliście się podczas zakupów na Amazonie z tego typu nieuczciwymi praktykami? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ:





