Amazon, który jakiś czas temu trafił także do Polski, w wielu regionach (zwłaszcza Stanach Zjednoczonych) jest bardzo popularną i lubianą metodą robienia zakupów. Nie oznacza to jednak, że idealną. Platforma ma swoje problemy, między innymi w zakresie prawdziwości recenzji produktów. Właśnie z tego powodu zbanowała właśnie ponad 600 chińskich marek.

Łącznie zablokowano 3000 kont sprzedawców

Jak wspomniano powyżej, zbanowano ponad 600 chińskich marek, sprzedawanych przez łącznie 3000 sprzedawców. To tylko kolejny krok w walce Amazona z praktyką zachęcania do pozytywnych recenzji, która została zakazana przez platformę w 2016 roku.

Przez zachęcanie do zostawienia pozytywnej recenzji należy rozumieć sytuacje, w których klientowi przedstawiana jest możliwość wymiany recenzji na jakąś konkretną korzyść.

Często sprzedawcy na przykład dołączają do produktu kartkę z instrukcją, aby napisać pozytywną opinię, żeby dostać kupon zniżkowy lub nawet bezpośrednio otrzymać kartę prezentową lub pieniądze na swoje konto w PayPalu lub innym serwisie.

Trzeba przyznać, że Amazon się nie patyczkuje w swoich próbach pozbycia się tego typu sprzedawców. Kilka miesięcy temu z platformy wyleciały m.in. stosunkowo popularne marki słuchawek bezprzewodowych Aukey i Mpow. Teraz jednak przeprowadzono akcję na znacznie szerszą skalę.

Firma twierdzi, że nie skupia się konkretnie na Chinach, ale…

Jak wspomniano powyżej, wyrzucone z platformy marki mają coś ze sobą wspólnego – są to marki chińskie. Do tego faktu odniosła się podczas wywiadu Cindy Tai, wiceprezes Amazona ds. sprzedaży w Azji.

Stwierdziła ona, że firma nie kieruje swoich działań przeciwko konkretnemu krajowi lub krajom i nie chodzi tutaj o spowolnienie rozwoju chińskiego e-commerce.

Jednocześnie portal South China Morning Post twierdzi, że w wyniku wcześniejszych fal blokad e-sklepów na Amazonie chińscy sprzedawcy stracili już ponad 15,4 miliarda dolarów z tytułu zablokowanych sprzedaży czy środków przetrzymywanych przez portal (ponieważ pojawiły się problemy z ich zwrotem po zablokowaniu sklepów).

Amazon jest jednak nieugięty i podkreśla, jak ważna jest walka z nieuczciwymi praktykami odnośnie do recenzji:

Klienci polegają na dokładności i autentyczności recenzji produktów, aby podejmować świadome decyzje dotyczące zakupów, a my mamy jasne zasady zarówno dla recenzentów, jak i partnerów handlowych, które zabraniają nadużywania funkcji naszej społeczności.

[Amazon] będzie nadal poprawiać wykrywanie nadużyć i podejmowanie działań przeciwko złym podmiotom, w tym tych, które świadomie angażują się w wielokrotne i powtarzające się naruszenia zasad, w tym nadużycia związane z recenzjami – Amazon

Co o tym wszystkim sądzicie? Spotkaliście się podczas zakupów na Amazonie z tego typu nieuczciwymi praktykami? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach!

WARTO PRZECZYTAĆ:

anthropic Amazon inwestuje miliardy dolarów w start-up zajmujący się AI
O Amazonie było dotychczas relatywnie cicho w kontekście AI, jednak właśnie się to zmieniło, wraz z wielką inwestycją. Amerykański gigant zdecydował się przeznaczyć miliardy dolarów
amazon ai Prezes Amazona: każdy zespół pracuje nad generatywną sztuczną inteligencją
Chociaż w kontekście sztucznej inteligencji najwięcej mówi się o Google oraz OpenAI (i Microsofcie), Amazon też nie próżnuje. Prezes firmy zadeklarował, że wśród różnych gałęzi
xboxa Xbox: Amazon i Google to nasi główni konkurenci, nie Sony i Nintendo
Rywalizacja między Xboxem a Sony na rynku konsol jest już niemal legendarna. Przez długie lata lojaliści jednej i drugiej marki toczyli ze sobą starcia, debatując
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *