Szeroko pojęta sztuczna inteligencja to aktualnie priorytet dla czołowych firm technologicznych, w tym Alphabetu. Firma zdecydowała się więc dokonać sporej zmiany w swojej strukturze wewnętrznej, aby research z zakresu AI był jeszcze bardziej efektywny.
Google Brain + DeepMind = Google DeepMind
DeepMind to niezależna spółka-córka Alphabetu, zakupiona w 2014 roku, skupiająca się na badaniu szeroko pojętej sztucznej inteligencji. Jednocześnie cały czas w strukturach Google istniała osobna jednostka Google Brain, będąca częścią większego działu Google Research, która również zajmowała się AI.
Google zdecydowało, że nie jest to optymalne rozwiązanie i zdecydowało się połączyć ze sobą te dwa zespoły, a właściwie w praktyce przenieść Brain do struktur DeepMind, pozostawiając przy tym resztę Google Research nienaruszoną. Efekt tej fuzji ma się od teraz nazywać Google DeepMind.
Obecnie żyjemy w czasach, w których badania i technologia sztucznej inteligencji postępują wykładniczo. W nadchodzących latach sztuczna inteligencja – a ostatecznie AGI [Artificial General Intelligence – dop. red.] – ma potencjał napędzania jednej z największych przemian społecznych, gospodarczych i naukowych w historii […] Wierzę, że tworząc Google DeepMind, możemy szybciej dotrzeć do tej przyszłości – Demis Hassabis, prezes DeepMind
Google DeepMind ma tworzyć bardzo różnorodne produkty
Nowa jednostka Google nie ma jakiegoś jednego, bardzo skonkretyzowanego celu czy pojedynczego produktu, który ma wykonać. Natomiast prezes Google, Sundar Pichai, uchylił rąbka tajemnicy w zakresie tego, czym DeepMind zajmie się w pierwszej kolejności.
Okazuje się, że aktualnie zespół koncentruje się na “potężnych multimodalnych modelach AI”. Chodzi tutaj o modele, które nie opierają się tylko na jednym typie danych (np. tekście), ale są w stanie połączyć wiele różnych, chociażby tekst, wideo, obrazy i wiele więcej.
Nie wiadomo aktualnie, czy eksperci z Google DeepMind pracują nad ogłoszonym niedawno projektem Magi, czyli wyszukiwarką internetową opartą na sztucznej inteligencji, mającą stanowić konkurencję m.in. Binga, który zyskał niedawno nowe możliwości w zakresie AI (i sprawiło to, że wreszcie przekroczył próg 100 milionów użytkowników).
Myślicie, że Google ma szansę nadgonić OpenAI, które aktualnie przyciąga najwięcej uwagi swoim ChatemGPT i API GPT-4? Dajcie koniecznie znać, co Wy o tym wszystkim sądzicie!
WARTO PRZECZYTAĆ: